Η ανανέωση των Ibiza και Arona δεν άφησε ανεπηρέαστη την έκδοση φυσικού αερίου, που πέρα από την αναβαθμισμένη ποιοτικά και εξοπλιστικά καμπίνα, διατηρεί το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης που αρμόζει στις μέρες μας.
Η έλευση των ανανεωμένων SEAT Ibiza και Arona μας δείχνει το πόσο πολυπρόσωπα και ολοκληρωμένα έχουν γίνει τα τελευταίας εσοδείας μοντέλα των σουπερμίνι και crossover.
Όπως αποδεικνύουν και τα δύο μοντέλα του θέματός μας με τις μεγάλες πωλήσεις σε εγχώριο αλλά και πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι άνθρωποι που τα εξέλιξαν έχουν “μαγικές” ικανότητες, που ειδικά σε αυτή την δύσκολη κοινωνικά και οικονομικά εποχή, δείχνουν πιο επίκαιρα από ποτέ.
BUY NOW
Με τιμή που κυμαίνεται από τα 15.000 ευρώ έως τα 22.000 ευρώ, προσφέρουν μεγάλη γκάμα εκδόσεων κινητήρα, ανεβασμένη ποιότητα και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που πριν μερικά χρόνια θα αποτελούσε μέρος σεναρίου επιστημονικής φαντασίας.
Εκεί που έπρεπε
Οι αισθητικές αλλαγές των ανανεωμένων Ibiza και Arona επικεντρώθηκαν στον εμπρός προφυλακτήρα με τις ανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα και τη νέα και πιο τονισμένη μάσκα που αγκαλιάζεται από τους στάνταρ προβολείς LED.
Πίσω, ο νέος προφυλακτήρας διαθέτει ευμεγέθη “διαχύτη” και στα δύο μοντέλα, ενώ υπάρχουν και διακοσμητικά που θυμίζουν “απολήξεις εξάτμισης” στο Arona. Ακόμα, υπάρχει νέα γραμματοσειρά για τον μεγαλύτερο λογότυπο του μοντέλου, εντονότερα γραφικά στα πίσω LED φώτα και νέας σχεδίασης πίσω αεροτομή. Επιπλέον, υπάρχουν νέα σχέδια και στις ζάντες αλουμινίου, ενώ εμπλουτισμένη είναι και η χρωματική παλέτα, με δυνατότητα διαφορετικού χρωματισμού της οροφής του Arona.
Στο εσωτερικό, ο αέρας ανανέωσης έφερε χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο νέο και μεγαλύτερο Leon, ενώ εννοείται ότι η εικόνα και των δύο μοντέλων ταυτίζεται. Το ταμπλό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και η οριζόντια διακοσμητική φάσα ενισχύει την αίσθηση πλάτους. Η νέα διάταξη στην κεντρική κονσόλα φέρνει το νέο infotainment σε μια πιο εργονομική θέση στο ύψος του πίνακα οργάνων και κατά συνέπεια των ματιών. Νέοι είναι και οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, καθώς και το πολυλειτουργικό τιμόνι.
Μεγάλη αναβάθμιση συναντάμε και στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και τα πάνελ των εμπρός θυρών. Το ταμπλό αποτελείται στο πάνω μέρος του από μαλακά πλαστικά κορυφαίας ποιότητας και συνταιριάζουν σωστά με τα σκληρά στα πιο χαμηλά σημεία. Ακόμα, στο κέντρο του πάνελ των εμπρός θυρών των ανανεωμένων Ibiza και Arona συναντάμε πλέον μαλακή επένδυση και όχι σκληρό και εύκαμπτο πλαστικό που υπήρχε πριν.
Η συναρμογή όλων των υλικών και των επενδύσεων είναι πολύ προσεγμένη και η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν. Τόσο χάρη στα συμβατικά πλήκτρα του διζωνικού συστήματος κλιματισμού, όσο και από την “λογική” του νέου συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο έχει κατανοητό μενού χωρίς πολλές διακλαδώσεις, συνδυάζεται με φυσικά πλήκτρα συντομεύσεων και η οθόνη των 8,25 ιντσών έχει ζωντανά χρώματα και είναι γρήγορη στην αφή. Ακόμα, ο πίνακας οργάνων των εκδόσεων TGI παρουσιάζει και πληροφορίες για την ποιότητα του CNG και εξειδικευμένες καταναλώσεις, καθώς και ανάλογη ένδειξη πληρότητας για τα τεπόζιτα φυσικού αερίου και βενζίνης.
Έξτρα πρακτικότητα στο μπες βγες εξασφαλίζει το αυξημένο ύψος του αμαξώματος του Arona σε σχέση με το Ibiza, ενώ έως και τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικοι έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους και στα δύο μοντέλα. Το πορτμπαγκάζ έχει μειωμένη χωρητικότητα και στα δύο λόγω των τριών δεξαμενών CNG, με αυτόν του Ibiza να φτάνει τα 262 λίτρα και του Arona τα 282 λίτρα. Και στις δύο περιπτώσεις όμως έχει κανονικό σχήμα, μεγάλο άνοιγμα, μηδαμινό κατώφλι φόρτωσης και δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση που αναδιπλώσετε την πλάτη του πίσω καθίσματος.
Το βασικότερο σημείο διαφοροποίησης του Arona από το Ibiza είναι η θέση οδήγησης. Κάθεσαι 5 εκ. πιο ψηλά, έτσι ώστε να βλέπεις πιο μακριά, χωρίς μάλιστα να έχει αλλοιωθεί η αναπαυτική σχεδίασή της ή το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων.
Φυσική οικονομία
Ο 3κύλινδρος 1.0 TSI της SEAT έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές για να καταναλώνει φυσικό αέριο, διαθέτοντας επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, νέους εκκεντροφόρους και βαλβίδες, νέο σύστημα ψεκασμού κ.α., ενώ δεν διαθέτει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπή, και στην τελευταία εκδοχή του εφοδιάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Μαζί με την μία επιπλέον σχέση στο σασμάν, τα Ibiza και Arona TGI απέκτησαν ένα επιπλέον ντεπόζιτο CNG, φτάνοντας τα τρία συνολικά. Είναι κατασκευασμένα από ατσάλι υψηλής αντοχής και έχουν χωρητικότητα 13,8 κιλά φυσικού αερίου, ενώ υπάρχει και ένα 9λιτρο ρεζερβουάρ βενζίνης.
Στον τομέα των επιδόσεων, η ισπανική εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. για το Ibiza και σε 13,2 δλ. για το Arona, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 181 και 178 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Στην πράξη, αν έχετε μόλις οδηγήσει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, θα διαπιστώσετε ότι ο TGI δεν είναι το ίδιο πρόθυμος στις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ έχει και μεγαλύτερη υστέρηση στο πεντάλ του γκαζιού. Αρκεί όμως να περάσεις τις 2.000 σ.α.λ. για να νιώσεις ικανοποιητική ώθηση.
Και τα δύο όμως κινούνται με ασφάλεια σε κάθε είδους τερέν, ενώ η μακριά έκτη σχέση στο κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα σημαίνει ότι θα ταξιδεύεται ήσυχα και οικονομικά. Η ύπαρξη ταμπούρων και στα δύο μοντέλα δεν προβληματίζει ακόμα και μετά από σκληρή χρήση, με το μεσαίο πεντάλ να διαθέτει πολύ καλή αίσθηση.
Το Ibiza αποτελεί τη βάση για το Arona, όμως αναμενόμενα το τελευταίο είναι πιο μακρύ, στα 4.154 χλστ. και πιο ψηλό, στα 1.537 χλστ. Το πλάτος δεν αλλάζει, ενώ το μεταξόνιο έχει μια ανεπαίσθητη αύξηση 2 χλστ. Η σχέση του Arona με το Ibiza είναι κάτι που δεν θα μαντέψετε εάν δεν γνωρίζετε, αφού τα νερά θολώνουν και τα 17 εκ. απόστασης από το έδαφος. Ένα μέρος της αύξησης οφείλεται στην ανάρτηση και το υπόλοιπο στη μεγαλύτερη συνολική διάμετρο των τροχών.
Γενικά, η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και στις δύο περιπτώσεις, διαθέτοντας παράλληλα ποιοτική λειτουργία που δεν κουράζει. Ταυτόχρονα, ελέγχει πειθαρχημένα το αμάξωμα με μετρημένες κλίσεις και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Το κράτημα είναι αρκετά καλό, το περιθώριο πρόσφυσης μεγάλο και η διάθεσή τους τείνει προς την αποτελεσματικότητα, συνδυάζοντας σε μεγάλο βαθμό την ασφάλεια με την ταχύτητα.
Με το χέρι στην τσέπη
Πολύ σημαντικός τομέας για τα συγκεκριμένα μοντέλα και για την εποχή που ζούμε είναι η κατανάλωση και το μειωμένο κόστος μετακίνησης. Και τα δύο SEAT με τον 1.0 TGI έχουν μέση κατανάλωση φυσικού αερίου 4,6 κιλών/100 χλμ. και δευτερευόντως μέση κατανάλωση βενζίνης 6,5 λίτρα/100 χλμ. Τα τρία ντεπόζιτα CNG έχουν χωρητικότητα 13,8 κιλά και το αντίστοιχο βενζίνης μόλις 9 λτ., χαρίζοντας τους αυτονομία που φτάνει τα 440 χλμ. (300 χλμ. με CNG και 138 χλμ. με βενζίνη). Το κόστος για 100 km με CNG είναι μόλις 6,21 ευρώ (1,350 ευρώ/κιλό), ενώ όταν τελειώσει και γυρίσει αυτόματα στην βενζίνη, θα καταναλώνετε 14,56 ευρώ/100 km (2,24 ευρώ/λτ.). Όπως αντιλαμβάνεστε, το κόστος μετακίνησης με CNG είναι πραγματικά χαμηλό, αλλά υστερεί σε δίκτυο ανεφοδιασμού προς το παρόν.
Tα SEAT Ibiza και Arona TGI προσφέρονται με τρία και τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού αντίστοιχα. Η τιμή εκκίνησης χωρίς προωθητικές ενέργειες έχει καθοριστεί στα 17.690 ευρώ για το Ibiza TGI και τα 19.290 ευρώ για το πλουσιότερο Arona (Style). Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι εμπλουτισμένος και όλες οι εκδόσεις διαθέτουν μεταξύ άλλων εξελιγμένο Front Assist και Lane Assist για διατήρηση του οχήματος στην λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ καλύπτονται και από τέσσερα χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.
Συμπερασματικά, τόσο το Ibiza 1.0 TGI όσο και το Arona 1.0 TGI προσφέρουν αρκετά χαμηλό κόστος χρήσης, ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα, και σε περίπτωση που προορίζονται για κίνηση κατά κύριο λόγο μέσα στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα που διαθέτουν σταθμούς ανεφοδιασμού CNG, η ύπαρξη τους στην λίστα αγορά σας αποκτά επιπλέον βαρύτητα. Μην ξεχνάτε, 6,20 ευρώ/100 χλμ. είναι αυτά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 PS
Κινητήρας: 999 κ.εκ. CNG/Βενζίνη, 90 PS/4.000 - 5.500 σ.α.λ., 160 Nm/1.800-3.800 σ.α.λ.
Μετάδοση: μηχανικό έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 12,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 181 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση CNG-Εκπομπές CO2: 3,5 – 4,1 κιλά/100 χλμ., 95 - 109 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.059/1.780/1.447 χλστ., 2.564 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.182 κιλά
Χώρος αποσκευών: 262 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 17.690 ευρώ/0 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά SEAT Arona 1.0 TGI 90 PS
Κινητήρας: 999 κ.εκ. CNG/Βενζίνη, 90 PS/4.000 - 5.500 σ.α.λ., 160 Nm/1.800-3.800 σ.α.λ.
Μετάδοση: μηχανικό έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 178 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση CNG-Εκπομπές CO2: 3,7 – 4,0 κιλά/100 χλμ., 101 - 109 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.154/1.780/1.537 χλστ., 2.566 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.236 κιλά
Χώρος αποσκευών: 282 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.290 ευρώ/0 ευρώ