Δύο upper class τετράτροχα διασταυρώνουν τα ξίφη τους με φόντο την κορυφή της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων SUVs. Το πρόσφατα ανανεωμένο Peugeot 3008 βρίσκει στον δρόμο του το καταξιωμένο Audi Q3, αμφισβητώντας το γερμανικό κατεστημένο μέσα από την επικαιροποίηση των premium αξιών του.
Δίχως κανένα ίχνος υπερβολής, η δεύτερη γενιά του Peugeot 3008 αποτέλεσε για τους Γάλλους από το Σοσσό μια μικρή επανάσταση. Την απαρχή μιας νέας εποχής για μια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βρέθηκε από τη μία ημέρα στην άλλη να διεκδικεί θέση ανάμεσα στους premium κατασκευαστές της γηραιάς ηπείρου και να φλερτάρει με την κορυφή των πωλήσεων.
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, λοιπόν, η επιλογή της Peugeot να αλλάξει τερέν και να τοποθετηθεί απέναντι στον γερμανόφωνο ανταγωνισμό της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV αποδείχθηκε σωστή, καθώς το γαλλικό SUV όχι μόνο κατάφερε να σταθεί αντάξιο των υψηλών προσδοκιών που δημιούργησαν τα νεωτεριστικά στοιχεία του σχεδιασμού του, αλλά και να απαντήσει με μεστό και ουσιώδη λόγο σε εκείνους που βιάστηκαν να υποτιμήσουν την αξία του.
BUY NOW
Η περίπτωση του Audi Q3 είναι μάλλον διαφορετική, μιας και η δεύτερη κατά σειρά γενιά του γερμανικού SUV δεν όφειλε να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν, συνεχίζοντας επί της ουσίας από εκεί που σταμάτησε η αμέσως προηγούμενη.
Συντηρώντας το χαμηλών τόνων προφίλ του αυτοκινήτου, οι Γερμανοί απέφυγαν τους πειραματισμούς και τις σχεδιαστικές εξάρσεις, επενδύοντας για μια ακόμα φορά στο σχεδόν ανεξάντλητο τεχνολογικό οπλοστάσιο του ομίλου VW και στον αναμενόμενα υψηλό δείκτη ποιοτικών χαρακτηριστικών.
Η φαντασία στην εξουσία
Αν λοιπόν θα έπρεπε κανείς να επιλέξει ανάμεσα στα δύο μικρομεσαίων διαστάσεων SUV κρίνοντας από την εικόνα τους, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχει η πρόταση της Peugeot. To ανανεωμένο 3008, το οποίο δείχνει να έχει πραγματοποιήσει ένα ακόμα μικρό, αλλά αποφασιστικό βήμα προς την πλήρη αποστασιοποίησή του από το… δωρικό ρυθμό του ανταγωνισμού.
Χαρακτηριστικό της προσπάθειας που καταβάλλει το Peugeot 3008 ώστε να διατηρήσει το ιδιαίτερο σχεδιαστικό αποτύπωμά του είναι η επιβλητική κεντρική εισαγωγή αέρας και τα κάθετης διάταξης φωτιστικά σώματα LED, συνδυασμός ο οποίος δημιουργεί ένα άκρως εντυπωσιακό και ξεχωριστό αποτέλεσμα.
Στο στρατόπεδο των Γερμανών, το Q3 μοιάζει εγκλωβισμένο στην όχι και τόσο πρόσφατη παράδοση που θέλει τις προτάσεις της Audi να επενδύουν στο μέγεθος της τραπεζοειδούς μάσκας, χάνοντας την ευκαιρία να χαράξει το δικό του σχεδιαστικό μονοπάτι.
Η εικόνα του είναι προβλέψιμη και ταυτόχρονα συμβατό με το αυστηρό ύφος, το οποίο επιβάλλει η περίσταση, ποντάροντας στην όποια διαχρονικότητα μπορεί να προσφέρει το έντονο φλερτ με το ανέμπνευστές-συντηρητικές γραμμές.
Προς επίρρωση των παραπάνω, πολύ δύσκολα θα καταφέρει να βρει κανείς έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα παρακολουθώντας τον τρόπο με τον οποίο ο θάλαμος επιβατών διεκδικεί τα δικά του πέντε λεπτά δημοσιότητας.
Από τη μία, λοιπόν, στέκεται απέναντί σου το καινοφανές i-cockpit του Peugeot 3008 με την πολυεπίπεδη αρχιτεκτονική και από την άλλη, στην περίπτωση του εσωτερικού του Q3, η άκριτη υιοθέτηση γνώριμων, από το παρελθόν, σχεδιαστικών και μη πρακτικών.
Μπορεί, λοιπόν, από τον θάλαμο επιβατών του Audi Q3 να μην λείπουν εκείνες οι ποιότητες που καταδεικνύουν τον premium προσανατολισμό του αυτοκινήτου και οι εφαρμογές σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας οι οποίες επισφραγίζουν τη συμπόρευσή του γερμανικού SUV με τις τεχνολογικές τάσεις του σήμερα, ωστόσο, η σχεδιαστική ατολμία βρίσκεται και πάλι εκεί για να μας θυμίσει την πραγματική στόχευση του αυτοκινήτου.
Οι Γάλλοι από την άλλη δεν στάθηκαν μόνο στη διατυπωμένη διάθεσή τους να πάρουν τις απαραίτητες σχεδιαστικές αποστάσεις από οτιδήποτε… γερμανικό, αναδεικνύοντας με τη χρήση του υφάσματος στις επιφάνειες του ταμπλό την ιδιαίτερη συλλογιστική τους.
Μια αμφίρροπη μάχη
Ανεξαρτήτως προσανατολισμού και καταγωγής, από δύο μικρομεσαίων διαστάσεων SUVs περιμένεις να πάρεις και τους αντίστοιχους χώρους. Στο επίπεδο της χωροταξίας, λοιπόν, το βραχύ προβάδισμα περνά στο Audi Q3, το οποίο άλλωστε διαθέτει και ελαφρώς μεγαλύτερο… εκτόπισμα. Με σχεδόν 4 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος αλλά παραπλήσιο μεταξόνιο, το Audi Q3 προσφέρει 530 λίτρα χώρου αποσκευών, όταν η αντίστοιχη τιμή του Peugeot 3008 έχει αφετηρία τα 520 λίτρα.
Στην περίπτωση, βέβαια, που τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης αξιολογηθούν συνυπολογίζοντας και την ικανότητα της ανάρτησης να απορροφά τις κακοτεχνίας του οδοστρώματος διατηρώντας... αλώβητο τον θάλαμο επιβατών και το πολύτιμο περιεχόμενό του, τότε η γαλλική σχολή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πιο αποτελεσματική. Άλλωστε στο Peugeot 3008 πηγαίνει και ο πόντος του μεγαλύτερου πλάτους, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη φιλοξενία επιβατών στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Μια ακόμα αμφίρροπη μάχη δίνουν τα δύο δημοφιλή στη χώρα μας SUV και στον τομέα των επιδόσεων. Κοιτώντας τις προδιαγραφές τους, θα μπορούσε να ισχυριστεί κάνεις ότι η αντιπαράθεση του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα των Γερμανών με το επίσης τετρακύλινδρο σύνολο του 1,5 λίτρου των Γάλλων θα καθιστούσε οποιαδήποτε σύγκριση περιττή, η πραγματικότητα ωστόσο είναι πολύ διαφορετική και η απόσταση που χωρίζει τις δύο προτάσεις αναμφίβολα μικρή.
Από τη μία, λοιπόν, καλείσαι να διαχειριστείς τους 150 ίππους και τα 360 Nm ροπής του δίλιτρου TDI αλλά και να συμβιβαστείς με τον κυβισμό-φόβητρο των 1.968 κ.εκ. και από την άλλη να βρεις τον τρόπο με τον οποίο θα πάρεις το καλύτερο από το γαλλικό σύνολο των 130 ίππων και τα 300 Nm ροπής.
Σε πρώτη ανάγνωση, το Audi Q3 έχει τον πρώτο λόγο επιταχύνοντας και με τη συμβολή και του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων ταχύτερα από στάση, με την ψαλίδα παρ’ όλα αυτά να κλείνει στις ρεπρίζ, καθώς οι οκτώ σχέσεις του κιβωτίου που συναντάς στις προδιαγραφές του Peugeot καθιστούν αμεσότερες τις αντιδράσεις του συστήματος κίνησης-μετάδοσης.
Στο στρατόπεδο των Γάλλων καταλήγει ο τίτλος του αποδοτικότερου, με τη μέση εργοστασιακή τιμή της κατανάλωσης του Peugeot 3008 να ανέρχεται στα 3,9 λίτρα και την πραγματική να περιορίζεται ακόμα και κάτω από το όριο των 6,0 λίτρων.
To προσιτό προφίλ του γαλλικού SUV ολοκληρώνει η τιμή απόκτησής του, η οποία ξεκινά από τα 31.600 ευρώ, όταν το Audi Q3 2.0 TDI στη βασική εξοπλιστική έκδοση Business έχει αφετηρία τα 37.020 ευρώ.
Μολονότι, λοιπόν, το Audi Q3 έχει την παράδοση με το μέρος και ένα όνομα βαρύ σαν ιστορία, το Peugeot έχει τη χάρη μιας ανάλαφρης και την ίδια στιγμή ποιοτικής κατασκευής, η οποία παραμένει στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας της, έχοντας να επιδείξει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που λείπουν από τον γερμανόφωνο ανταγωνισμό της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Peugeot 3008 1.5 ΒlueHDi
Κινητήρας: Diesel, 1,5 λίτρα, 130 PS, 300 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 192 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 3,9 λτ./100 χλμ., 104 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.447/1.841/1.624 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.429 κιλά
Βάρος αποσκευών: 520 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 31.600 ευρώ-0 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Audi Q3 35 TDI
Κινητήρας: Βενζίνης, 2,0 λίτρα, 150 PS, 360 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 206 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,6 λτ./100 χλμ., 120 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.484/1.849/1.616 χλστ., 2.680 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.580 κιλά
Χώρος αποσκευών: 530 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 37.020 ευρώ- 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Τα καλύτερα οικογενειακά έως 20.000 ευρώ
Δείτε τα πιο προσιτά ντίζελ SUV της ελληνικής αγοράς
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ