Συγκρίνουμε το DS 7 E-Tense των 300 ίππων με το Lexus NX 450h+
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Δύο μεγαλόσωμα SUV κονταροχτυπιούνται στην αρένα των επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων, αναδεικνύοντας την πιο εκλεπτυσμένη εκδοχή μιας τεχνολογίας, η οποία δείχνει να μην έχει πει ακόμα την τελευταία της κουβέντα.
Μολονότι η συζήτηση για την επικράτηση ή μη του ηλεκτροκίνητου είδους έχει ήδη ανοίξει, ουδείς μπορεί να προβλέψει με απόλυτη ακρίβεια πότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης πρόκειται να τοποθετηθούν οριστικώς και αμετακλήτως στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Είναι αυτή η αβεβαιότητα που εξασφαλίζει τον απαραίτητο ζωτικό χώρο στις plug-in υβριδικές υλοποιήσεις και το επιπλέον κίνητρο στους κατασκευαστές να μην πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων την προσπάθεια που κατέβαλαν να συνδυάσουν τα καλύτερα από δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους.
BUY NOW
Πέραν, πάντως, του ηθικού πλεονεκτήματος και ενός future proof τεχνολογικού οικοδομήματος, τα plug-in υβριδικά οχήματα απολαμβάνουν στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και ένα ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς, προσθέτοντας κατά αυτόν τον τρόπο στο ούτως ή άλλως πλούσιο βιογραφικό τους ένα άμεσα εξαργυρώσιμο προσόν.
Σαν δύο ξένοι
Μολονότι το DS 7 Plug-In Hybrid και το Lexus NX 450h+, τα δύο αυτοκίνητα της συγκριτικής δοκιμής ακολουθούν την ίδια plug-in υβριδική συνταγή, η εκτέλεσή της είναι πολύ διαφορετική, δημιουργώντας μια σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα.
Σε εκείνο των Γάλλων είναι προφανής η προσπάθεια που έχει καταβληθεί ώστε να υπερτονιστεί ο avant garde χαρακτήρας του DS 7, το οποίο προσφάτως επικαιροποιήθηκε, προσαρμόζοντας στο σήμερα τα στοιχεία ενός σύνθετου και συνάμα εντυπωσιακού σχεδιαστικού κώδικα.
Το ρύγχος του αμαξώματος είναι αναμφίβολα εκείνο που τραβάει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τμήμα του αμαξώματος τα βλέμματα, συνδυάζοντας την εντυπωσιακή σε μέγεθος κεντρική εισαγωγή αέρα με τα κάθετης διάταξης φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.
Σαφώς πιο… αρρενωπή ή αν προτιμάτε αυστηρή είναι η εικόνα που παρουσιάζει το Lexus NX 450h+, εκπροσωπώντας μια σχολή η οποία δεν μας έχει συνηθίσει σε σχεδιαστικές εξάρσεις.
Μολονότι, λοιπόν, και στο NX 450h+, η κεντρική εισαγωγή αέρα διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας του, η συνέχεια δεν είναι ανάλογη ή αν προτιμάτε δεν είναι αυτή που θα μπορούσε να βγάλει το ιαπωνικό SUV από τη σκιά των ανταγωνιστών του.
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, οφείλεις να σταθείς στις γενναιόδωρες διαστάσεις του αμαξώματος -το μήκος φτάνει τα 4,66 μέτρα- και στα ιδιαίτερα εξοπλιστικά-σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της κορυφαίας έκδοσης F Sport.
Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι και η σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθούν τα πιλοτήρια των δύο μεγαλόσωμων SUV, καθώς η όποια ταύτιση απόψεων ξεκινά και τελειώνει στη συνήθη πρακτική της εγκατάστασης μιας… μεγαλόσχημης οθόνης αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας.
Από εκεί και πέρα, το DS 7 επιχειρεί εκ νέου να σαγηνεύσει τον οδηγό με εξεζητημένα σχεδιαστικά μοτίβα και ποιοτικά υλικά, την ίδια στιγμή που το Lexus NX 450h+ ακολουθεί την πιο σύντομη οδό ώστε να επιτύχει τον στόχο του.
Μολονότι, λοιπόν, ότι από την πρώτη και σημαντικότερη μάχη των εντυπώσεων βγαίνει νικητής το DS 7, οι Ιάπωνες κρατούν στα δικά τους χέρια τον τίτλο του ποιοτικότερου συνόλου, έχοντας δώσει την απαραίτητη προσοχή στις λιγότερο προβεβλημένες επιφάνειες του πιλοτηρίου.
Χωροταξικά, η απόσταση που χωρίζει τις δύο προτάσεις δεν είναι σημαντική και πέρα από κάθε αμφιβολία όχι αρκετή ώστε να καθορίσει το τελικό αποτέλεσμα.
Παρά το μήκος των 4,66 μέτρων, το Lexus NX 450h+ δεν είναι αυτό με τους μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, γεγονός το οποίο οφείλεται τόσο στις μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες όσο και στο μικρότερο, κατά 5 εκατοστά, μεταξόνιο. Το DS 7 κερδίζει εδώ λοιπόν, έχοντας και το πλεονέκτημα του κατά τι μεγαλύτερου χώρου αποσκευών (555 έναντι 545 λίτρα).
Η plug-in υβριδική συγχορδία
Με δεδομένο ότι η plug-in υβριδική τεχνολογία εξακολουθεί να βρίσκεται στην τεχνολογική αιχμή του δόρατος κάθε κατασκευαστή, Lexus και DS είχαν κάθε λόγο να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους και να εξαντλήσουν το οπλοστάσιό τους ώστε να επιτύχουν τους στόχους τους.
Οι Ιάπωνες πάτησαν πάνω στην εμπειρία… δεκαετίων που διαθέτουν στην υβριδική τεχνολογία, αξιοποιώντας μια δοκιμασμένη στον χρόνο συνταγή.
Κόντρα στη ευρέως διαδεδομένη λογική του downsizing επέλεξαν έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,5 λίτρων για την καρδιά του υβριδικού συστήματος, το έργο του οποίου ενισχύεται με δύο ηλεκτροκινητήρες.
Κατά αυτόν τον τρόπο και με την πολύτιμη συμβολή του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (e-CVT), η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 309 ίππους, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι την κρίσιμη στιγμή και οι τέσσερις τροχοί θα αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί, συμμετέχοντας ενεργά στην κίνηση του ιαπωνικού SUV.
Για τους Γάλλους η χρήση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου αποτέλεσε μονόδρομο, ο οποία με τη σειρά της οδήγησε στην ενσωμάτωση δύο ηλεκτροκινητήρων -έναν σε κάθε άξονα- ώστε να φτάσουμε σε μια απόδοση της τάξης των 300 ίππων.
Όπως και στην περίπτωση του Lexus NX 450h+ έτσι και σε εκείνη του DS 7 Ε-Tense, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι εκείνος που βάζει τους πίσω τροχούς στο παιχνίδι, διαμορφώνοντας ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα τετρακίνησης.
Σε ό,τι αφορά τώρα στην ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών και την ηλεκτρική αυτονομία των δύο plug-in υβριδικών προτάσεων, το ιαπωνικό SUV είναι αυτό που έχει τον πρώτο λόγο διαθέτοντας στο οπλοστάσιό του συσσωρευτές ιόντων λιθίου «μεγέθους» 18,1 kWh.
Το DS 7 E-Tense υπολείπεται κατά 3,9 kWh, γεγονός που αποτυπώνεται και στην ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζει η πλήρης φόρτιση των μπαταριών του.
Μιλώντας με την ψυχρή γλώσσα των αριθμών και σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι δύο κατασκευαστές, το Lexus NX 450h+ μπορεί να διανύσει με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας έως και τα 98 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, ενώ το DS 7 E-Tense των 300 ίππων σταματά στα 62 χιλιόμετρα.
Στο μικρότερο βάρος και στην ταχύτερη απόκριση του υβριδικού συνόλου μπορεί να πιστώσει κανείς το σαφές προβάδισμα που φαίνεται να απολαμβάνει η γαλλική πρόταση στις επιταχύνσεις από στάση, με την τυπική διαδικασία του «0-100 χλμ./ώρα» να ολοκληρώνεται σε 5,9 δευτερόλεπτα στο αριστερό κάθισμα του DS 7 E-Tense και το Lexus NX 450h+ να ακολουθεί σε «απόσταση» 0,4 δευτερολέπτων.
Εντός εκτός και επί τ’ αυτά
Μολονότι ένα SUV με το μέγεθος και τις προδιαγραφές των DS 7 και Lexus NX δεν έχει δημιουργηθεί ώστε να γράφει ασταμάτητα χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, η plug-in υβριδική φύση τους δίνει αν μη τι άλλο το δικαίωμα να μιλήσεις για τη συμβίωσή σου μαζί τους στο κλεινόν άστυ.
Σε συνθήκες, λοιπόν, που θα μπορούσαν να περιγραφούν ακόμα και ως ασφυκτικές, το DS 7 δείχνει να έχει περισσότερες και πιο πειστικές απαντήσεις, όντας πιο ανάλαφρο, πιο ευέλικτο και ως εκ τούτου πιο φιλικό σε εκείνον που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.
Από τη στιγμή, μάλιστα, που δεν θα χρειαστείς τη συμβολή του θερμικού κινητήρα, παραμένοντας σε αυτό το σεβαστό «παράθυρο» των σχεδόν 50 «ηλεκτρικών» χιλιομέτρων, όλα δείχνουν να κυλούν με μια απρόσμενη ευκολία και ομαλότητα.
Δεν συμβαίνει το ίδιο στην περίπτωση του Lexus NX, το οποίο παρά την ευεργετική επίδραση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας και της ικανότητάς του να σπάει σε πραγματικές συνθήκες το φράγμα των 70 «ηλεκτρικών» χιλιομέτρων, δεν καταφέρνει να κρύψει ούτε το μέγεθος ούτε το βάρος του, προκαλώντας την αμηχανία του οδηγού.
Οι ρόλοι βέβαια αντιστρέφονται όταν βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο, μιας και το SUV της Lexus είναι εκείνο που θα κερδίσει πρώτο την εμπιστοσύνη, πατώντας με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά στην άσφαλτο.
Η βαριά αίσθηση η αίσθηση που αποκομίζεις από το NX μετατρέπεται στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο σε απόλυτη βεβαιότητα ότι οι Ιάπωνες έπραξαν το χρέος τους, δημιουργώντας μια πρόταση που μπορεί να μην ενθουσιάζει με το οδηγικό προφίλ της, ωστόσο, δεν πρόκειται να απογοητεύσει ακόμα και τον πλέον απαιτητικό.
Από τη στιγμή που η παρουσία των δύο ηλεκτρικών μοτέρ έχει αμβλύνει τη δυσφορία του υβριδικού συνόλου να ακολουθήσει έναν πιο σβέλτο ρυθμό, το Lexus NX 450h+ διαθέτει όλα τα απαραίτητα προσόντα ώστε να διακριθεί στον δρόμο.
Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες, σε συνδυασμό με το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, κρατούν μακριά από τον θάλαμο επιβατών τους όποιους κραδασμούς μπορεί να προκαλέσει η διαδικασία της απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, ενισχύοντας περαιτέρω την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια απολύτως συγκροτημένη και ανθεκτική κατασκευή.
Αντιθέτως το DS 7 E-Tense των 300 ίππων δείχνει πιο ευάλωτο στις... αναποδιές της ελληνικής ασφάλτου, γεγονός που αναδεικνύει και την προσπάθεια των Γάλλων να αναδείξουν ένα πιο δυναμικό προφίλ παρεμβαίνοντας μεταξύ άλλων και στις ρυθμίσεις των ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων.
Όπως προαναφέραμε, η επίγευση που σου αφήνει το γαλλικό SUV είναι πιο… ανάλαφρη, κάτι που απαιτεί μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση στη χρήση του δεξιού πεντάλ. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς από την άλλη δημιουργεί ένα δίκτυ ασφαλείας, το οποίο απλώνεται κάθε φορά που οι ισορροπίες διαταραχθούν.
Με δεδομένο όμως ότι η ηλεκτρική αυτονομία της γαλλικής πρότασης αποδεικνύεται και στην πράξη μικρότερη, η full επίθεση ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό την υβριδική φύση της, οδηγώντας την κατανάλωση καύσιμου να αγγίξει ακόμα και διψήφιους αριθμούς.
Ένας μάλλον εύκολος τρόπος για να φέρεις το DS 7 των 300 ίππων στα μέτρα σου είναι να καταφύγεις στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης -πέντε στον αριθμό- παρότι τελικά η απολύτως ισορροπημένη ρύθμιση Comfort, είναι και αυτή που δείχνει να ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα της γαλλικής πρότασης.
Αντί συμπεράσματος
Το Lexus NX 450h+ διαθέτει το ειδικό βάρος μιας ιαπωνικής κατασκευής, έχοντας μπολιάσει με απόλυτη επιτυχία το premium DNA του με την υβριδική σοφία της «μαμάς» Toyota. To αποτέλεσμα δεν θα αφήνει κανέναν παραπονεμένο, καθώς σε ανοιχτό δρόμο πέρα από αποδοτικό, το μεγαλόσωμο SUV της Lexus αποδεικνύεται και εξαιρετικά αποτελεσματικό, κερδίζοντας πολύ σύντομα όχι μόνον την εμπιστοσύνη αλλά και την εκτίμησή σου.
Σαφώς πιο ευέλικτο και πιο ζωντανό στην άσφαλτο, το DS 7 E-Tense διαθέτει ένα πολύ διαφορετικό ταμπεραμέντο, σχεδόν μεσογειακό, επιτρέποντας στον χειριστή του να σπάσει τα στεγανά της υβριδικής τεχνολογίας και να αφεθεί στην υπερβολή των 300 ίππων και της μέγιστης συνδυαστικής ροπής που υπερβαίνει τα 500 Nm ροπής.
Η επιλογή ανάμεσα στα δύο plug-in υβριδικά SUV είναι πραγματικά δύσκολη, μολονότι το γεγονός ότι εκπροσωπούν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες σχολές της αυτοκίνησης θα βοηθήσει αρκετούς ώστε να πάρουν τη σωστή, για τα δικά τους παπούτσια, απόφαση.
Φυσικά, τον δικό της ρόλο πρόκειται να παίξει και η σεβαστή τιμολογιακή απόσταση που χωρίζει τα δύο αυτοκίνητα, καθώς το DS 7 E-Tense των 300 ίππων έχει το προνόμιο να ξεκινά από τα 57.000 ευρώ, όταν για την πιο προσιτή εκδοχή του Lexus NX 450h+ θα πρέπει να δαπανήσει κανείς 66.900 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - DS 7 E-Tense 300 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 180 PS/6.000 σ.α.λ., 360 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 110 PS, 320 Nm (Εμπρός) - 113 PS, 166 Nm (Πίσω)
Συνδυαστική ισχύς: 300 PS, 520 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση και στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,2 λτ./100 χλμ., από 27 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.570/1.895/1.620 χλστ., 2.738 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.911 κιλά
Χώρος αποσκευών: 555 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 57.000 ευρώ - 0 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Lexus NX 450h+
Κινητήρας βενζίνης: 2.487 κ.εκ., 185 PS/ 6.000 σ.α.λ., 227 Nm/3.200-3.700 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 183 PS/270 Nm (εμπρός), 55 PS/121 Nm (πίσω)
Συνδυαστική ισχύς: 309 PS
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, κίνηση και στους τέσσερις τροχούς E-Four AWD
Επιδόσεις: 6,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,1 λτ./100 χλμ., 25 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.660/1.865/1.670 χλστ., 2.690 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.050 κιλά
Χώρος αποσκευών: 545 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 66.900 ευρώ- 0 ευρώ