Οδηγούμε στην Αυστρία τη νέα Mercedes-AMG GLE 53 των 449 ίππων

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid

Ένα επιβλητικό σε διαστάσεις SUV αποκτά και τις ανάλογες προδιαγραφές, απολαμβάνοντας δίχως φόβο αλλά με περίσσιο θάρρος τους καρπούς της υβριδικής φύσης του.

Η εκρηκτική πορεία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου τα τελευταία 20 χρόνια ανάγκασε τη συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους και να προσαρμόσουν την προϊοντική τους στρατηγική στις απαιτήσεις ενός κοινού που γαλουχήθηκε με την πολυπραγμοσύνη των SUVs, αναγάγοντας σε προαπαιτούμενο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

H Mercedes-Benz ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που επένδυσαν στο «άρμα» των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, χτίζοντας μια πλούσια γκάμα εξαιρετικά ικανών SUVs. Μάλιστα, οι Γερμανοί δεν δίστασαν να χαρίσουν την ευκαιρία στην AMG να πασπαλίσει με μπόλικη αστερόσκονη ήδη γνωστές προτάσεις και να τις μετατρέψει από καλοκάγαθους γίγαντες της ασφάλτου σε οχήματα ειδικών αποστολών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid

Η περίπτωση της GLE είναι ενδεικτική, καθώς πίσω από επιβλητικό ανάστημα ενός premium SUV κρύβονται οι εξεζητημένες προδιαγραφές ενός plug-in υβριδικού sportscar.

Ναι, σωστά διαβάσατε, ο εξηλεκτρισμός όχι μόνον χτύπησε την πόρτα της AMG αλλά πέρασε και στα… ενδότερα, φροντίζοντας να αφήσει το στίγμα του, προικίζοντας τις GLE και GLE Coupe με 449 ίππους και τη δυνατότητα να διανύουν έως και 87 χιλιόμετρα με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Για να συμβεί αυτό έχουν βρεθεί κάτω από την ίδια στέγη ένας εξακύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 3,0 λίτρων, ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ 100 kW, καθώς και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 31,2 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τις προδιαγραφές της Mercedes-AMG GLE 53 συμπληρώνει το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης και οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, χωρίς βέβαια να μπορεί να υποτιμήσει κανείς τις πολύτιμες υπηρεσίες του αναβαθμισμένου συστήματος πέδησης με τους διάτρητους δίσκους των 400 χιλιοστών του μπροστινού άξονα και τις εξαπίστονες δαγκάνες.

Σημειώστε ότι νέες είναι και οι αντιστρεπτικές ράβδοι, όπως άλλωστε και τα πίσω αμορτισέρ, ενώ παρεμβάσεις, ως προς τη διαχείριση της ανάρτησης, έχουν πραγματοποιηθεί και σε επίπεδο software.  

Στον ρυθμό των 449 ίππων και των 750 Nm ροπής κινούνται και τα «ηλεκτρονικά» του plug-in υβριδικού SUV, καθώς πέρα από τα προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες της έκδοσης προγράμματα οδήγησης, κρίσιμη μπορεί να αποδειχθεί και η παραμετροποίηση της λειτουργίας ESP, η οποία φτάνει έως και τη πλήρη απενεργοποίησή του.

Κατά τα λοιπά, η εικόνα στο εσωτερικό των GLE και GLE Coupe απέχει από εκείνη της νέας E-Class με την εκθαμβωτική hyperscreen καθώς προηγούνται χρονικά και στην πρόσφατη αναβάθμισή τους δεν πέρασαν στο νέο τεχνολογικό καθεστώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το παρόν σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δεν ικανό να ακολουθήσει τις εξελίξεις και να υποστηρίξει τον high-end χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που δεν αρέσκεται στους συμβιβασμούς.

Στη μέγιστη δυνατή άνεση που προσφέρει το σιωπηλό αποτύπωμα της ηλεκτρικής κίνησης απαντά  με τη βροντερή, μπάσα «φωνή» του ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας βενζίνης των 3,0 λίτρων, υπενθυμίζοντας τους λόγους για τους οποίους πολλοί εξακολουθούν να πίνουν νερό στο όνομα των θερμικών συνόλων.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί ο συνδυασμός των δύο κινητήριων συνόλων να είναι αυτός που εκτοξεύει το θηριώδες SUV από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, ωστόσο, εκείνο που θα αποτυπωθεί στη μνήμη σου, έστω ως μια γλυκιά ανάμνηση της αυτοκίνησης που σβήνει, είναι η old school αναλογικότητα ήχου και παραγόμενου έργου, τη στιγμή που η πίεση στο δεξί πεντάλ υπερβεί τις πεπερασμένες ικανότητες του ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων.

Στην πράξη, η μετάβαση από το ένα καθεστώς στο άλλο πραγματοποιείται αστραπιαία και με την απαιτούμενη ομαλότητα, αποβάλλοντας μέσα σε πολύ λίγα μέτρα το άγχος της αναζήτησης της ιδανικής ρύθμισης.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid

Προφανώς η χρήση των 31,2 kWh ηλεκτρικής ενέργειας σε αστικό περιβάλλον είναι αποδοτικότερη απ’ότι στο εθνικό δίκτυο και δη το γερμανικό, όπου το ταχύμετρο θα δείξει έως και 250 χλμ./ώρα πριν ο ηλεκτρονικός «κόφτης» φροντίσει να βάλει φρένο στις φιλοδοξίες του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το βάρος των 2,5 τόνων και τη συνδυαστική ισχύ των 449 ίππων, η Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid δεν βάζει δύσκολα στον χειριστή της. Οι τροχοί των 21 ιντσών (βασικός εξοπλισμός) περνούν με χαρακτηριστική ευκολία τη δύναμη του υβριδικού συνόλου στην άσφαλτο, την ίδια στιγμή που το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης καθιστά επί της ουσίας ανέφικτη την αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid

Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με τις πλέον οδηγοκεντρικές υλοποιήσεις της AMG, ωστόσο, για εκείνους που αναζητούν στην κατηγορία των υψηλών επιδόσεων SUVs το επόμενό τους αυτοκίνητο, το plug-in υβριδικό σύνολο των 449 ίππων και το μαγικό άγγιγμα των μηχανικών του Affalderbach στο setup του πλαισίου, αποτελούν, αν μη τι άλλο, ένα ισχυρό κίνητρο ώστε καταβάλλουν ένα εξαψήφιο ποσό για την απόκτηση μιας εκ των GLE και GLE Coupe 53 AMG.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Mercedes-Benz AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+

Κινητήρας βενζίνης: 2.999 κ.εκ., 449 ίπποι/5.800 σ.α.λ., 560 Nm/2.200-5.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 100 kw/ 480 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 549 ίπποι, 750 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,2 λτ./100 χλμ., 27 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.924/2.010/1.797 χλστ., 2.995 χλστ. μεταξόνιο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ