Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Spring Electric 65 PS

Dacia Spring Electric 65 1

Με παρουσιαστικό που παραπέμπει σε SUV, το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Dacia είναι αρκετά συνειδητοποιημένο και έρχεται να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες χωρίς φαμφάρες και εντυπωσιασμούς.

Εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, η Dacia ακολουθεί το δικό της επιχειρηματικό πλάνο που δίνει έμφαση στην ουσία της αυτοκίνησης, προσφέροντας σύγχρονα αυτοκίνητα με υψηλή σχέσης τιμής προς αξία.

Για παράδειγμα, το 2004 η Dacia παρουσίασε το Logan ως το καινούργιο αυτοκίνητο του «λαού» και αργότερα το Duster που άλλαξε τα δεδομένα και ανακάτεψε την τράπουλα στην κατηγορία των SUV.

Dacia Spring Electric 65 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο πλάνο αποδείχθηκε πολύ πετυχημένο και φυσικά συνεχίστηκε, καθώς η τελευταία γενιά του Sandero διακρίνεται τα τελευταία χρόνια στον εμπορικό στίβο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό δείχνει ότι το υποψήφιο αγοραστικό κοινό δεν νοιάζεται μόνο για τις τάσεις, αλλά και για την ουσία, θέλοντας να αποκτήσει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με υψηλό VFM. Αυτές τις αξίες ενστερνίζεται και το νέο Spring, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας.

Με στιλ οικογενειακό

Ως γνωστόν, η Dacia ανήκει στο Group Renault. Αυτό σημαίνει ότι έχει ελεύθερη πρόσβαση στην τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχει αποκτήσει ο Όμιλος και η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi γενικότερα, καθώς τα τελευταία 10+ χρόνια αποτελούν έναν από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση.

Dacia Spring Electric 65 3

Από πλευράς διαστάσεων, το 5θυρο Dacia Spring έχει μήκος 3,73 μέτρα, πλάτος 1,58 μέτρα και ύψος 1,52 μέτρα, με το μεταξόνιο να ακουμπά τα 2,42 μέτρα, πράγμα που σημαίνει ότι ανήκει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ανασηκωμένη σιλουέτα (15 πόντοι απόσταση από το έδαφος) και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, το παρουσιαστικό του είναι αντιπροσωπευτικό των «αστικών» crossover.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά, το Spring ακολουθεί τα κλασικά για Dacia μοτίβα. Το καμπυλωτό αμάξωμα διαθέτει πολλές ανάγλυφες επιφάνειες και το εμπρός μέρος διαθέτει τη νέα μάσκα που φέρουν όλα τα μοντέλα της μάρκας. Η μάσκα είναι κλειστή, όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, και στο κέντρο της, πίσω από το νέο σήμα, βρίσκεται η υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας.

Dacia Spring Electric 65 16

Από το πλάι, η ανασηκωμένη σιλουέτα, οι σχεδόν τετράγωνοι θόλοι των τροχών με τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά και οι ράγες οροφής, χαρίζουν την «πολυπόθητη» off road περιβολή, με τους ατσάλινους τροχούς να φέρουν ειδικά σχεδιασμένα πλαστικά τάσια.

Πίσω, ξεχωρίζει ο ογκώδης προφυλακτήρας με την διακοσμητική προστατευτική ποδιά και ο μεγάλος λογότυπος στο κέντρο της πίσω πόρτας. Τα φώτα εμπρός και πίσω, εκτός από τα ημέρας, δεν είναι τύπου LED.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Spring Electric 65 7

Το εσωτερικό του νέου Dacia Spring είναι αποκλειστικά τετραθέσιο και ακολουθεί μια απλή σχεδιαστική προσέγγιση. Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων με ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών για τον υπολογιστή ταξιδίου και ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες, ενώ ακριβώς δίπλα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και λειτουργία πλοηγού.

Κάτω από το Media Nav βρίσκονται πέντε διακόπτες (εμπρός παράθυρα, αλάρμ, κεντρικό κλείδωμα και λειτουργία ECO), και λίγο χαμηλότερα εντοπίζονται τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού.

Dacia Spring Electric 65 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κονσόλα δαπέδου συναντάμε τα πλήκτρα για το ESP, τον περιοριστή ταχύτητας, τους αισθητήρες παρκαρίσματος και μια 12βολτη παροχή ρεύματος, ενώ υπάρχει και μια μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα. Γενικά, οι χώροι μικροαντικειμένων για τους εμπρός είναι πολύ καλοί, καθώς μαζί με φαρδιές τσέπες στα πάνελ των θυρών και το μεγάλο ντουλαπάκι, η χωρητικότητα τους φτάνει τα 23,1 λτ. Οι μεγάλες θήκες μικροαντικειμένων όμως «έφαγαν» τις θέσεις των ποτηροθηκών, με αποτέλεσμα ο οδηγός και ο συνοδηγός να τοποθετούν τα ποτήρια τους στις τσέπες των θυρών. Στην στενή κονσόλα δαπέδου εντοπίζουμε τον περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων και το μηχανικό χειρόφρενο.

Dacia Spring Electric 65 9

Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι σκληρά πλαστικά οικονομικής επιλογής, με την συναρμογή τους να βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Η εργονομία από την άλλη, είναι πολύ καλή λόγω σχεδίασης και δεν θα δυσκολευτεί κανείς κατά την οδήγηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Spring Electric 65 13

Οι χώροι είναι καλοί για τους εμπρός, με τους πίσω να αναζητούν περισσότερο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους σε περίπτωση που είναι άνω του μέσου όρου. Κερδισμένος όμως βγήκε ο χώρος αποσκευών σε σχέση με τον αυτόν για τους πίσω επιβάτες, με τα 270 λίτρα (με κανονική ρεζέρβα) να αποτελούν κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Στην περίπτωση της βασικής έκδοσης Extreme που έχει κιτ επισκευής, ο χώρος φτάνει τα 290 λίτρα.

Με ισχυρές «πλάτες»

Το Dacia Spring βασίζεται στην μικρή πλατφόρμα CMF-A της συμμαχίας και εκτός από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, στο εξωτερικό προσφέρεται και με θερμικούς κινητήρες βενζίνης.

Το δικό μας όμως, ευρωπαϊκό Spring, εφοδιάζεται αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από ένα εμπρός μοτέρ 65 ίππων και 113 Nm που συνδυάζεται με πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 27,4 kWh και αυτόματο σασμάν μιας σχέσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Spring Electric 65 4

Η αυτονομία που εξασφαλίζει το σύνολο είναι της τάξης των 220 χλμ. σε μικτές συνθήκες και μπορεί να φτάσει τα 310 χλμ. με κίνηση μόνο στην πόλη, πάντα με το πρωτόκολλο WLTP. Παράλληλα, διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας, Eco και Normal, με το πρώτο να υπόσχεται αύξηση της αυτονομίας σε ποσοστό που πλησιάζει το 10%.

Στον πραγματικό κόσμο, το Dacia Spring πετυχαίνει εύκολα την αυτονομία που υπόσχεται, με την μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής να μην ξεπερνά τα 12,5 kWh/100 χλμ.

Dacia Spring Electric 65 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Dacia Spring διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 6,6 kW και σε αντίστοιχης ισχύος wallbox η φόρτιση διαρκεί λιγότερο από πέντε ώρες. Ακόμα, υποστηρίζει και ταχυφόρτιση έως 30 kW (μόνο οι δύο πλουσιότερες εκδοσεις), μειώνοντας τον χρόνο στα 56 λεπτά για να «γεμίσει» μέχρι το 80%.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η κορυφαία ηλεκτρική έκδοση του Spring, υπάρχει και πιο αδύναμη που δεν εισάγεται στη χώρα μας, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,7 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 125 χλμ./ώρα.

Dacia Spring Electric 65 15

Ως γνήσιο αυτοκίνητο πόλης που είναι, το Dacia Spring διαθέτει ανάρτηση που δίνει έμφαση στην άνεση και την ομοιογένεια των αντιδράσεων του. Δεν έχει φτιαχτεί για να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε για να ξεσηκώνει τον οδηγό του να πάρει τα «βουνά». Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις που προσφέρει για τον χαρακτήρα του είναι καλές και δεν θα φέρουν σε δύσκολη θέση τον οδηγό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απεναντίας, είναι ικανό και για ένα μικρό ταξίδι, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν τα οχήματα μικροκινητικότητας που κοστίζουν ελαφρώς λιγότερα χρήματα από το Spring. Βέβαια, η ιδανική ταχύτητα κίνησης για το μοντέλο είναι μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, με σκοπό την επίτευξη μεγαλύτερης αυτονομίας.

Dacia Spring Electric 65 5

Στο κύριο πεδίο δράσης του, την πόλη, το Spring καταφέρνει να προσφέρει πολύ καλή ευελιξία με τα 9,6 μέτρα κύκλο στροφής που έχει, ενώ η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης μεταφράζεται σε εύκολη διαχείριση των κακοτεχνιών των δρόμων μας. Τα φρένα με την σειρά τους δείχνουν αποτελεσματικά, με το πλατύ πεντάλ όμως να μην ξεχωρίζει για την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας βάζει ένα μικρό λιθαράκι στην αυτονομία.

Ο οδηγός κάθεται σε ένα άνετο κάθισμα με μέτρια πλευρική στήριξη και τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε απόσταση, και η ψηλή θέση που χαρίζει μαζί με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, εξασφαλίζουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταμείο

Το Dacia Spring Extreme 65 διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, Extreme, Extreme DCR και Extreme Plus, με το βασικό να μην διαθέτει δυνατότητα ταχυφόρτισης και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων που έχει η αμέσως πλουσιότερη έκδοση DCR. Η Plus διαθέτει επιπλέον καλώδιο φόρτισης mode 2.

Dacia Spring Electric 65 18

Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, hill hold assist, ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, περιοριστή ταχύτητας, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών και εμπρός ηχεία, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες βροχής και φώτων, και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει οριστεί στα 25.000 ευρώ, και σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η τιμή του πέφτει κάτω από τα 19.000 ευρώ (18.950 ευρώ).

Επιπλέον, το ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia πλαισιώνεται από 8ετή εγγύηση (ή 120.000 χλμ.) για τη μπαταρία, 5ετή (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Spring Electric 6

Συμπερασματικά, το νέο Dacia Spring Electric 65 καταφέρνει με τα χαρακτηριστικά και την τιμή του να φέρει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στο ευρύ κοινό, αποτελώντας παράλληλα και μία ανταγωνιστική πρόταση για αυτούς που ψάχνουν ένα μαζεμένων διαστάσεων ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, για να ελίσσονται στα στενά της πόλης και όχι μόνο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 65 ίπποι, 113 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 125 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,5 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 220 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 27,4 kWh (26,8 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.734/1.579/1.516 χλστ., 2.423 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 975 κιλά
Χώρος αποσκευών: 270 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 25.000 ευρώ (από 18.950 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ