Συγκρίνουμε το νέο Toyota Yaris Cross με το Peugeot 2008

Toyota Yaris Cross Peugeot 2008

Συγκρίνουμε το πρώτο σε πωλήσεις SUV της ελληνικής αγοράς, το Peugeot 2008, με τη νέα πρόταση της Toyota στo compact κομμάτι της κατηγορίας, το άρτι αφιχθέν Yaris Cross. Ποιο θα καταφέρει να διακριθεί στον δύσκολο στίβο μάχης της ιδιαίτερα απαιτητικής κατηγορίας;

Τα μικρά SUV αποτελούν την ιδανική εναλλακτική για αυτόν που θέλει μικρομεσαίο οικογενειακό, αλλά ταυτόχρονα του αρέσει και η πιο macho εμφάνιση των πρώτων. Για αυτόν τον λόγο, η επιλογή του αγοραστή σε αυτή την περίπτωση κρίνεται και συναισθηματικά, μιας και το παρουσιαστικό των crossover προϊδεάζει για αποδράσεις και περιπέτεια. Το βασικότερο πεδίο δράσης τους όμως θα είναι σίγουρα το αστικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός όμως από την ζωηρή και σε ακολουθία με τις τάσεις σχεδίαση που διαθέτουν, τα compact SUV προσφέρουν αρκετές επιλογές στην γκάμα τους, με διάφορα πακέτα εξατομίκευσης και χαρακτηριστικά πολυτέλειας που ανεβάζουν την τιμή τους.

Peugeot 2008 1.2 130 EAT8 vs Toyota Yaris Cross Hybrid 2

Δύο από αυτά τα μοντέλα είναι το δημοφιλές και καθιερωμένο Peugeot 2008, και το νέο και πολυαναμενόμενο Toyota Yaris Cross. To ιαπωνικό μοντέλο παρατάσει μια πιο SUV εικόνα που παραπέμπει ξεκάθαρα στο RAV4 και δεν θυμίζει σε τίποτα ανασηκωμένο Yaris. Από την άλλη, η Peugeot έχει ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια πορεία ριζικής αλλαγής και τα μοντέλα της απέκτησαν ακαταμάχητη σχεδίαση που αρέσει σε πολλούς.

Οι εκδόσεις των Peugeot 2008 και Toyota Yaris Cross που συγκρίνουμε είναι από τις πιο ταιριαστές στην γκάμα τους, με το πρώτο να εφοδιάζεται με τον πολυβραβευμένο 1.2 PureTech των 130 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, και το δεύτερο με υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς, θερμικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο e-CVT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θέμα γούστου

Όπως προαναφέραμε, το παρουσιαστικό του νέου Yaris Cross θυμίζει περισσότερο τον προπάτορα των SUV RAV4 και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Οι γραμμές του βέβαια είναι πιο νεανικές και το εμπρός μέρος θυμίζει αρπακτικό με τους LED “κυνόδοντες” και την τονισμένη μουσούδα. Από το πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλοι ώμοι και τα πλαστικά προστατευτικά με τον λογότυπο του μοντέλου, ενώ πίσω συναντάμε κολόνα τύπου μπούμερανγκ και μια μεγάλη αεροτομή.

Toyota Yaris Cross 1

Το μήκος του νέου Toyota Yaris Cross δεν ξεπερνά 4,2 μέτρα (4,18), γεγονός που το φέρνει στην καρδιά της κατηγορίας και δημιουργεί την απαραίτητη “απόσταση” στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας. Οι χώροι του θα βολέψουν τέσσερις ενήλικους, αρκεί οι δύο πίσω να μην είναι πολύ ψηλοί μιας και θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη έχει χωρητικότητα 397 λίτρα, διαθέτει πάνινη εταζέρα και διπλό πάτωμα (από την έκδοση Elegant και πάνω), ενώ το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι αρκετά μεγάλο. Αυτό που λείπει είναι γάντζοι για τις χειραποσκευές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris Cross 2

Για το εσωτερικό, η Toyota προτίμησε την οικεία εικόνα του Yaris, με πανομοιότυπο ταμπλό και πάνελ θυρών. Τα υλικά που αποτελούν το ταμπλό είναι ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών καλής ποιότητας με αντίστοιχη συναρμογή και ακόμα καλύτερη εργονομία. Κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό αποτελεί η οθόνη του νέου συστήματος πολυμέσων που κυμαίνεται, ανάλογα με την έκδοση, από τις 8 έως τις 9 ίντσες και συνεργάζεται αντίστοιχα με την οθόνη των 4,2 ιντσών του υπολογιστή ταξίδιου ή το digital cockpit των 7 ιντσών. Διαθέτει πιο ζωντανά και σύγχρονα γραφικά, ενώ προσφέρει σύνδεση σε όλα τα σύγχρονα πρωτόκολλα.

Toyota Yaris Cross 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρακτικότητα είναι καλή χάρη στις πολλές και ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα. Η θέση οδήγησης του νέου Yaris Cross είναι αρκετά καλή, με κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα και δεν θα κουράσει σε μεγάλες διαδρομές. Επιπλέον, οι μεγάλοι καθρέφτες και το ψηλά τοποθετημένο κάθισμα εξασφαλίζουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

Toyota Yaris Cross 4

Η τελευταία γενιά του Peugeot 2008 ακολουθεί τον δρόμο που χάραξε ο μπροστάρης της νέας εποχής της Peugeot, το 3008. Τα χαρακτηριστικά φώτα εμπρός-πίσω, το δυνατό ανάγλυφο στις πλευρικές επιφάνειες, το οριζόντιο καπό, όλα συντελούν σε ένα μυώδες, επιβλητικό παρουσιαστικό που δεν περνά απαρατήρητο.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μήκος 4,3 μέτρα είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, ικανό να παίξει σε δύο “ταμπλό”. Επιπλέον, οι μεγάλες διαστάσεις έφεραν αξιοσημείωτη ευρυχωρία στην καμπίνα. Στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικοι έχουν περισσότερο από αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ κάθονται σε ένα ιδιαίτερα αναπαυτικό κάθισμα. Μεγάλος είναι και ο χώρος για τις αποσκευές που φτάνει τα 434 λίτρα, έχει ορθογώνιο σχήμα και διπλό πάτωμα από την έκδοση Active Plus και πάνω. Και εδώ όμως απουσιάζουν γάντζοι χειραποσκευών.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 2

Το ταμπλό ακολουθεί πιστά τη συνολική φιλοσοφία των σύγχρονων Peugeot. Οπότε υιοθετεί κορυφαίας ποιότητας μαλακά υλικά εκεί που πιάνει το χέρι και δίνει αφενός γεροδεμένη αίσθηση αφετέρου την εντύπωση πως κάποιος έχει ασχοληθεί με τις λεπτομέρειες. Highlight είναι χωρίς δεύτερη σκέψη το i-cockpit. Δηλαδή, ο συνδυασμός του πολύ μικρού σε διάμετρο τιμονιού, της οθόνης αφής και του πίνακα οργάνων, ο οποίος μπορεί να έχει και απεικόνιση 3D: Προβάλλει τις πληροφορίες σε διαφορετικό βάθος ως προς το μάτι, ανάλογα με τη διαμόρφωσή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 3

Συνολικά, πρόκειται για την καλύτερη μέχρι σήμερα εφαρμογή του i-cockpit, υπό την έννοια πως όλοι θα βρουν μια βολική θέση οδήγησης χωρίς το τιμόνι να κρύβει τα όργανα. Πίσω δεν πάει ούτε η πρακτικότητα, αφού υπάρχουν επαρκέστατοι αποθηκευτικοί χώροι, μια μεγάλη θήκη-σταντ για το smartphone στη βάση της κονσόλας, καθώς και infotainment συμβατό με τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Η εργονομία είναι σωστή και ευνοείται και από τους φυσικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, ενώ τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα συμβάλλουν στην εύρεση μιας αναπαυτικής θέσης με εποπτική ορατότητα του δρόμου.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θέμα προτεραιοτήτων

Το 2008 δεύτερης γενιάς βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της πλατφόρμας CMP του Ομίλου Stellantis και είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, αποδίδοντας 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο οκτώ σχέσεων όπως του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 5

Η συνεργασία του με τον κινητήρα είναι ισοροπημένη και αποτελεσματική, διαθέτοντας παράλληλα και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει στο 1.205 κιλών Peugeot 2008 είναι αρκετά σβέλτες, με την γαλλική εταιρεία να ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα, με την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το σύνολο να επιβεβαιώνει τα νούμερα. Όπως είναι λογικό σε τέτοιο ρυθμό ο οδηγός θα δει την μέση κατανάλωση να παίρνει την ανιούσα. Η μέση κατανάλωση του 2008 των 130 ίππων κατά την διάρκεια του συγκριτικού τεστ δεν ξεπέρασε τα 7,8 λτ/100 χλμ. Με πιο συγκρατημένο ρυθμό οδήγησης είναι βέβαιο ότι θα την δείτε να παίζει γύρω από το 7. Τα φρένα με την σειρά τους έχουν καλή αίσθηση και σωστή αναλογικότητα στο πάτημα, ενώ δεν παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης σε σβέλτη οδήγηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 6

Το νέο Toyota Yaris Cross Hybrid βασίζεται στην σύγχρονη και πολύ στιβαρή πλατφόρμα GB-A, και διατίθεται σε δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση (με διπλά ψαλίδια πίσω αντί για ημιάκαπτο στην τετρακίνητη) με το υβριδικό σύστημα κίνησης που γνωρίζουμε από το τελευταίας γενιάς Yaris. Αποτελείται από έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και 92 ίππων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson με έμμεσο ψεκασμό και έλεγχο βαλβίδων VVT-iE, ένα ηλεκτρομοτέρ 80 ίππων και μια μπαταρία 2,5 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 116 ίπποι και πλαισιώνεται από ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT.

Toyota Yaris Cross 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λειτουργία του συστήματος είναι ραφιναρισμένη και ιδιαίτερα αποδοτική, με το ιδανικό περιβάλλον οδήγησης να είναι το αστικό. Είναι αρκετά ικανό ώστε να κινήσει για αρκετά μεγάλο διάστημα το Yaris Cross αμιγώς ηλεκτρικά, με την μέγιστη ηλεκτρική ταχύτητα κίνησης να είναι τα 130 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Toyota για το προσθιοκίνητο υβριδικό Yaris Cross δεν μπορούν να κοντράρουν αυτές του υπερτροφοδοτούμενου αυτόματου Peugeot 2008, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 11,2 δλ. και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 170 χλμ./ώρα. Σε αυτές τις συνθήκες θα κάνει έντονη την παρουσία του ο 3κύλινδρος κινητήρας, για να μας θυμίσει ότι ο ήπιος τρόπος οδήγησης είναι και ο καλύτερος για το υβριδικό Yaris Cross. Η μέση κατανάλωση από την άλλη δεν επηρεάζεται εύκολα από την πίεση του γκαζιού, με αποτέλεσμα να καρφωθεί κατά την διάρκεια του συγκριτικού στα 5,5 λτ./100 χλμ. Με σύνεση, και την χρήση του προγράμματος ECO θα πέσει κοντά στο 5. Στον τομέα των φρένων, η ανάκτηση ενέργειας του υβριδικού συστήματος επηρεάζει την αίσθηση του μεσαίου πεντάλ, όχι όμως και την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης.

Toyota Yaris Cross 6

Στο δρόμο, ο οδηγός και των δύο μοντέλων απολαμβάνει ένα πολύ προηγμένο περιβάλλον οδήγησης, ο τρόπος που τον μετακινούν όμως είναι πολύ διαφορετικός. Στον αστικό ιστό, το Yaris Cross Hybrid θα κινηθεί με την απόκοσμη ησυχία των ηλεκτρικών για όσο έχει απόθεμα η μπαταρία και οδηγείται συνετά, με την ανάρτηση να απορροφά αρκετές από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Όταν θα αναζητήσει περισσότερο γκάζι, το σύστημα θα ενεργοποίησει άμεσα και ανεπαίσθητα τον θερμικό κινητήρα, αλλά θα αναδείξει και την ελλιπή ηχομόνωση στο διαμέρισμα του κινητήρα. Η επιλογή Brake στον επιλογέα “τσιμπά” μερικά χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας στην πόλη, αλλά δεν επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Εκτός αυτής, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα και το άμεσο μπροστινό, χαρίζουν ένα σπορ πρόσωπο στο compact crossover της Toyota, με τον κινητήρα όμως να μην σε “ανεβάζει” με την χροιά του. Η επιλογή Brake και το πρόγραμμα Sport ζωντανεύουν ακόμα πιο πολύ το σύνολο, χρησιμοποιώντας τον θερμικό κινητήρα και για φρένο. Στο ταξίδι, η ποιότητα κύλισης πλήττεται ελαφρώς από τον μικρό αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από το παρμπρίζ και τον θόρυβο του θερμικού κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris Cross 7

Το Peugeot 2008 με τον 3κύλινδρο 130άρη PureTech δεν φέρνει κραδασμό και μόνο υπό πίεση θα κάνει θόρυβο, ωστόσο η ηχομόνωση τον κρατάει έξω από την καμπίνα και εξασφαλίζει κύλιση premium επιπέδου. Με τον ίδιο χαρακτηρισμό μπορείς να αναφερθείς και στον τρόπο με τον οποίο τα εμπρός γόνατα MacPherson και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας συνεργάζονται με το στιβαρό πλαίσιο που πατά σε τροχούς 17 ιντσών προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις ατέλειες του δρόμου. Παρότι η ρύθμιση είναι προς τη μεριά του σφιχτού δεν σε ταρακουνάει ποτέ και απορροφά πετυχημένα ό,τι χρειάζεται, χωρίς θόρυβο ή κραδασμό. Από την άλλη η κλίση στις στροφές γίνεται αισθητή χωρίς να παίρνει μεγάλες διαστάσεις, το εμπρός σύστημα είναι όσο άμεσο θέλει ο οδηγός της κατηγορίας και η σταθερότητα στην υψηλή ταχύτητα από μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ακόμα, το γκάζι έχει ικανοποιητική απόκριση που γίνεται ακόμα καλύτερη εάν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για αυτόν που θα θελήσει να βγει εκτός δρόμου σε έναν χωματόδρομο, θα πρέπει να γνωρίζει ότι και τα δύο μοντέλα έχουν 17 πόντους απόσταση από το έδαφος, με το Yaris Cross να έχει μικρότερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής. Και τα δύο όμως έχουν ρεζέρβα ανάγκης, οπότε οι βόλτες θα περιοριστούν σε πατημένο χώμα.

Θέμα επιλογής

Το ιαπωνικό υβριδικό μοντέλο που είναι αποκλειστικά αυτόματο έχει τιμή εκκίνησης τα 20.320 ευρώ και το γαλλικό τα 23.700 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο (έκδοση Active). Στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, το Toyota έχει μηδενικά και το Peugeot 86 ευρώ. Επιπλέον, το Yaris Cross μπορεί να εισέρχεται σε καθημερινή βάση στον Δακτύλιο και έχει ένα επιπλέον χρόνο εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη (6 έτη). Ενημερωτικά, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος καλύπτεται για 11 χρόνια.

Toyota Yaris Cross Peugeot 2008
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τη διαφορά τιμής, το Peugeot 2008 με τον 130άρη PureTech δείχνει μια πιο ολοκληρωμένη επιλογή και θα προσφέρει με μεγαλύτερη άνεση όλα όσα αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας. Έχει αρκετά ανώτερες επιδόσεις, ποιοτικότερη και πιο ευρύχωρη καμπίνα, και ένα πιο ολοκληρωμένο και ώριμο πρόσωπο στο δρόμο.

Από την άλλη, το αγχολυτικό στον αστικό ιστό Toyota Yaris Cross απευθύνεται σε αυτόν που δίνει περισσότερη έμφαση στην τεχνολογία του υβριδικού συστήματος και κατα συνέπεια της οικονομίας καυσίμου που προσφέρει, χωρίς να υστερεί σημαντικά σε όλους τους τομείς, πλην των επιδόσεων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 196 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,0 λτ./100 χλμ., 134 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.300/1.815/1.550 χλστ., 2.605 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.205 κιλά
Χώρος αποσκευών: 434 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 23.700 ευρώ (χειροκίνητο)/86 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Toyota Yaris Cross Hybrid
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 92 PS/ 5.500 σ.α.λ., 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 80 PS, 141 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 116 PS, 207 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,2 sec. 0-100 km/h, 1170 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,4-5,0 λτ./100 χλμ., 100-112 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.180/1.765/1.595 χλστ., 2.560 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.170 κιλά
Χώρος αποσκευών: 397 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 20.320 ευρώ- 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ