Το γαλλικό υβριδικό σουπερμίνι δεν ακολουθεί την πεπατημένη και προσφέρει τα καλά των δύο κόσμων με το δικό του στιλ.
Η Renault είναι από τους πρωτοεργάτες της ηλεκτροκινήσης σε παγκόσμιο επίπεδο με πολύ μεγάλη εμπειρία και τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε διαδικασία ολοκληρωτικού εξηλεκτρισμού της γκάμας της.
Ένα από αυτά τα μοντέλα είναι και η υβριδική έκδοση του δημοφιλούς Clio που είχαμε για δοκιμή μακράς διαρκείας, προσθέτοντας στον ψηφιακό ολικό χιλιομετρητή του περίπου 1.000 χλμ. Η κατηγορία των σουπερμίνι δεν διαθέτει πολλές υβριδικές επιλογές, υπάρχουν άλλα δύο ιαπωνικά τέτοια, με την ευρωπαϊκή πρόταση να δανείζεται στοιχεία από τον τρόπο λειτουργίας και τη διαδικασία ανάκτησης της ενέργειας των μονοθεσιών της Formula 1. Μην ξεχνάτε ότι η Renault έχει μακρόχρονη ενασχόληση στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
BUY NOW
Βαρύ βιογραφικό
Το κόκκινο long term test Clio το παραλάβαμε με κάτι παραπάνω από 21.000 χλμ. (21.164 χλμ.) και η αλήθεια είναι ότι εάν δεν βλέπαμε την ένδειξη στον πίνακα οργάνων δεν θα πιστεύαμε ότι έχει γράψει τόσα χιλιόμετρα. Τόσο το αμάξωμα και οι τροχοί, όσο και η εικόνα της καμπίνας, έχουν διατηρήσει την φρεσκάδα τους και μοιάζουν να μην επηρεάζονται εύκολα από την γρήγορη συλλογή ψηφίων στον ολικό χιλιομετρητή.
Η καμπίνα του Clio παραμένει ένα από τα δυνατά του χαρτιά στην κατηγορία, με τα υλικά στο ταμπλό και περιμετρικά στις πόρτες να είναι αρκετά προσεγμένα σε ποιότητα, ενώ έχει μαλακά πλαστικά στα πάνελ των εμπρός θυρών. Το ταμπλό με τις οριζόντιες γραμμές αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής 9 ιντσών είναι εύχρηστο, πλούσιο σε εφαρμογές και με πολύ καλή συνδεσιμότητα. Υπάρχουν αρκετές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενά σας, αλλά οι ποτηροθήκες της κονσόλας δαπέδου βρίσκονται πολύ κοντά στο χειρόφρενο. O ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών αλλάζει μοτίβο και χρώμα ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης, παρουσιάζει αρκετή πληροφορία και έχει πολύ καλή ευκρίνεια.
Τα πλαστικά, μαλακά και σκληρά, δεν έχουν παρουσιάσει διαφορές σε σχέση με όταν ήταν καινούρια, και έχουν διατηρήσει την ευχάριστη υφή και φυσικά την θέση τους. Σε παρόμοιο πολύ καλό επίπεδο έχουν διατηρηθεί και οι ταπετσαρίες, με τα πλαϊνά σημεία των μπροστινών καθισμάτων να μην έχουν “κουραστεί”. Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός υφάσματος και δερματίνης στις ταπετσαρίες έχει κρατήσει τον χρωματισμό του και δεν έχει σουρώσει.
Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενήλικους, με την μπαταρία του υβριδικού συστήματος κίνηση να έχει περιορίσει τον χώρο αποσκευών στα 254 λίτρα. Έχει διατηρήσει όμως το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και τους γάντζους χειραποσκευών, ενώ πλέον έχει μικρότερο κατώφλι φόρτωσης και κάτω από το πάτωμα φιλοξενεί ρεζέρβα ανάγκης.
Φουλ του υβριδισμού
Η έκδοση E-TECH Hybrid του Renault Clio διαθέτει ένα σύνθετο σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 91 ίππους και 144 Nm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 49 ίππους/205 Nm και 20 ίππους/50 Nm αντίστοιχα, και ένα πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο. Το πιο αδύναμο ηλεκτρομοτέρ παίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, ενώ το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh.
Το αυτόματο multi-mode κιβώτιο έξι σχέσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά και χάρη στην ανεξάρτητη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και του θερμικού, έχει την δυνατότητα 15 διαφορετικών συνδυασμών για την αρωγή του τελευταίου. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 140 ίππους, έχοντας μάλιστα την δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το Clio με ταχύτητα έως 75 χλμ./ώρα και για έως 3 χλμ..
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Renault για το ελαφρύ Clio E-TECH Hybrid των 1.238 κιλών αναφέρουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σε αίσθηση δείχνουν πιο δυνατές, χάρη στην ακαριαία υποβοήθηση του δυνατού ηλεκτροκινητήρα. Σε κάθε περίπτωση η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, και μόνο εάν έχετε επιλέξει το σπορ πρόγραμμα στο MultiSense θα μπει στο παιχνίδι από τα 10 χλμ./ώρα και ο θερμικός. Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι το EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όσο το επιτρέπει η στάθμη της μπαταρίας, το MySense για καθημερινή χρήση και το Eco. Πέρα από το σύστημα κίνησης, τα προγράμματα λειτουργίας MultiSense επεμβαίνουν στο τιμόνι (4 προγράμματα), την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και το μοτίβο του πίνακα οργάνων.
Συγκεκριμένα στο Eco, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, αρκεί η μπαταρία να έχει αρκετή ενέργεια. Στο My Sense, ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες με γνώμονα πάντα την οικονομία, ενώ στο Sport δίνεται έμφαση στις επιδόσεις, με τον βενζινοκινητήρα να είναι περισσότερο ενεργός. Επίσης, υπάρχει και η θέση "B" στον λεβιέ του κιβωτίου, για αυξημένη ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι.
Αποδοτικό και άνετο
Στην πράξη, όλα αυτά μεταφράζονται σε αμιγώς ηλεκτρική εκκίνηση και μόνο εάν το επιβάλλουν οι συνθήκες θα ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας. Σύμφωνα με την Renault, ο σύγχρονος οδηγός περνάει περισσότερο από τον μισό χρόνο του οδηγώντας σε αστικές συνθήκες, με το υβριδικό Clio να υπόσχεται ότι το 80% αυτού του χρόνου η κίνηση θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, πετυχαίνοντας παράλληλα και μείωση της κατανάλωσης έως 40%.
Στα κοντά 1.000 χλμ. που διανύσαμε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι οι ισχυρισμοί της γαλλικής εταιρείας δεν απέχουν και πολύ από την πραγματικότητα. Για όλο αυτό το διάστημα, δεν χρειάστηκε παραπάνω από 4,5 λίτρα/100 χλμ. Μάλιστα, διανύσαμε αμιγώς ηλεκτρικά 545 από τα 991 χλμ. που συνολικά αναγράφηκαν στο σχετικό διάγραμμα της ψηφιακής οθόνης των 9 ιντσών, κάνοντας δηλαδή το 55% των χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Σημειωτέον δε, ότι τα νούμερα αυτά έγιναν σε μικτές συνθήκες και κάνοντας χρήση όλων των διαθέσιμων προγραμμάτων που υπάρχουν στο αυτοκίνητο: Eco, My Sense και Sport. Τις πρώτες μάλιστα ημέρες της δοκιμής μαρκάς διάρκειας που περιορίστηκε σε μετακινήσεις αποκλειστικά εντός πόλης, το ποσοστό ηλεκτροκινήσης του υβριδικού Clio μας έφτασε το 70%.
Στην πόλη θα κινηθείς κατά βάση ηλεκτρικά, ήσυχα και άνετα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο θα αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο ο βενζινοκινητήρας, όπως συμβαίνει και σε όλα τα υβριδικά. Η λειτουργία του συστήματος είναι υποδειγματική με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργάζονται αρμονικά και το κιβώτιο να μην είναι απότομο και θορυβώδες στις αλλαγές. Σε αυτό το πεδίο θα εκτιμηθεί δεόντως και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με την μαλακή ανάρτηση να λειτουργεί αθόρυβα και να ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος. Σε πιο κλειστές διαδρομές, το υβριδικό Clio θα πάρει κλίση που δεν αλλοιώνει την πορεία που έχεις χαράξει, με το τιμόνι να προσφέρει αρκετή πληροφορία. Τα φρένα όμως από την άλλη δεν ξεχωρίζουν σε αίσθηση λόγω ανάκτησης ενέργειας και το πλατύ πεντάλ έχει μικρή διαδρομή.
Όπως αντιλαμβάνεστε, το υβριδικό σύστημα κίνησης του Renault Clio είναι πραγματικά αποδοτικό, και για να πούμε την αλήθεια του ταιριάζει πολύ. Η ησυχία και η απουσία κραδασμών όταν κινείσαι ηλεκτρικά, αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του και του χαρίζουν μια αρκετά premium αύρα που απαντάται μόνο σε ορισμένες ηλεκτρικές προτάσεις της κατηγορίας. Σε σχέση με αυτές όμως, το υβριδικό Clio δεν διαθέτει περιορισμούς αυτονομίας και φόρτισης. Έτσι, καταφέρνει να συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τα καλά των δύο κόσμων και να αποτελεί μία αρκετά ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία μέχρι την μεταβάση στην ηλεκτροκίνηση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 91 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 144 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 140 ίπποι/205 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 sec. 0-100 km/h, 180 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,3-5,1 λτ./100 χλμ., 96-114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.050/1.798/1.440 χλστ., 2.583 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.238 κιλά
Χώρος αποσκευών: 254 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.570 ευρώ- 0 ευρώ