Ένα νέο υβριδικό σύνολο έρχεται να προστεθεί στο οπλοστάσιο της Fiat, εξασφαλίζοντας ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στα μέχρι σήμερα γνωστά 500X και Tipo.
Αθόρυβα, όπως αρμόζει άλλωστε στα ήθη και τα έθιμα της εποχής, η Fiat όχι μόνον κατάφερε να καλύψει το χαμένο έδαφος στον αγώνα στον οποίο επιδίδονται οι κατασκευαστές σε ολόκληρο τον πλανήτη ώστε να μην χάσουν το αργά αλλά σταθερά επιταχυνόμενο τρένο του… εξηλεκτρισμού, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι η ιταλική φίρμα βρίσκεται σε άκρως πλεονεκτική θέση βλέποντας το υπεράνω κάθε υποψίας Fiat 500 e να αποτελεί μια άκρως δημοφιλή επιλογή σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ευρώπης.
Η δεύτερη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη γηραιά ήπειρο συνιστά μια τεράστια επιτυχία για μια πρόταση που διαθέτει τους φυσικούς περιορισμούς ένα τυπικού αυτοκινήτου πόλης αλλά και τη σπάνια γοητεία ενός ειδώλου της αυτοκίνησης.
BUY NOW
Μολαταύτα, το σύντομο ταξίδι μας στη Φλωρεντία δεν πραγματοποιήθηκε με αφορμή τις επιτυχίες που γνωρίζει το Fiat 500e εντός και εκτός ιταλικών συνόρων αλλά με σκοπό να γνωρίσουμε από κοντά τις υβριδικές εκδόσεις των καταξιωμένων Fiat 500X και Tipo.
Ο εκδημοκρατισμός της -ηλεκτρικής- τεχνολογίας
Η πορεία της Fiat προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό των προτάσεών της περνά μέσα από ένα νέο υβριδικό σύνολο, το οποίο φιλοδοξεί να αναθερμάνει το ενδιαφέρον για προτάσεις που μας συνοδεύουν από τα μέσα τις προηγούμενης δεκαετίας. Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, διαμορφώνοντας ένα ήπια υβριδικό και εξαιρετικά αποδοτικό σύνολο.
Ο κινητήρας βενζίνης διαθέτει στη φαρέτρα του, πέρα από τον συνήθη υπερτροφοδότη, την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού όπως και εκείνες του μεταβλητού χρονισμού και της μεταβλητής βύθισης των βαλβίδων, αποτελώντας ουσιαστικά το πιο πρόσφατο μέλος της οικογένειας κινητήρα FireFly.
To ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, στο οποίο ενσωματώνεται ο ηλεκτροκινητήρας των 20 ίππων και η μπαταρία, συμπληρώνουν την τεχνολογική ταυτότητα του ήπια υβριδικού συνόλου, η μέγιστη συνδυαστική απόδοση του οποίο μπορεί να φτάσει στιγμιαία ακόμα και τους 150 ίππους.
Το ζητούμενο, φυσικά, στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις, αλλά η ικανότητα του υβριδικού συνόλου να περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου και ως εκ τούτου τους εκλυόμενους ρύπους.
Μάλιστα σε αντίθεση με άλλα ήπια υβριδικά συστήματα, το ηλεκτρικό μοτέρ των 20 ίππων έχει τη δυνατότητα να κινήσει το αυτοκίνητο για αποστάσεις έως 3 χιλιόμετρα και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μεγιστοποιώντας τα οφέλη.
Σύμφωνα με τους Ιταλούς, τα υβριδικό σύνολο χαρίζει την ικανότητα στα Fiat 500X και Fiat Tipo να κινούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στο 50% της διάρκειας μιας διαδρομής, περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων κατά 11% σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του 1,3 λίτρου και σε επίπεδα χαμηλότερα ακόμα και από τις πετρελαιοκίνητες διαμορφώσεις των δύο αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, το Fiat Tipo Hybrid καταναλώνει σε μεικτές συνθήκες κίνησης 4,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το Fiat 500X 5,1 λίτρα, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να φτάνουν τα 118 και τα 129 γρ./χλμ αντιστοίχως.
Η απόδοση και η λειτουργία
Εξίσου σημαντική με την εξοικονόμηση καυσίμου την οποία εξασφαλίζει το νέο, ήπια υβριδικό σύνολο της Fiat είναι και η απόδοσή του ή αν προτιμάτε ο τρόπος λειτουργίας του. Κινούμενοι σε αστικό, κατά κύριο λόγο, περιβάλλον είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τα πλεονεκτήματα ενός ήπια υβριδικού συνόλου, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις θυμίζει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του έναν full hybrid συνδυασμό.
Κατά την εκκίνηση, λοιπόν, του αυτοκινήτου κι αν δεν το παρακάνεις με το πεντάλ του γκαζιού, το υβριδικό σύστημα της Fiat σού δίνει την ευκαιρία να κινηθείς με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ένα status το οποίο διατηρείται στην περίπτωση που οι απαιτήσεις από τον κινητήρα παραμείνουν χαμηλές. Το ίδιο συμβαίνει κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης, μεγιστοποιώντας την άνεση και την αποδοτικότητα.
Κρίσιμο είναι το γεγονός ότι η μετάβαση από τη συνδυαστική λειτουργία των δύο κινητήρων στην αμιγώς ηλεκτρική πραγματοποιείται με εντυπωσιακή ομαλότητα και χωρίς φυσικά να απαιτείται οποιαδήποτε παρέμβαση ή extra κίνηση από την πλευρά του οδηγού. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι οι υβριδικές εκδόσεις των Fiat 500X και Fiat Tipo προσφέρονται κατά αποκλειστικότητα με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι η κίνηση των δύο αυτοκινήτων μέσα στην πόλη πραγματοποιείται πιο εύκολα και πιο αποδοτικά από ποτέ.
Στα παραπάνω προσθέστε και το γεγονός ότι η αρχιτεκτονική του υβριδικού συνόλου δεν έχει οδηγήσει σε χωροταξικούς συμβιβασμούς, καθώς όπως προαναφέραμε ο ηλεκτροκινητήρας των 20 ίππων φιλοξενείται από το ημιαυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων και η μπαταρία του υβριδικού συστήματος κρύβεται στο τούνελ μετάδοσης, χωρίς να «κλέβει» χώρο είτε από τον θάλαμο επιβατών είτε από το διαμέρισμα των αποσκευών.
Αντιστοίχως, τα περίπου 30 κιλά του έξτρα βάρους δεν έχουν αλλάξει την εικόνα των δύο αυτοκινήτων στην άσφαλτο, επιτρέποντας στην ιταλική φίρμα να παρέμβει μόνον στις βάσεις του υβριδικού συνόλου, προσαρμόζοντάς τες στα νέα δεδομένα.
Η διάθεση των νέων υβριδικών μοντέλων της Fiat έχει ήδη ξεκινήσει στη χώρα μας, με την τιμή του 500Χ να ανέρχεται στα 24.700 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Club, την ίδια στιγμή που το Tipo έχει αφετηρία τα 24.650 ευρώ στην hatchback εκδοχή του και τα 24.400 ευρώ στην station wagon.