Δοκιμάζουμε το Leapmotor T03 των 15.800 ευρώ

Leapmotor T03

Το πρώτο μοντέλο της Leapmotor στη χώρα μας είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, με όλα τα πλεονεκτήματα που του δίνει στην καθημερινή κίνηση η compact παρουσία του, αλλά και με ελκυστική τιμή, άφθονο εξοπλισμό και πολύ καλή πραγματική αυτονομία.

Η Leapmotor αναπτύσσεται ταχύτατα σε ολόκληρη την Ευρώπη μέσω της κοινοπραξίας της με τον πολυεθνικό κολοσσό Stellantis, αποκτώντας έτσι άμεσα ένα τεράστιο δίκτυο διανομής και αναλλακτικών σε όλη την Γηραιά Ήπειρο σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστές κατασκευαστές από την Κίνα.

Στην Ελλάδα ο εισαγωγέας της Leapmotor είναι η Italian Motion, η οποία διευρύνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο μαρκών της το οποίο εκτός της Leapmotor περιλαμβάνει τις μάρκες Alfa Romeo, Abarth, Fiat, Fiat Professional και Jeep.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα η τιμή που έχει ανακοινώσει η ελληνική αντιπροσωπεία, η οποία προσδιορίζεται στα 15.844 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και της πρόσθετης προωθητικής ενέργειας των 1.000 ευρώ, καθιστά το Leapmotor T03 ως το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς.

Leapmotor T03

Επιπλέον αυτού, εάν κάποιος αποσύρει και κάποιο παλαιό αυτοκίνητο, τότε η τιμή του Leapmotor T03 μειώνεται περαιτέρω κατά 2.000 ευρώ φθάνοντας στα 13.844 ευρώ, ενώ αν ο υποψήφιος αγοραστής είναι κάτω των 29 ετών ή ΑμεΑ τότε η τιμή μειώνεται επιπλέον κατά 1.000 ευρώ και διαμορφώνεται στα 12.844 ευρώ.

Αν πάλι ο υποψήφιος αγοραστής είναι πολύτεκνος, τότε η τιμή των 13.844 ευρώ (με όχημα απόσυρσης) μπορεί να μειωθεί κατά 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και έως 4.000 ευρώ, με αποτέλεσμα η τελική τιμή του T03 να μπορεί να πέσει στις 9.844 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τα 290 χιλιόμετρα της αυτονομίας του αυτοκινήτου, με το κόστος πλήρους φόρτισης να ανέρχεται μόλις στα 2,5 ευρώ (σε οικιακή πρίζα), αλλά και την πολυετή εργοστασιακή εγγύηση που περιλαμβάνει 5 έτη για τα μηχανικά μέρη και 8 έτη για την μπαταρία υψηλής τάσης.

Leapmotor T03

Απλό και όμορφο

Η εξωτερική εμφάνιση του Leapmotor T03 είναι αρκετά απλή, σύγχρονη αλλά και όμορφη. Στο εμπρόσθιο μέρος υπάρχουν στρογγυλεμένα χαρακτηριστικά για να του δώσουν μια φιλική εμφάνιση, ενώ η Leapmotor ισχυρίζεται ότι στη μάσκα έχει δώσει ένα σχήμα που μοιάζει με χαμόγελο. Μάλιστα στο κέντρο της έχει τοποθετηθεί το καπάκι με το λογότυπο της εταιρείας που κρύβει την υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας.

Leapmotor T03
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το πλάι οι μικροί τροχοί δίνουν ένα διαφορετικό σχεδιαστικό τόνο στο αυτοκίνητο, ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα δύο οβάλ σχεδίασης φωτιστικά σώματα, με το κόκκινο λογότυπο "Τ03" δεσπόζει στο κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι αντίστοιχες των αυτοκινήτων πόλης προσδίδοντας ευελιξία και άνεση κατά την κίνηση μέσα στα αστικά στενά ή κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος. Άλλωστε η έλλειψη θερμικού κινητήρα επιτρέπει τη συρρίκνωση των εξωτερικών διαστάσεων, αλλά όχι και του διαθέσιμου χώρου στην καμπίνα επιβατών.

Πολύ καλοί χώροι - Υπερπλήρης εξοπλισμός

Η καμπίνα των επιβατών του Leapmotor Τ03 αποτελεί ένα χώρο γεμάτο εκπλήξεις για τους επιβάτες, καθώς ακόμη και οι πλέον απαιτητικοί θα εντυπωσιαστούν από την προσφερόμενη άνεση με βάση πάντα και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, ενώ άκρως εντυπωσιακός είναι και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου.

Leapmotor T03
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια κανείς δεν θα αμφισβητήσει την ύπαρξη σκληρών πλαστικών στην καμπίνα, όμως αυτά δείχνουν να έχουν καλή συναρμογή, ενώ τα συνηθισμένα σημεία επαφής όπως το τιμόνι, οι χρωμιωμένες χειρολαβές των θυρών κ.λπ., καλύπτονται από υλικά υψηλότερης ποιότητας.

Ο οδηγός έχει μπροστά του μια οθόνη 8 ιντσών που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών που αποτελεί το βασικό «χειριστήριο» για πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, ο ψηφιακός κλιματισμός, η ρύθμιση των αυτόματων φώτων και πολλά άλλα.

Η διάταξη του μενού είναι απλή και εύκολη, ενώ η οθόνη του προγράμματος οδήγησης δεν μπορεί να διαμορφωθεί, αλλά εμφανίζει καθαρά όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν άφθονο χώρο, ενώ στο πίσω μέρος ο χώρος είναι πιο περιορισμένος ειδικά αν ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν μετακινήσει προς τα πίσω τα καθίσματα. Πάντως δύο ενήλικες μέσου ύψους δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα με το διαθέσιμο χώρο στο πίσω κάθισμα και αυτό είναι ένα προσόν για ένα αυτοκίνητο 3,62 μέτρων. Ως γνήσιο τετραθέσιο, δεν υπάρχει αναδιπλούμενο κεντρικό υποβραχιόνιο για τους πίσω επιβάτες, ούτε κεντρικό υποβραχιόνιο για τους εμπρόσθιους.

Leapmotor T03
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 210 λίτρα και μπορεί να μεταφέρει με άνεση τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ ή ακόμη και τις αποσκευές των επιβατών για μια εκδρομή. Σημειώστε ότι δεν υπάρχει εταζέρα πάνω από το πορτ-μπαγκάζ, ενώ θα θέλαμε και μια δεύτερη ποτηροθήκη μπροστά στην κονσόλα (υπάρχει μια στη βάση της και μια ακόμη πίσω και ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα).

Όσον αφορά στον εξοπλισμό το Leapmotor T03, αυτός διαθέτει σχεδόν τα πάντα καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τρεις κάμερες και πέντε αισθητήρες ραντάρ, τα οποία βοηθούν στην υλοποίηση των 10 λειτουργιών υποβοήθησης του οδηγού του T03, που συναντούμε σε άλλα ακριβότερα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Ηλεκτρικό μοτέρ με εξαιρετική κατανάλωση μέσα στην πόλη

Ο κινητήρας μόνιμου μαγνήτη των 95 ίππων και 158 Nm ροπής αποδεικνύεται ικανός να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του Leapmotor T03, ενώ η τελική του ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα βεβαιώνει ότι ο οδηγός του δεν θα «πιαστεί» ποτέ από την Τροχαία για υπερβολική ταχύτητα σε κάποιον αυτοκινητόδρομο.

Leapmotor T03
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Standard και Sport), όπου στα δύο πρώτα είναι πιο έντονη η ανάκτηση ενέργειας. Ρυθμίσεις, τρεις τον αριθμό, υπάρχουν και για το τιμόνι (Comfort, Standard, Sport).

Η συστοιχία μπαταριών ισχύος 37,3 kWh είναι της CATL και φορτίζει τόσο με AC στις 6,6 kWh όσο και σε DC στις 45 kWh. Η πλήρης φόρτιση σε wall-box θα επιτευχθεί σε περίπου 3,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή για το 30% με 80% της μπαταρίας απαιτούνται μόλις 36 λεπτά.

Η αυτονομία μέσα στην πόλη αυξάνεται πολύ και μπορεί να αγγίξει έως και τα 400 χλμ., ωστόσο σε μικτή χρήση τα 290 χλμ. αυτονομίας θεωρούνται δεδομένα.

Leapmotor T03

Όσον αφορά στην κατανάλωση, το Leapmotor T03 με ήπια οδήγηση και επιλεγμένο το οδηγικό προφίλ ECO σε κεντρικούς οδικούς άξονες στην Αττική κατάφερε να κινηθεί καταναλώνοντας μόλις 7,8 kWh για κάθε 100 χλμ. Με επιλεγμένο το οδηγικό προφίλ Normal η κατανάλωση αυξήθηκε σε περίπου 10,9 kWh. Στο Sport η κατανάλωση ανέβηκε στα 12,8 Kwh για κάθε 100 χλμ. Η χρήση του κλιματισμού επιβαρύνει σε ποσοστό 10% την κατανάλωση ενέργειας, όμως και πάλι μπορούμε να μιλάμε για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πολύ χαμηλή κατανάλωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άνετο και με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης

Το Leapmotor T03 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο ξεχωρίζει για το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης. Για παράδειγμα, εάν φορτίζει ο ιδιοκτήτης του το αυτοκίνητο με οικιακό ρεύμα, τότε με περίπου 2,5 ευρώ θα έχει μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, που θα του επιτρέψει να διανύσει τουλάχιστον 290 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ένα εξαιρετικά χαμηλό κόστος 1,1 ευρώ ρεύματος για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύει με το T03, κάτι που είναι σίγουρο ότι δύσκολα θα βρει σε άλλο 5πορτο όχημα που μπορεί να μεταφέρει 4 επιβάτες και να έχει αυτό το κόστος απόκτησης.

Leapmotor T03

Στο δρόμο, όταν ξεκινά το Leapmotor T03 και μέχρι και τα 30 χλμ./ώρα παράγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος, ο οποίος προειδοποιεί τους πεζούς ή τους οδηγούς των γύρων οχημάτων για αποφυγή μικροατυχημάτων. Την ίδια στιγμή το αυτοκίνητο είναι ασφαλές, σταθερό και έτοιμο να επιβεβαιώσει την μεγάλη αυτονομία που αναφέρει η εταιρεία κατασκευής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αυτοκινητόδρομο, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μειώνεται αλλά σε καμία περίπτωση δεν κάνει τις προσπεράσεις ανησυχητικές, καθώς υπάρχει αρκετή ισχύς για να κρατήσει το Leapmotor να κινείται στα όρια που θέτει ο ΚΟΚ (έως 130 χλμ./ώρα). Στις στροφές, παρά τα στενά ελαστικά το T03 κινείται με ασφάλεια και χωρίς πολύ μεγάλες κλίσεις από το υπερυψωμένο του αμάξωμα.

Leapmotor T03

Ο εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής των 9,7 μέτρων είναι εντυπωσιακός και το τιμόνι ελαφρύ, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεται σε λειτουργία Sport, Comfort ή Standard, κάτι που βοηθά ιδιαίτερα στις μανούβρες εντός πόλης. Εύκολη τέλος είναι και η διαδικασία στάθμευσης, λόγω των μικρών διαστάσεων του αυτοκινήτου, της πολύ καλής περιμετρικής ορατότητας, αλλά και της στάνταρ ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 95 ίπποι, 158 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρόσθιους τροχούς
Επιδόσεις: 12,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 130 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 265 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 37,3 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.620 x 1.652 x 1.577 χλστ., 2.400 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.200 κιλά
Χώρος αποσκευών: 210 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 21.900 ευρώ (15.844 ευρώ μέσω του προγράμματος επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και της προωθητικής ενέργειας της εταιρείας) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ