Και SUV, και ηλεκτρικό, και σπορ γίνεται; H BMW λέει “εύκολα” με την κορυφαία έκδοση επιδόσεων της iX, τη νέα M60 των 620 ίππων και των 1.100 Nm.
Η BMW είναι από τις εταιρείες που δεν διστάζει να επενδύσει σε πληθώρα τεχνολογίων - έχει και την οικονομική άνεση να το κάνει - και να παρουσιάσει πολυδιάστατα μοντέλα που χάρη σε αυτές καταφέρνουν να πηγαίνουν την αυτοκίνηση ένα βήμα παραπέρα.
Ένα από αυτά τα μοντέλα είναι η κορυφαία έκδοση M60 του νέου μεγάλου ηλεκτρικού SUV iX που δοκιμάζουμε στη χώρα μας, και ας έχει γερμανικές πινακίδες κυκλοφορίας. Από την ονομασία και μόνο, αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας που συνδυάζει και τους τρεις αυτοκινητικούς της “κόσμους”: των ηλεκτρικών BMW i, των SUV BMW X και των σπορ BMW M.
BUY NOW
Q car
Σχεδιαστικά, η έκδοση επιδόσεων M60 της νέας iX ξεχωρίζει από τους μαύρους λογότυπους M και τις High Gloss Black/Titanium Bronze λεπτομέρειες στην μάσκα, τους καθρέφτες, τις χειρολαβές και την βάση των παραθύρων. Επιπλέον, εφοδιάζεται στάνταρ με τροχούς 21 ιντσών και προαιρετικά 22 ιντσών (όπως του αυτοκινήτου δοκιμής), που μέσα τους κρύβουν το ενισχυμένο σύστημα πέδησης με τα τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα και τις μπλε δαγκάνες του M Division.
Κάτω από το ανάγλυφο αμάξωμα των πέντε μέτρων με την οπισθοκλινή οροφή και τον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,26 στο sport πρόγραμμα οδήγησης), βρίσκουμε την ίδια ραχοκοκκαλιά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα υβρίδιο που αποτελείται από αλουμίνιο και συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFRP). Παρόμοια είναι και η τετρακίνηση με τα δύο ηλεκτρομοτέρ, καθώς και το μεγάλο πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 111,5 kWh (105,2 ωφέλιμη). Σε σχέση με την πιο “ήπια” iX xDrive50, η Μ60 διαθέτει αερανάρτηση και στους δύο αξονες με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και νέες αντιστρεπτικές δοκούς.
M, the i way
Η νέα BMW iX M60 έχει συνδυαστική απόδοση 541 ίππων και 1.015 Nm, και σε περίπτωση που ενεργοποιήσετε το launch control, η ισχύς φτάνει τους 620 ίππους και η ροπή τα 1.100 Nm. Σε αυτή την λειτουργία, το μεγάλο ηλεκτρικό SUV των 2,6 τόνων εκτοξεύευται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δλ., με την “δαιμονισμένη” επιτάχυνση να ενισχύεται στην αρχή και από τεχνητό κραδασμό στο κάθισμα του οδηγού και την ανάρτηση. Η απόκοσμη δύναμη που προσφέρει η νέα M60 είναι παντουχού παρούσα ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης και συνοδεύεται από μία ιδιαίτερη χροιά δια χειρός Χανς Ζίμμερ, λες και πρωταγωνιστείς σε ταινία Sci-Fi, ενώ η αέναη επιτάχυνση συνεχίζεται και μετά τα 200 χλμ./ώρα, μέχρι τα 250 χλμ./ώρα του ηλεκτρονικού κόφτη.
Όλη αυτή η “μαγεία”, προέρχεται από δύο ηλεκτρομοτέρ πέμπτης γενιάς eDrive με κιβώτια μονής σχέσης, με το πίσω να αποδίδει 491 ίππους και το εμπρός 259 ίππους. Η BMW iX M60 είναι κατά βάση πισωκίνητη και το εμπρός ηλεκτρομοτέρ ενεργοποιείται ανάλογα με τις συνθήκες, με την “τετρακίνηση” να ελέγχεται ηλεκτρονικά και να περνά την δύναμη στο δρόμο ομαλά και αποτελεσματικά.
Το μεγάλο πακέτο μπαταριών που διαθέτει η M60 φροντίζει για μηδαμινό άγχος αυτονομίας και χρήση του δεξιού πεντάλ χωρίς δεύτερη σκέψη από τον οδηγό. Σε αυτό βέβαια βοηθά και η πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας, επιτυγχάνοντας εύκολα αυτονομία κοντά 450 χλμ. Με συνετή οδήγηση και σωστό διάβασμα της ροής της κίνησης, είναι σίγουρο ότι θα ξεπεράσει τα 500 χλμ. διαδρομής με μία φόρτιση. Η τελευταία υποστηρίζεται από on board charger 11 kW σε wallbox (10μιση ώρες) και ταχυφόρτιση στα 195 kW (39 λεπτά 0-80%).
Grand Tourer
Αγαπημένο πεδίο δράσης της νέας BMW iX M60 είναι ο αυτοκινητόδρομος. Και αυτό γιατί προσφέρει κορυφαίου επιπέδου ποιότητα κύλισης και άνεση, με τον αεροδυναμικό θόρυβο να μην γίνεται αντιληπτός σε ταχύτητες ταξιδιού (και ακόμα ταχύτερα) και την ανάρτηση να ελέγχει πειθαρχημένα τις κινήσεις του αμαξώματος. Στην πόλη, η τετραδιεύθυνση και ο μεταβλητός λόγος της κρεμαγιέρας κρύβουν καλά το μήκος του μεγάλου SUV, ενώ η αερανάρτηση καταπίνει τα πάντα ακόμα και με τους έξτρα τροχούς των 22 ιντσών (275/40), αρκεί να είναι ρυθμισμένη στο comfort. Επιπλέον, η εποπτική θέση οδήγησης, με την χαμηλή γραμμή του ταμπλό και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Και σε πιο σφιχτές διαδρομές, σε έναν επαρχιακό, η iX M60 δεν θα δυσανασχετήσει και θα στρίψει το 5μετρο κορμί της με χάρη, ακολουθώντας πιστά τις εντολές του οδηγού. Το τιμόνι όμως δεν προσφέρει την απαραίτητη αίσθηση, ειδικά για μοντέλο με τον λογότυπο M, είναι όμως ακριβές και σχετικά άμεσο.
Όπως προαναφέραμε, για την επιβράδυνση φροντίζουν τα ενισχυμένα φρένα με τις αεριζόμενες δισκόπλακες των 348 χλστ. εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες και των 345 χλστ. πίσω με μονοπίστονες. Δείχνουν ακούραστα στο να ακινητοποιήσουν το βαρύ SUV, με το πλατύ πεντάλ να έχει κορυφαία αίσθηση για ηλεκτρικό μοντέλο.
New era
Το εσωτερικό ακολουθεί τα σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα της βαυαρικής φίρμας με ποιοτικά οικολογικά υλικά, μινιμαλιστική σχεδίαση και κορυφαία χωροταξική μελέτη. Κύριο highlight αποτελεί το ενιαίο ψηφιακό πάνελ, το οποίο απλώνεται μπροστά από το οδηγό αποτελούμενο από δύο κυρτές ψηφιακές οθόνες, μεγέθους 12,3 και 14,9 ιντσών.
Η πρώτη φιλοξενεί τις σχεδόν ανεξάντλητες και πλήρως παραμετροποιήσιμες ενδείξεις του πίνακα οργάνων ενώ η δεύτερη αποτελεί τη βάση των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας καθώς και το σημείο πρόσβασης στα εικονικά χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού και όχι μόνο.
Στην κονσόλα δαπέδου βρίσκουμε την πλειοψηφία των φυσικών διακοπτών, αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και φυσικά το κρυστάλλινο περιστροφικό χειριστήριο του αναμορφωμένου iDrive. Στην αρχή μπορεί να σας φανεί γολγοθάς η χρήση του με τόσες πολλές δυνατότητες που διαθέτει. Μόλις όμως ξοδέψετε 10 λεπτά μαζί του, τότε θα έχετε την ικανότητα να ελέγχετε διαισθητικά τις βασικές λειτουργίες του.
Ξεχωριστή αναφορά πρέπει να γίνει και στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης που πλαισιώνουν τον οδηγό δημιουργώντας γύρω του ένα αδιαπέραστο κουκούλι προστασίας. Ταυτόχρονα, είναι σε θέση να υποστήριξουν και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικους, με έναν τρίτο πίσω να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα τα πόδια ή το κεφάλι του. Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, και τα εμπρός διαθέτουν ειδική σχεδίαση που βολεύει στο μπες βγες, αλλά δεν προσφέρουν ικανή πλευρική στήριξη. Είναι όμως κλιματιζόμενα και προσφέρουν λειτουργία μασάζ. Το πορτμπαγκάζ των 500 λίτρων έχει ορθογώνιο σχήμα που βοηθά στην πλήρη εκμετάλευσή του, διαθέτει γάτζους για χειραποσκευές και δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, ενώ κάτω από αυτόν υπάρχει και ένας κρυφός χώρος για τα καλώδια φόρτισης.
Αντί συμπεράσματος
Η νέα iX M60 αποτελεί μια τεχνολογική βιτρίνα που επιτρέπει στην BMW να κάνει επίδειξη ισχύος χρησιμοποιώντας τα high-end υλικά που λατρεύει και ξέρει να δουλεύει. Και το αποτέλεσμα την δικαιώνει απολύτως, μιας πρόκειται για ένα κορυφαίο ηλεκτρικό SUV επιδόσεων με πολυδιάστατο χαρακτήρα που υποστηρίζει με επιτυχία και τα τρία γράμματα του λογότυπού της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρες: Δύο ηλεκτρικά μοτέρ, 620 ίπποι, 1.100 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 3,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 21,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 561 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 111,5 kWh (105,2 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.953/1.967/1.696 χλστ., 3.000 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.584 κιλά
Χώρος αποσκευών: 500 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 142.300 ευρώ / 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ