Τα δύο δημοφιλή SUV του συγκριτικού μας απέκτησαν ανανεωμένη εικόνα και εμπλουτισμένο εξοπλισμό, που θωρακίζει την κορυφαία θέση τους στην κατηγορία. Ποιο όμως διακρίνεται στις πιο δημοφιλείς βενζινοκίνητες εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο;
Τα SUV, ανεξαρτήτως μεγέθους, κυριαρχούν στους δρόμους της Ευρώπης και της χώρας μας για πολλούς λόγους. Ο τρόπος που καταφέρνουν να προσφέρουν μεγάλες δόσεις πρακτικότητας, ευκολία στην φόρτωση και εποπτική θέση οδήγησης που χαρίζει καλύτερη ορατότητα, αρέσει στο αγοραστικό κοινό και το αποδεικνύουν οι πωλήσεις τους.
Εάν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την επιβλητική εμφάνιση με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που παραπέμπει σε εξορμήσεις, τότε ο υποψήφιος αγοραστής έχει κάθε εύλογο δικαίωμα να αποκτήσει ένα SUV για τις οικογενειακές του υποχρεώσεις.
BUY NOW
Το Peugeot 3008 ανέβασε επίπεδα την εικόνα της γαλλικής εταιρείας και χάρη στον προσεγμένο ποιοτικά χαρακτήρα του, κατάφερε να βάλει δύσκολα σε όλο τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Η ανανέωση μάλιστα που υπέστη πριν ενάμιση χρόνο, αναβάθμισε ακόμα πιο πολύ την εικόνα του. Διατίθεται σε πλούσια γκάμα κινητήρων και με γενναιόδωρο εξοπλισμό, καλύπτοντας έτσι τα θέλω αρκετών αγοραστών. Από την άλλη, το Volkswagen Tiguan αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία, χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα και το κύρος του. Διαθέτει και αυτό πληθώρα επιλογών στην γκάμα κινητήρων και με το σχετικά πρόσφατο αισθητικό φρεσκάρισμα απέκτησε πιο δυναμική και νεανική εικόνα.
Τόσο ίδια και τόσο διαφορετικά
Τα δύο μοντέλα προσεγγίζουν την κατηγορία των C-SUV από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία. Κάτω από το καπό του 3008 βρίσκουμε τον μοναδικό κινητήρα βενζίνης της γκάμας που εξασφαλίζει και την πιο προσιτή τιμή εκκίνησης. Πρόκειται για τον πολυβραβευμένο και βελτιωμένο 1,2 PureTech που αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm.
Σε σχέση με τις πρώτες του εκτελέσεις, ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει υποστεί αλλαγές για μείωση της τριβής των μηχανικών μερών, έχει νέα τουρμπίνα, αυξημένη πίεση ψεκασμού καυσίμου και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο οκτώ, και οι επιδόσεις που χαρίζει στο ελαφρύ 3008 των 1.320 κιλών είναι ανταγωνιστικές για την κατηγορία.
Η κίνηση φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς του 3008 και χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος (σχεδόν 22 εκ. αναφέρει η Peugeot), την αφράτη ανάρτηση και το σύστημα Grip Control των πέντε προγραμμάτων με το Hill Descent Control που εφοδιάζει τις δύο πλουσιότερες εκδόσεις, το γαλλικό SUV δεν διστάζει να κινηθεί με σχετική άνεση σε έναν βατό χωματόδρομο. Στις υπόλοιπες εκδόσεις, υπάρχει η επιλογή μεταξύ των προγραμμάτων Eco, Normal και Sport.
Από την άλλη, το Tiguan δεν πάει πίσω σε τεχνολογία. Ενσωματώνει πολλά προηγμένα συστήματα του Group, όπως το σύστημα απενεργοποίησης της καύσης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, τον άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων και την μείωση των εσωτερικών τριβών.
Όσοι επιθυμούν έκδοση με αυτόματο κιβώτιο θα πρέπει να καταφύγουν στην ισχυρότερη έκδοση του 1,5 με τους 150 ίππους και τα 250 Nm. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο έχει επτά σχέσεις και παρά το γεγονός ότι είναι 140 κιλά βαρύτερο από το Peugeot (1.461 κιλά συνολικά), προσφέρει ελαφρώς πιο δυνατές επιδόσεις.
Και σε αυτή την περίπτωση η κίνηση φτάνει μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά η μικρότερη απόσταση από το έδαφος (19 εκ.) και οι μικρότερες γωνίες που εξασφαλίζουν οι πρόβολοι, δεν θα του επιτρέψουν να ακολουθήσει με την ίδια θέληση το πιο «μάχιμο» 3008 σε μια ελαφριά εκτός δρόμου διαδρομή. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι το Tiguan διατίθεται και σε εκδόσεις με τετρακίνητη 4MOTION όταν εφοδιάζεται με ισχυρότερους κινητήρες.
Όπως προαναφέραμε, το γερμανικό μοντέλο υπερισχύει ελαφρώς στον τομέα των επιδόσεων έναντι του γαλλικού, λόγω του πιο ισχυρού κινητήρα. Στις επιδόσεις από στάση, οι κατασκευαστές ανακοινώνουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. για το 3008 και σε 9,2 δλ. για το Tiguan. Διαφορά εντοπίζουμε υπέρ του VW και στην τελική ταχύτητα που φτάνει τα 202 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα του Peugeot είναι ελαφρώς μικρότερη και ακουμπά τα 197 χλμ./ώρα. Στα φρένα, το πλατύ πεντάλ του 3008 έχει καλύτερη αίσθηση και πιο σωστή διαδρομή από αυτό του Tiguan, ενώ σε αποτελεσματικότητα μοιάζουν πολύ κοντά και είναι ακούραστα ακόμα και σκληρή χρήση.
Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου, τα δύο C-SUV του συγκριτικού μας βρίσκονται αρκετά κοντά, με το γαλλικό μοντέλο να αποδεικνύεται πιο ολιγαρκές. Αναλυτικότερα, κατά την διάρκεια της συγκριτικής δοκιμής μας, το Peugeot 3008 «έγραψε» μέση κατανάλωση καυσίμου 8,2 λτ./100 χλμ. και Volkswagen Tiguan 8,6 λτ./100 χλμ.
Οδηγώντας το Peugeot 3008 αμέσως αντιλαμβάνεσαι την άνεση υψηλού επιπέδου, χωρίς να υποβαθμίζει το κράτημα και την αίσθηση ασφάλειας που απολαμβάνει ο οδηγός. Εκεί όμως που δίνει τα ρέστα του το γαλλικό μοντέλο είναι στον αυτοκινητόδρομο, καθώς η ησυχία και η άνεση παραπέμπουν σε μαγικό χαλί. Στην πόλη, η ανάρτηση διαχειρίζεται με μεγάλη μαεστρία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δύσκολα θα δείξει να δυσανασχετεί.
Το Volkswagen Tiguan από την άλλη, έχει πιο πειθαρχημένο έλεγχο του αμαξώματος, αλλά η άνεση δεν πλησιάζει αυτή του Peugeot. Υπό πίεση μάλιστα δείχνει να δυσανασχετεί, με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν πιο έντονα απ’ ότι περιμένεις. Στο ταξίδι είναι αρκετά ευθύβολο και φέρνει στην καμπίνα λίγο παραπάνω θόρυβο κύλισης.
Με πλούσιο εσωτερικό κόσμο
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Peugeot 3008, το μόνο που έχει αλλάξει στη σχεδίαση είναι η νέα HD widescreen 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών στο Sport πρόγραμμα. Η λογική i-Cockpit με το μικρό τιμόνι συνηθίζεται πολύ γρήγορα, ενώ σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης δεν κρύβεται καμία πληροφορία του πίνακα οργάνων από τον οδηγό. Το σύστημα πολυμέσων εξακολουθεί να συνεργάζεται με τα πολύ χρηστικά «piano keys» στην κεντρική κονσόλα για γρήγορη χρήση του μενού. Αυτό που θα θέλαμε όμως να προστεθεί με την ανανέωση είναι ένα φυσικό πλήκτρο για την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού (έχει μόνο για το ξεθάμπωμα των παρμπρίζ).
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλη την καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας, με το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό μέχρι και την κεντρική κονσόλα που χωρίζει τον οδηγό από τον συνοδηγό, να είναι κορυφαίο. Οι θήκες παραμένουν πολλές και χρηστικές, με τον χώρο στο κεντρικό υποβραχιόνιο να χωράει μέχρι και μπουκάλι ενάμισι λίτρου. Αυτό που έχει βελτιωθεί είναι η συναρμογή, μιας και πλέον όλα τα διαφορετικά τμήματα είναι ακόμα πιο σχολαστικά μονταρισμένα μεταξύ τους.
Οι χώροι παραμένουν πολύ καλοί για την κατηγορία μεγέθους του 3008. Τέσσερις ενήλικοι θα νιώσουν πολύ άνετα, με έναν τρίτο πίσω να ευνοείται από το σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 520 λίτρων. Έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, διπλό πάτωμα, γάντζους για χειραποσκευές και σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Στην καμπίνα του ανανεωμένου Tiguan, οι αλλαγές εντοπίζονται στο νέο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με τα πλήκτρα αφής και στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με το νέο σύστημα infotainment MIB3 και σύστημα κλιματισμού με πλήκτρα αφής. Τα τελευταία δεν δημιουργούν «πρόβλημα» σε ότι αφορά τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού, αλλά αυτά του τιμονιού δεν θα λέγαμε ότι αποτελούν μια πετυχημένη εκτέλεση. Το κάθισμα του οδηγού προσφέρει καλή πλευρική στήριξη και η θέση οδήγησης είναι βολική και όσο ψηλή αρμόζει σε ένα SUV.
Τα πλαστικά που αποτελούν το εσωτερικό του γερμανικού SUV είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά, και η συναρμογή τους ιδιαίτερα προσεγμένη. Τα καθημερινά σας μικροαντικείμενα θα βρείτε να τα βολέψετε σε μία από τις πολλές θήκες που διαθέτει σε όλη την καμπίνα.
Επιπλέον, ο χώρος για τους επιβάτες είναι μεγάλος, όπως και αυτός του πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 510 έως τα 615 λίτρα, ανάλογα με την θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος. Πίσω θα βολευτούν με αρκετή άνεση δύο ενήλικοι, αλλά ένας τρίτος θα αναζητήσει περισσότερο χώρο για τα πέλματά του, μιας και το κεντρικό τούνελ εξέχει αρκετά.
Με το χέρι στην τσέπη
Τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας αποτελούν τις βασικές αυτόματες εκδόσεις βενζίνης στην γκάμα. Το 3008 έχει τιμή εκκίνησης τα 35.900 ευρώ και αφορά την έκδοση εξοπλισμού Active Plus, ενώ η αντίστοιχη του Tiguan είναι τα 32.750 ευρώ της έκδοσης Life. Συνολικά, το γαλλικό SUV διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού και το γερμανικό σε δύο.
Ο εξοπλισμός και στις δύο «βασικές» εκδόσεις είναι αρκετά καλός και δεν παρουσιάζουν ελλείψεις σε χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας, με αυτόν του Peugeot να περιλαμβάνει ορισμένα επιπλέον χαρακτηριστικά (κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου κ.α.). Εννοείται ότι όσο ανεβαίνουμε σε έκδοση εξοπλισμού στα δύο μοντέλα, τα στοιχεία εξοπλισμού γίνονται όλο και πλήρη.
Ακόμα, το 3008 έχει 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη και το Tiguan 2ετή (με δυνατότητα επέκτασης για άλλα τόσα με επιπλέον κόστος), με το γαλλικό SUV να διαθέτει και ελαφρώς χαμηλότερα ετήσια πάγια έξοδα.
Συμπερασματικά, το μόνο κοινό που έχουν τα αυτοκίνητα του συγκριτικού μας είναι η κοντινή τιμή και η κατηγορία που ανήκουν. Την τελευταία βέβαια την προσεγγίζουν με πολύ διαφορετικό τρόπο, με αυτόν του Peugeot να δείχνει πιο ταιριαστός στην κατηγορία και το κοινό που απευθύνεται. Έχει κορυφαία άνεση και ποιότητα στην καμπίνα, στρίβει με ασφάλεια, είναι καλά εξοπλισμένο, έχει λογικά ετήσια έξοδα και θα χωρέσει τα ίδια σχεδόν. Από την άλλη, το Tiguan ξεχωρίζει για την απτή ποιότητα της πρακτικής καμπίνας, την ελαφρώς χαμηλότερη τιμή και τις ανώτερες επιδόσεις που χαρίζουν οι 150 ίπποι, αλλά μένει λίγο πιο πίσω σε όλους τους άλλους τομείς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 197 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,4 λτ./100 χλμ., 144 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.447/1.841/1.620 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.320 κιλά
Χώρος αποσκευών: 520 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 35.900 ευρώ/100,80 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT EVO 150 PS DSG7
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150 ίπποι/5.000 – 6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500 – 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 202 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,7 λτ./100 χλμ., 151 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.509/1.839/1.684 χλστ., 2.678 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.461 κιλά
Χώρος αποσκευών: 520-615 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 32.750/105,70 ευρώ