Συγκρίνουμε το νέο Volkswagen Polo με το Peugeot 208

Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Η πρόσφατη ανανέωση του Volkswagen Polo αμφισβητεί τα όσα έχει πετύχει μέχρι σήμερα η δεύτερη κατά σειρά γενιά του Peugeot 208, ξυπνώντας αναμνήσεις από μια μάχη που στο παρελθόν μάς έχει χαρίσει τον απόλυτο κυρίαρχο της κατηγορίας.

Γυρνώντας πίσω τον χρόνο, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, το πολύχρωμο ψηφιδωτό της ελληνικής αγοράς κατακλυζόταν από προτάσεις της ευρύτερης κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.

Σχεδόν το 60% των ταξινομήσεων στη χώρα μας προέρχονταν από ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο segment, το οποίο αναδείχθηκε στην «ατμομηχανή» όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς θέτοντας τον πήχη, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στα μεγέθη των πωλήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Η εικόνα σήμερα είναι πολύ διαφορετική, με τα crossovers να έχουν πλέον τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, απειλώντας με ολοκληρωτικό αφανισμό όποια πρόταση δεν είναι διατεθειμένη να ακολουθήσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο την πολυφορεμένη συνταγή της ημίψηλης αρχιτεκτονικής και της περιπετειώδους αμφίεσης.

Ανάμεσα στις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον παραπάνω κανόνα βρίσκονται δύο τετράτροχα που έχουν σφυρηλατηθεί στο πέρασμα του χρόνου και έχουν αν μη τι άλλο αποδείξει το ειδικό βάρος τους στην πολύπαθη ελληνική αγορά.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος για το Volkswagen Polo με τα 45 συναπτά έτη παρουσίας στους δρόμους της Ευρώπης και το Peugeot 208, το οποίο στη δεύτερη κατά σειρά γενιά του, άλλαξε επίπεδο υπενθυμίζοντας σε όλους την παράδοση των Γάλλων στη δημιουργία ξεχωριστών προτάσεων.

Η μάχη των εντυπώσεων

Μολονότι το Volkswagen Polo είχε την ατυχία να γεννηθεί στη σκιά του απόλυτου ευρωπαϊκού best seller (βλέπε Golf), κατάφερε να κατακτήσει το δικό του κοινό και να δημιουργήσει γύρω του τον κρίσιμο για την επιβίωσή του ζωτικό χώρο.

Σήμερα, στην έκτη κατά σειρά γενιά του, το Polo επιστρέφει ανανεωμένο, ποντάροντας στο επικαιροποιημένο παρουσιαστικό του και τα νέα στοιχεία που κοσμούν τον κατά τι πλουσιότερο εξοπλιστικό κατάλογο.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Ίσως ο πιο ασφαλής τρόπος να διακρίνεις τη νεότερη έκδοση του μικρού Volkswagen από την αμέσως προηγούμενη είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία πλέον καταλαμβάνουν μέρος της πέμπτης πόρτας έχοντας αυξήσει και μάλιστα σημαντικά την επιφάνειά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τ’ άλλα, οι παρεμβάσεις στους προφυλακτήρες και τους προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED κινδυνεύουν να περάσουν απαρατήρητες, από τη στιγμή μάλιστα που μιλάμε για την βασική εξοπλιστική γραμμή Life.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Στον αντίποδα, το Peugeot 208 επιχειρεί να γράψει την ιστορία των αυτοκινήτων πόλης από την αρχή, παραπέμποντας με τον ρηξικέλευθο παρουσιαστικό του σε εκείνη την εποχή που κάθε πρόταση διέθετε το δικό της ξεχωριστό σχεδιαστικό αποτύπωμα.

Παρότι το Peugeot 208 διανύει τον τρίτο χρόνο στους ελληνικούς δρόμους, εξακολουθεί να τραβάει τα γεμάτα περιέργεια βλέμματα των περαστικών, είτε με τον απαστράπτον ρύγχος του είτε με το ενιαίο πάνελ που δημιουργούν τα παράλληλα προς το έδαφος φωτιστικά σώματα στο πίσω τμήμα του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που θα έπρεπε να αναδείξουμε νικητή στην πρώτη, αναγνωριστική μάχη των εντυπώσεων, τότε αυτός θα ήταν ο «λέοντας» της Peugeot, ντυμένος στο εμφατικό χρώμα αμαξώματος «Elixir».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Στον μικρόκοσμο δύο best sellers

Οι συσχετισμοί δυνάμεων δεν αλλάζουν σημαντικά αντιπαραβάλλοντας τα πιλοτήρια των δύο αυτοκινήτων, με το Volkswagen Polo να επιχειρεί, μάλλον ανεπιτυχώς, να δραπετεύσει από το αυστηρό σχεδιαστικό μοτίβο των Γερμανών και το Peugeot 208 να εξαντλεί τα ασφυκτικά όρια της κατηγορίας του και τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών του.

Στην πρώτη περίπτωση, εκείνη του γερμανικού supermini, η αναβάθμιση των εξοπλιστικών προδιαγραφών του δεν έχει αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς το πολυδιαφημισμένο Digital Cockpit του βασικού εξοπλισμού επί της ουσίας απαρτίζεται από μια ψηφιακή οθόνη μεγέθους 6,5 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και τον αποκαρδιωτικό σε ανάλυση ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δίχως αμφιβολία, η επιλογή αναλογικών οργάνων για τις βασικές εκδόσεις του αυτοκινήτου θα ήταν πιο… τίμια, καθώς η χαμηλή ευκρίνεια της οθόνης όχι απλώς υποβαθμίζει τη συνολική εμπειρία που αποκομίζει ο οδηγός από το cockpit του ανανεωμένου Polo, αλλά τον απωθεί από το να παρακολουθεί τις ενδείξεις του.

Αντιθέτως, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου διατηρούνται σε υψηλά για τα δεδομένα της κατηγορίας επίπεδα, την ίδια στιγμή που ο άοσμος, άχρωμος και άνευρος σχεδιασμός δεν δημιουργεί ζητήματα εργονομίας.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Σημειώστε ότι θα χρειαστεί να φτάσετε έως το εξοπλιστικό επίπεδο Life των 19.250 ευρώ ώστε το Volkswagen Polo να αποκτήσει πολυλειτουργικό τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, κεντρικό υποβραχιόνιο και διαιρούμενη-αναδιπλούμενη πίσω σειρά καθισμάτων.

Στον θάλαμο επιβατών του Peugeot 208, ο οδηγοκεντρικά προσανατολισμένος σχεδιασμός του i-cockpit χαράσσει από την πρώτη στιγμή σαφείς διαχωριστικές γραμμές από το παράδειγμα του γερμανόφωνου ανταγωνιστή του, με την ποιότητα και την… πιστότητα του φινιρίσματος να κινούνται λίγο-πολύ στα ίδια επίπεδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Στην έκδοση Allure των 18.600 ευρώ, η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 7 ιντσών είναι εκείνη που αναλαμβάνει τη φιλοξενία των ενδείξεων του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, εξασφαλίζοντας πρόσβαση και στον ηλεκτρονικό κλιματισμό, ενώ ο πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρισδιάστατες απεικονίσεις αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των πλουσιότερων εκδόσεων (Allure Plus και GT Line), ενώ αναβαθμίσιμη στις 10 ίντσες είναι και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον πιο «φρέσκο» και σύγχρονο διάκοσμο του Peugeot 208, το Volkswagen Polo απαντά με τους μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, στοιχείο που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμο για όσους αναζητούν τη μέγιστη δυνατή πρακτικότητα από ένα αυτοκίνητο πόλης. Ειδικότερα, το διαμέρισμα αποσκευών Peugeot 208 έχει αφετηρία τα 311 λίτρα, ενώ εκείνος του Polo τα 351 λίτρα.

Επί του πρακτέου

Χωρίς να «αγγίζει» τις ήδη γνωστές τεχνικές προδιαγραφές του, η πρόσφατη ανανέωση του Volkswagen Polo δεν θα μπορούσε να μεταβάλλει την εικόνα του στην άσφαλτο. Στην έκδοση των 95 ίππων, ο δοκιμασμένος στα εύκολα και τα δύσκολα TSI κινητήρας βενζίνης του 1,0 λίτρου συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και τον μονοδιάστατο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που δεν μας έχει συνηθίσει σε οδηγικές συγκινήσεις.

Αυτό, βέβαια, ελάχιστα μειώνει την αξία ή την αποτελεσματικότητά του, μιας και το Polo ήταν και παραμένει μια αξιόπιστη λύση είτε γράφεις χιλιόμετρα μέσα στην πόλη είτε κινείσαι πέριξ αυτής. Ναι, η απουσία της «έκτης» από τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου συνιστά μία ακόμα «έκπτωση» η οποία στα 20.000 ευρώ δεν θα μπορούσε να περιγραφεί ως δικαιολογημένη, γεγονός που αργά ή γρήγορα θα γίνει αντιληπτό από τη στιγμή που ο «χιλιάρης» TSI των 999 κ.εκ. δεν διαθέτει το ίδιο… τσαγανό με τον ανταγωνιστή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το σωστό βάρος και τη μεστή αίσθηση, το σύστημα διεύθυνσης μειώνει στο ελάχιστο τον χρόνο προσαρμογής σου πίσω από τα πηδάλια του ανανεωμένου Polo, όσο οι τροχοί των 15 ιντσών καθιστούν το έργο της ανάρτησης πιο εύκολο στην απροσδιορίστου μορφολογίας ελληνική άσφαλτο.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Όπως προαναφέραμε θα ήταν μάταιη η προσπάθεια αναζήτησης ακόμα και του παραμικρού ψήγματος οδηγικής έξαψης στο αριστερό κάθισμα του μικρού Volkswagen, παραμένοντας σχεδόν διεκπαιρεωτικό στις αντιδράσεις του.

Είναι η στιγμή που ο λόγος περνά στο Peugeot 208 και στο αέρινο πάτημα του στην άσφαλτο, απόρροια του πιο πρόθυμου, σε όλο το εύρος λειτουργίας του, τρικύλινδρου συνόλου των 100 ίππων και του αποτελεσματικότερου πλαισίου.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων προσαρμόζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τα 205 Nm ροπής στα «θέλω» του οδηγού και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι μεταφέρει με αμεσότητα τις εντολές του στην άσφαλτο, διαβάζοντας ακόμα και την παραμικρή κίνηση στο τριάκτινο τιμόνι.

Ακόμα και τα δύο προγράμματα λειτουργίας -Eco και Normal- θα μπορούσαν να στοιχειοθετήσουν το προβάδισμα του Peugeot 208 στην άσφαλτο, αναδεικνύοντας την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν επιδείξει οι Γάλλοι.

Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Οριακά αποδοτικότερο, το Volkswagen Polo θα διατηρήσει με μεγαλύτερη ευκολία τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κάτω από το ψυχολογικό όριο των 7,0 λίτρων, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,2 λίτρου της Peugeot απέχει σημαντικά από τη συγκεκριμένη επίδοση.    

Αντί συμπεράσματος           

Η πρόσφατη επικαιροποίηση των προδιαγραφών του Polo δεν άλλαξε ουσιαστικά το μέχρι σήμερα γνωστό προφίλ του μικρού Volkswagen και ως εκ τούτου τις ισορροπίες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Polo vs Peugeot 208

Το Peugeot 208 διατηρεί το προβάδισμα που έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια, κρύβοντας πίσω από τον εμπνευσμένο σχεδιασμό του μια καλοκουρδισμένη γαλλική μηχανή, η οποία πρόκειται να ικανοποιήσει τόσο εκείνους που αναζητούν ένα ευέλικτο και αποδοτικό αυτοκίνητο πόλης όσο και αυτούς που μπορούν να εκτιμήσουν το οδηγοκεντρικά προσανατολισμένο ταμπεραμέντο του.

Πρακτικότερο στην καθημερινότητα και εξίσου αποτελεσματικό, το Volkswagen Polo είναι προφανές ότι δεν κατάφερε να διανύσει το… έξτρα μίλι ώστε να διακριθεί για τα δυναμικά χαρακτηριστικά, ούτε φυσικά και να εξοπλιστεί σε αυτόν τον βαθμό που θα του επέτρεπε να δικαιολογήσει την αξιοσέβαστη αύξηση της τιμής του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 95 PS/5.000 σ.α.λ., 175 Nm/1.600 σ.α.λ.
Μετάδοση: 5άχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 187 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 106 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.074/1.751/1.451 χλστ., 2.552 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.097 κιλά
Χώρος αποσκευών: 351 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.250 ευρώ / 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Peugeot 208 1.2 100 PS
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 PS/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6άχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 115 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.055/1.745/1.430 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.065 κιλά
Χώρος αποσκευών: 311 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 17.700 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ