Η νέα BMW X1 διαθέτει υπερπλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τον premium χαρακτήρα της.
Η X1 είναι από τα σημαντικότερα μοντέλα στην σύγχρονη ιστορία της BMW. Οι δύο πρώτες γενιές του δημοφιλούς C-SUV κατάφεραν να πουλήσουν εκατομμύρια αυτοκίνητα, και οι βλέψεις για την καινούρια είναι ακόμα υψηλότερες.
Η νέα τρίτη γενιά του premium μεσαίου SUV της BMW θα έχει παρουσία σε όλες τις αγορές του πλανήτη και μάλιστα με όλων των ειδών τα συστήματα κίνησης. Η γκάμα εκδόσεων της νέας BMW X1 περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου, ήπια υβριδικές 48V, επαναφορτιζόμενες υβριδικές (PHEV) και ηλεκτρική. Όπως μπορείτε να καταλάβετε, προσφέρονται εκδόσεις για όλες τις ανάγκες και τα γούστα.
BUY NOW
Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις κινητήρων της νέας X1 παράγονται στην ίδια γραμμή παραγωγής, στοιχείο που διευκολύνει αρκετά την διαδικασία και μπορεί να αλλάξει το μίγμα ανά πάσα ώρα και στιγμή, ανάλογα με την ζήτηση που υπάρχει εκείνη την στιγμή παγκόσμια αγορά.
Με αφορμή την πληρότητα της γκάμας του νέου C-SUV, η εγχώρια αντιπροσωπεία της BMW μας ταξίδεψε μέχρι την κατάλευκη από τα χιόνια Αυστρία για να πάρουμε μία γεύση από όλες τις εκδόσεις, οδηγώντας μάλιστα τον παγετώνα των Άλπεων και τον ψηλότερο ασφαλτοστρωμένο δρόμο της Ε.Ε. σε υψόμετρο που φτάνει τα 3.000 μέτρα.
Με έδρα το χειμερινό θέρετρο Ζέλντεν στην κοιλάδα του Τιρόλο που βρίσκεται στις αυστριακές Άλπεις, η πρώτη μέρα περιελάμβανε οδήγηση στους γύρω χιονισμένους δρόμους με την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση xDrive23i και την ηλεκτρική iX1 xDrive30.
Η συγκεκριμένη έκδοση βενζίνης εφοδιάζεται με τον 2λιτρο TwinPower Turbo που υποστηρίζεται από ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V και αποδίδει 218 ίππους και 360 Nm, ενώ η ηλεκτρική, έκδοση που προσφέρεται για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, διαθέτει σύστημα κίνησης eDrive πέμπτης γενιάς με ένα ηλεκτρομοτέρ σε κάθε άξονα και συνολική απόδοση 313 ίππων και 494 Nm.
Στόχος των ανθρώπων της BMW που μας συνόδευαν κατά την διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης, ήταν να μας εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο έγινε το καλιμπράρισμα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, υποβοηθούμενα από αισθητήρες τελευταίας γενιάς, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας της ηλεκτρικής «τετρακίνησης» της iX1.
Η αλήθεια είναι ότι οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην περιοχή του Τιρόλο δεν έφεραν σε δύσκολη θέση τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, μιας και όπως είναι λογικό ήταν εφοδιασμένα και με χειμερινά ελαστικά. Βέβαια, αυτό δεν άλλαξε κάτι ως προς τα συστήματα που ήθελε η BMW να μας παρουσιάσει, με εντυπωσιακότερο όλων να είναι το σύστημα πέδησης.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα κοινό, μεταξύ των εκδόσεων, σύστημα φρένων, με αεριζόμενους δίσκους και στους δύο άξονες, που προσφέρει την ίδια αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ανεξάρτητα τον τύπο «καυσίμου» που καταναλώνει.
Την δεύτερη μέρα μας έκανε το χατήρι ο καιρός και μπορέσαμε να επισκεφτούμε τον αυστριακό παγετώνα που βρίσκεται σε υψόμετρο κοντά στα 3.000 μέτρα. Εκεί, η ομάδα της BMW έφτιαξε τρία πεδία δοκιμών για να δούμε τις δυνατότητες όλων των εκδόσεων κινητήρα.
Στο πρώτο «workshop» οδηγήσαμε την βενζινοκίνητη έκδοση 23i και την πετρελαιοκίνητη 23d των 211 ίππων και των 400 Nm. Οι δύο δοκιμασίες που περιελάμβανε ήταν κατάβαση και πέρασμα από μικρό λόφο. Η πρώτη δοκιμασία αφορούσε την επίδειξη του αναβαθμισμένου συστήματος Hill Descent Control που λειτουργεί πάντα στο παρασκήνιο με ταχύτητα από 3 έως 30 χλμ./ώρα και προσφέρει υποδειγματικό έλεγχο ακόμα και σε αυτές τις ακραίες χιονισμένες συνθήκες.
Η δεύτερη δοκιμασία του πρώτο πεδίου δοκιμών είχε σαν στόχο να μας δείξει ότι η νέα X1 μπορεί να συνεχίσει την πορεία της ακόμα και όταν κάποιος από τους τροχούς χάσει την επαφή με το έδαφος. Αυτό δεν επιτυγχάνεται με την χρήση ελεγχόμενων διαφορικών, αλλά με τα φρένα. Το σύστημα λειτουργεί πολύ σωστά και γρήγορα, και βγάζει από την δύσκολη θέση τη νέα X1, χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να αλλάξει κάτι στον τρόπο οδηγήσης.
Στην συνέχεια, προχωρήσαμε στο δεύτερο πεδίο δοκιμών που ήταν διαδικασία σλάλομ με την βενζινοκίνητη 23i και την ηλεκτρική iX1. Τα δύο αυτοκίνητα τα οδηγήσαμε με όλα τα διαθέσιμα προγράμματα, τόσο με την συνδρομή του DSC όσο και χωρίς αυτό. Τα αυτοκίνητα παρουσίαζαν υποδειγματικό έλεγχο στις αλλαγές κατευθύνσεων στο χιονισμένο τερέν, με την «τετρακίνηση» της ηλεκτρικής έκδοσης να λειτουργεί πολύ ομαλά και αποτελεσματικά.
Με ενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η εμπειρία οδήγησης δεν διαφοροποιείται, με το τελευταίας γενιάς DSC να λειτουργεί αθόρυβα. Το τελευταίο ήταν που ήθελε να πετύχει η BMW, ειδικά για τους οδηγούς της ηλεκτρικής έκδοσης που έχουν συνηθίσει σε ένα ήσυχο περιβάλλον οδήγησης.
Με την επιλογή Sport Plus και απενεργοποιημένο το DSC στην βενζινοκίνητη έκδοση, η πρόσφυση που προσφέρει η άμεση τετρακίνηση δεν διαφοροποιείται, ενώ παράλληλα μπορεί να χαρίσει και ορισμένες στιγμές χαράς με τον υπερστροφικό χαρακτήρα της. Η μεγάλη όμως έκπληξη ήταν η ηλεκτρική έκδοση iX1 xDrive 30 στο πρόγραμμα Sport, που λασκάρει αρκετά το DSC και επιτρέπει να κινηθεί υπερστροφικά με τον ίδιο ομαλό και αποτελεσματικό τρόπο που κάνει και η βενζινοκίνητη. Και μάλιστα στο αθόρυβο. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η διαχείριση ισχύος των ηλεκτροκινητήρων από την πανίσχυρη υπολογιστική μονάδα που διαθέτει.
Για το τέλος, οι άνθρωποι της BMW είχαν αφήσει την ανάβαση μέχρι τον υψηλότερο ασφαλτοστρωμένο δρόμο της Ε.Ε. (2.798 μέτρα), εννοείται ότι ήταν καλυμμένος με χίονι και πάγο, για να μας δείξουν τον τρόπο με τον οποίο τα νέα συστήματα της X1 διαχειρίζονται την δύναμη από τα δεδομένα που λαμβάνουν από τα συστήματα διεύθυνσης και φρένων.
Παρά την κλίση που είχε ο δρόμος και το δύσκολο παγωμένο τερέν, η PHEV 30e Χ1 των 326 ίππων και των 477 Nm δεν αντιμετώπισε πρόβλημα πρόσφυσης, με την διαχείριση των δύο μοτέρ (θερμικό βενζίνης 1,5 για τους εμπρός τροχούς και ηλεκτρικό για τους πίσω) να είναι πολύ καλή και να μην γίνει αντιληπτή κάποια υστέρηση ή δισταγμός στην συνύπαρξή τους.
Με όλα αυτά κατά νου και με δεδομένο ότι σε όλους σχεδόν τους άλλους τομείς η νέα BMW X1 καταφέρνει να διακρίνεται έναντι του ανταγωνισμού, βιώσαμε τον τρόπο λειτουργίας όλων των διαθέσιμων συστημάτων κίνησης σε δύσκολες συνθήκες και μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ο στόχος της BMW για την δημιουργία ενός αρμονικού συνόλου που δεν παρουσιάζει διαφορές στην αίσθηση ανάλογα με την έκδοση, στέφθηκε με επιτυχία. Και αυτό δεν εύκολη υπόθεση όταν ένα αυτοκίνητο διατίθεται με πέντε διαφορετικά συστήματα κίνησης και απευθύνεται σε όλες τις αγορές του κόσμου.