Δοκιμάζουμε πρώτοι το νέο ηλεκτρικό DS 3 E-Tense των 156 ίππων
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Το premium γαλλικό crossover ανανεώθηκε αισθητικά, εμπλουτίστηκε εξοπλιστικά και λανσάρει το νέο ισχυρότερο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που εξασφαλίζει και μεγαλύτερη αυτονομία.
Η DS Automobiles βρίσκεται σε μία πολύ παραγωγική περίοδο, παρουσιάζοντας διαρκώς νέα μοντέλα που εμπλουτίζουν και την γκάμα της σε νέες κατηγορίες. Έτσι λοιπόν, μετά το λανσάρισμα του νέου DS 9 και του ανανεωμένου DS 7 στην ελληνική αγορά, η premium μάρκα του Ομίλου Stellantis έφερε στη χώρα μας και το ανανεωμένο DS 3.
Για αρχή, το μικρό crossover της DS Automobiles έχασε τον... επιθετικό προσδιορισμό Crossback και πλέον ονομάζεται σκέτο DS 3. Σχεδιαστικά, το ρετουσαρισμένο μοντέλο ακολουθεί τα χνάρια των μεγαλύτερων μοντέλων της εταιρείας και πλέον ενστερνίζεται τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα.
BUY NOW
Στα σημεία...
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέα μάσκα και τα ανασχεδιασμένα LED φώτα που «ενώνονται» οπτικά από τα διαφοροποιημένα DS Wings. Νέας σχεδίασης είναι και ο προφυλακτήρας, που φέρει και τα πιο έντονα κάθετα LED φώτα ημέρας.
Αισθητικές διαφορές εντοπίζονται και στο πίσω μέρος, με ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα, νέα πίσω αεροτομή και νέους λογότυπους. Παρεμπιπτόντως, οι διαφορές στους αεραγωγούς και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, βελτίωσαν και την απόδοσή του στον αντίστοιχο τομέα. Ακόμα, αλλαγή έχουμε και στα σχέδια των τροχών αλουμινίου, με τις διαστάσεις τους να ξεκινάνε από τις 17 ίντσες, ενώ διαθέτει και εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα με δύο νέες επιλογές σε πέρλα: το Diva Red και το Lacquered Grey.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου γαλλικού μικρού crossover εξακολουθεί να κυριαρχεί το μοτίβο του διαμαντιού. Οι αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο εντοπίζονται στο νέο τιμόνι και στον ψηφιακό εξοπλισμό του, λανσάροντας το νέο σύστημα πολυμέσων IRIS που συνοδεύεται και από στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής 10,3 ιντσών.
Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, οι διαφορές της ηλεκτρικής έχουν να κάνουν με το διαφοροποιημένο software της οθόνης 7 ιντσών του πίνακα οργάνων και της «10άρας» του συστήματος πολυμέσων για τις επιπλέον ενδείξεις και λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Ακόμα στα πλήκτρα αφής της κεντρικής κονσόλας υπάρχει συντόμευση του συστήματος πολυμέσων για τις ηλεκτρικές λειτουργίες, ευνοώντας την εργονομία.
Κατά τα άλλα, τα υλικά στην καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας και με στιβαρό μοντάρισμα, ενώ οι νέες επενδύσεις όλων των εκδόσεων αναδεικνύουν τον εκλεκτό χαρακτήρα του. Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες και ο χώρος αποσκευών των 350 lt με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης είναι επαρκής για αρκετές αποσκευές.
Με νέα ψ(e)χή
Η DS Automobiles πρωταγωνιστεί στο πρωτάθλημα της Formula E, έχοντας στο παλμαρέ της δύο συνεχόμενους τίτλους πρωταθλημάτων και ρεκόρ νικών, pole position και θέσεων στο πόντιουμ. Όπως αντιλαμβάνεστε, η γαλλική εταιρεία διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης που της εξασφαλίζει και ηγετική θέση στην αγορά.
Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι η αναβαθμισμένη CMP που είχε σχεδιαστεί εξαρχής για να συνδυαστεί με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία διαφορά στους χώρους του DS 3 ανάλογα με τον κινητήρα που φέρει.
Το ανανεωμένο DS 3 είναι το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Stellantis με το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Πιο αναλυτικά, κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε έναν καινούργιο ηλεκτρομοτέρ που αποδίδει 156 ίππους (+20 ίππους σε σχέση με το προηγούμενο) και 260 Nm, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Το σύστημα παίρνει ρεύμα από μία νέα ισχυρότερη υγρόψυκτη συστοιχία μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη) που βρίσκεται στο πάτωμα, ενώ παράλληλα διαθέτει και αντλία θερμότητας.
Το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport), με το αυτόματο σασμάν μιας σχέσης να έχει λειτουργία Brake που αυξάνει το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση, σε βαθμό όμως που δεν επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ.
Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χλμ. και έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Σε έναν σταθμό DC (συνεχούς ρεύματος) ταχείας φόρτισης με ισχύ 100 kW, η νέα μπαταρία του ανανεωμένου DS 3 μπορεί να φορτίσει το 0% έως το 80% σε μόλις 25 λεπτά της ώρας. Από την άλλη, σε ένα τριφασικό wallbox 11 kW (διαθέτει αντίστοιχης ισχύος ενσωματωμένο φορτιστή), μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε περίπου 5μιση ώρες.
Με άλλο α(e)ρα
Το compact ηλεκτρικό crossover της DS Automobiles έχει βάρος που φτάνει τα 1.550 κιλά, αλλά όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, η αμεσότητα του νέου ηλεκτρικού μοτέρ των 156 ίππων είναι αστραπιαία και του χαρίζει καλές επιδόσεις.
Για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, το νέο DS 3 E-Tense χρειάζεται 9,0 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Κυνηγώντας τις επιδόσεις, η κατανάλωση θα φτάσει με ευκολία τις 20+ kWh και η αυτονομία θα πέσει κάτω από τα 300 χλμ.
Σε αστικό περιβάλλον, η καλύτερη διαχείριση της ενέργειας από το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σε συνδυασμό με την λειτουργία Brake για εντονότερη ανάκτηση ενέργειας, είναι ικανή να του χαρίσει με ευκολία αυτονομία πάνω από 400 χλμ., μια σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 320 χλμ. του προ ανανέωσης μοντέλου. Σε αυτές τις φιλικές για ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνθήκες θα ρίξει την κατανάλωσή του κάτω από τις 15 kWh, με την επιλογή Eco και την φέρνει κοντά στις 13,5 kWh, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αυτονομία.
Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως πεδίου κίνησης, ξεχωρίζει η ποιότητα κύλισης που προσφέρει το ανανεωμένο DS 3. Αναντίλεκτα, το ήσυχο και γαλήνιο κουκούλι που δημιουργεί η καμπίνα του γαλλικού crossover ευνοείται από το αθόρυβο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά υποβοηθάτε και από την ενισχυμένη ηχομόνωση στις πόρτες, τον χώρο του κινητήρα εμπρός και φυσικά τα ηχομονωτικά παράθυρα που έχει στον βασικό του εξοπλισμό.
Η επαναρυθμισμένη ανάρτηση λειτουργεί αθόρυβα και ελέγχει σωστά το αυξημένο βάρος, με την άνεση να είναι κορυφαίου επιπέδου ακόμα και με τους τροχούς 18 ιντσών που φοράει η έκδοση Rivoli που δοκιμάζουμε. Στον επαρχιακό, η κλίση που θα πάρει είναι μετρημένη και δεν θα επηρεάσει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός του. Το τιμόνι, αν και ελαφρύ, είναι άμεσο και ακριβές.
Στο ταμείο
Το ανανεωμένο DS 3 ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας πριν μία εβδομάδα και η ηλεκτρική έκδοση E-Tense διατίθεται και με τα πέντε προσφερόμενα επίπεδα εξοπλισμού: Bastille, Performance Line, Performance Line+, Rivoli και Opera. Από το βασικό κιόλας επίπεδο Bastile, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης (μέχρι και πίσω πλευρικούς αερόσακους έχει, στοιχείο μοναδικό), περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας.
Η τιμή εκκίνησης της ηλεκτρικής γκάμας έχει καθοριστεί στα 47.800 ευρώ, με την έκδοση Rivoli που δοκιμάζουμε να κοστολογείται από τα 49.900 ευρώ. Εάν όμως συνυπολογίσουμε την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» (8.000 ευρώ) και το όφελος απόσυρσης αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας (1.000 ευρώ), η τιμή της έκδοσης E-TENSE ξεκινά από τα 38.800 ευρώ.
Επιπλέον, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ως ηλεκτρικό, επωφελείται από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.
Ακόμα, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της DS Automobiles, το ανανεωμένο DS 3 καλύπτεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ., προσφέροντας παράλληλα και πενταετή κάλυψη οδικής βοήθειας DS Assistance.
Συμπερασματικά, το νέο αποδοτικότερο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τονώνει ακόμα πιο πολύ τον σύγχρονο χαρακτήρα του ανανεωμένου DS 3 και είναι ιδιαίτερα ταιριαστό, χωρίς να αναγκάζει τον ιδιοκτήτη του σε παραχωρήσεις, ακόμα και εάν ο τελευταίος ήταν διστακτικός στο να κάνει το βήμα προς το μέλλον.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 156 ίπποι, 260 Nm / 500 – 4.060 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,6 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 404 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.118/1.802/1.534 χλστ., 2.558 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.550 κιλά
Χώρος αποσκευών: 350 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 47.800 ευρώ ( από 38.800 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ