Με ρετρό σχεδίαση και unique αισθητική που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο, το Honda e είναι η αρχή της ηλεκτρικής επίθεσης που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες. Πώς, όμως, τα καταφέρνει στην πράξη;
H ηλεκτρική εποχής της Honda μόλις ξεκίνησε και το νέο e αποτελεί προπομπό για το μέλλον της ιαπωνικής φίρμας. Ένα μοντέλο που λανσαρίστηκε σχετικά πρόσφατα στην ευρωπαϊκή αγορά στοχεύοντας να κάνει τη διαφορά στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών. Πώς τα καταφέρνει στην πράξη; Πάμε να αποκωδικοποιήσουμε τον «χρησμό» που ακούει στο όνομα Honda e.
To μοντέλο της Honda σίγουρα δε μοιάζει με οτιδήποτε άλλο θα συναντήσετε στο δρόμο. Αντισυμβατικό σε ακραίο σημείο, ρετρό με σύγχρονη χροιά και high tech στο έπακρο, σίγουρα δε θα αφήσει κανένα αδιάφορο στο δρόμο. Κάτι που διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. H ξεχωριστή αισθητική ξεκινά από το εμπρόσθιο μέρος όπου η μάσκα αποτελείται από το ενιαίο μαύρο πάνελ και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα LED. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το υπόλοιπο αμάξωμα, καθώς απουσιάζουν οι συμβατικές εξωτερικές χειρολαβές και οι κλασικοί καθρέπτες που έχουν δώσει τη θέση τους σε δύο κάμερες. Οι συγκεκριμένες προβάλουν την εικόνα στον οδηγό μέσω δύο οθονών 6 ιντσών στα άκρα του ταμπλό, οι οποίες απαιτούν μεγάλη εξοικείωση προκειμένου να καταλάβεις την πραγματική απόσταση που έχεις με τα οχήματα που βρίσκονται πίσω σου.
BUY NOW
Μεγάλη έκπληξη αποτελεί και το εσωτερικό του Honda e, το οποίο πραγματικά εντυπωσιάζει συγκριτικά με κάθε άλλο μοντέλο που έχεις οδηγήσει. Ξεχάστε, λοιπόν, κάθε συμβατικό πίνακα οργάνων και υποδεχτείτε ένα ενιαίο πάνελ με 5 διαφορετικές οθόνες. Εξαιρώντας, λοιπόν, τις δύο πλαϊνες που αφορούν τη λειτουργία των καθρεπτών, η μια των 8,8 ιντσών αναλαμβάνει το ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ οι άλλες δύο των 12,3 ιντσών σχετίζονται με το σύστημα πολυμέσων και τις γενικότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Όπως είπαμε η εικόνα είναι εντυπωσιακή, όμως και πάλι η παρουσία τόσο οθονών μπροστά από τον οδηγό απαιτεί συχνά από αυτόν να παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο για να δει π.χ. τον χάρτη στο σύστημα πλοήγησης στη δεξιά εξ αυτών, αφού δεν βρίσκεται εξ ολοκλήρου μέσα στο οπτικό του πεδίο.
Στον τομέα της ποιότητας η κατασκευή της Honda δεν αφήνει καμία αμφιβολία. Αντιθέτως, αποσπά θετικά σχόλια στον τομέα του φινιρίσματος και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, με την απομίμηση ξύλου σε συνδυασμό με τις πολλές υφασμάτινες επενδύσεις να συνθέτουν μια όμορφη εικόνα. Το μήκους των 3.894 χλστ. αμάξωμα διαθέτει 4θέσιο εσωτερικό, με το χώρο για τους πίσω επιβάτες να είναι αρκετά περιορισμένος. Παράλληλα, η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος περιορίζει το χώρο αποσκευών στα 171 λίτρα, καθιστώντας το ιδανικό μόνο για μια καθημερινή επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.
To Honda e είναι πισωκίνητο και η έκδοση της δοκιμής εφοδιάζεται με το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ των 154 ίππων και 315 Nm ροπής (διαθέσιμη είναι μια ακόμη έκδοση με 136 άλογα). Το αμάξωμα των 1.543 κιλών προσφέρει τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα. Οδηγώντας το Honda e, ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τις αρετές του ιαπωνικού μικρού μοντέλου. Με καλοζυγισμένο πλαίσιο (κατανομή βάρους 50:50 στους δύο άξονες), χαμηλό κέντρο βάρους και πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, το Honda e είναι ιδιαίτερο ευχάριστο στο δρόμο έως και διασκεδαστικό κάτω από όλες τις συνθήκες. Φυσικά, το πεδίο δράσης του λόγω και των διαστάσεών του παραμένει ο αστικός ιστός, εκεί όπου ο μικρός κύκλος στροφής των 8 και κάτι μέτρων και οι compact διαστάσεις θα διευκολύνουν τους ελιγμούς και το παρκάρισμα. Ωστόσο, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και κάποιες ξερές αντιδράσεις από αυτήν στις λακκούβες, ενδέχεται να ενοχλήσουν στα πιο κακοτράχαλα κομμάτια των ελληνικών δρόμων. Σημαντικό και κομβικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου είναι, φυσικά, η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία των 35,5 kWh, καθώς σε πραγματικές συνθήκες και με χρήση κλιματισμού, αυτή δεν ξεπερνά τα 140 με 150 χλμ., περιορίζοντας και πάλι τη χρήση του οχήματος μόνο σε διαδρομές εντός πόλεως.
Συμπέρασμα
Το Honda e είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς. Έχει καλή ποιότητα κατασκευής, είναι πλήρως εξοπλισμένο και βάζει τους Ιάπωνες στο επίκεντρο του τεχνολογικού ενδιαφέροντος της εποχής μας. Ωστόσο, το υψηλό κόστος της έκδοσης της δοκιμής μας που τοποθετείται στα 38.990 ευρώ και η εξαιρετικά μικρή αυτονομία της μπαταρίας που συχνά οδηγεί σε... υψηλά επίπεδα άγχους τον χρήστη και απαιτούν τη συνεχή επαναφόρτισή της, θέτουν το μοντέλο της Honda εκτός κάθε ανταγωνισμού και το προορίζουν μόνο σε ένα πάρα πολύ μικρό κομμάτι του αγοραστικού κοινού - μικρότερο ακόμη και από αυτό γενικότερα των ηλεκτρικών, που πλέον έτσι κι αλλιώς σε πολλές προτάσεις τους φθάνουν χωρίς κόπο τα 300+ χιλιόμετρα αυτονομίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 154 PS, 315 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο μίας σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,3 sec. 0-100 km/h, 145 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,8 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ
Αυτονομία (WLTP): 210 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.894 /1.752/1.512 χλστ., 2.538 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.543 κιλά
Χώρος αποσκευών: 171 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 38.990 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση)- 0 ευρώ