Δοκιμή: MINI Aceman SE

MINI Aceman SE 2024 1

Η MINI γεφυρώνει με τον ιδανικότερο τρόπο το χάσμα μεταξύ του Cooper και του Countryman, με ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό 5θυρο crossover.

Η MINI έχει φρεσκάρει καθολικά την γκάμα της τους τελευταίους μήνες και όλα τα μοντέλα που διαθέτει στο portfolio της είναι καινούργια. Η αρχή έγινε με το SUV Countryman (σε θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις), και συνεχίστηκε με το εμβληματικό Cooper σε 3θυρο (ηλεκτρικό και θερμικό), 5θυρο και cabrio (θερμικά).

MINI Aceman SE 2024 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σειρά για λανσάρισμα τώρα έχει το μοντέλο που θα ολοκληρώσει την γκάμα και θα τοποθετηθεί στην «μέση» αυτής, το νέο Aceman, με τις διαστάσεις του να κουμπώνουν ιδανικά στο Cooper και το Countryman.

Διαβασμένο

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, το νέο MINI Aceman μπορεί να προσφέρει αυτά που δεν μπορούν τα αδελφάκια του. Δηλαδή, μεγαλύτερους χώρους από το Cooper και πιο μαζεμένες διαστάσεις από το Countryman που έχει φτάσει αισίως τα 4,44 μέτρα. Καλύπτει δηλαδή ένα σημαντικό κενό στην γκάμα, προσφέροντας μία επιπλέον ουσιαστική επιλογή στο αγοραστικό κοινό.

Το 5θυρο Aceman με την ανασηκωμένη σιλουέτα, αποτελεί υπό προϋποθέσεις τον έμμεσο απόγονο του 6θυρου μικρομεσαίου Clubman και του 3θυρου Sport Activity Coupe Paceman. Είναι ελαφρώς πιο μικρό από τα προαναφερθέντα μοντέλα, με το μήκος του να ξεπερνά ελάχιστα τα 4 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος να ανέρχεται στους 14 πόντους (14,3 εκ.).

MINI Aceman SE 2024 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι το τρίτο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας, και σε σχέση με το Cooper, είναι 15 εκ. μακρύτερο και κατά τι ψηλότερο συνολικά, με ότι θετικό συνεπάγεται σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Οι κοντοί πρόβολοι, τα μαύρα πλευρικά προστατευτικά, οι σχεδόν κάθετες γυάλινες επιφάνειες, οι τροχοί διάστασης από 17 έως 19 ίντσες και οι ράγες οροφής, συμπληρώνουν το crossover παρουσιαστικό, ενώ ως γνήσιο MINI που είναι, βρίθει από λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει στην κατηγορία. Όπως για παράδειγμα η ντεγκραντέ οροφή του αυτοκινήτου δοκιμής που ταιριάζει ταμάμ με τους λευκούς καθρέφτες και το Indigo Sunset Blue χρώμα του αμαξώματος.

MINI Aceman SE 2024 19

Ως βάση για την δημιουργία του νέου Aceman έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα του ηλεκτρικού Cooper. Για την περίσταση έχει επιμηκυνθεί για την βελτίωση των χώρων για τους πίσω, προσφέροντας 8 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο. Συνολικά, οι αναλογίες του είναι σωστές και σύμφωνες με τις νόρμες της MINI που θέλει τους τροχούς ξακρισμένους για χωροταξικούς λόγους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με οικογενειακό προφίλ

Στο εσωτερικό του Aceman εντοπίζουμε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, χωρίς ξεχωριστό πίνακα οργάνων αλλά με έμφαση στον «ψηφιακό κόσμο». Ψηλά στο κέντρο του ταμπλό βρίσκουμε την καινούργια στρογγυλή OLED οθόνη του συστήματος πολυμέσων με την διάμετρο των 24 εκ. Από εκεί, ο οδηγός του νέου Aceman ενημερώνεται για τα πάντα και ρυθμίζει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με το λογισμικό που το υποστηρίζει να είναι πολύ κατανοητό. Το πληθωρικό μενού μπορεί αρχικά να «τρομάξει» τον αμύητο στις νέες τεχνολογίες, αλλά μόλις ο οδηγός το ρυθμίσει στα μέτρα του και επιλέξει τον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου και των συστημάτων, όλα γίνονται απλά και δεν τίθεται εργονομίας. Επιπλέον, για ακόμα πιο άμεση λήψη των βασικών πληροφοριών οδήγησης, το Aceman προσφέρει ένα πλούσιο HUD.

MINI Aceman SE 2024 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τιμόνι με την χοντρή στεφάνη είναι ευχάριστο στην υφή και τα φυσικά πλήκτρα στις δύο πλαστικές του ακτίνες, χρηστικά και εξυπηρετικά. Φυσικούς διακόπτες εντοπίζουμε και στο toggle bar κάτω από το κεντρικό πολυόργανο με τα εντυπωσιακά γραφικά, περιλαμβάνοντας την συντόμευση/πλήκτρο για τα συστήματα υποβοήθησης, το περιστροφικό χειριστήριο για την εκκίνηση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, τον διακόπτη επιλογής προγράμματος οδήγησης ή εμπειρίας οδήγησης, την αυξομείωση της έντασης του ήχου και τα πλήκτρα σε ορισμένες βασικές λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού.

Η καμπίνα αποτελείται από βιώσιμου χαρακτήρα υλικά, πλαστικά και υφάσματα, και αναδεικνύουν τον προηγμένο και μοδάτο χαρακτήρα του μοντέλου. Σε γενικές γραμμές, θα θέλαμε σε ορισμένα σημεία χαμηλά να είναι πιο ποιοτικά, αλλά η μεταξύ τους συναρμογή είναι κορυφαία, που εξασφαλίζει μασίφ αίσθηση και υπόσχεται αντοχή στο χρόνο.

MINI Aceman SE 2024 16
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς χώρων, ένας σημαντικός τομέας για τον χαρακτήρα του μοντέλου, το Aceman τα καταφέρνει καλά. Οι σχεδιαστές της MINI βοηθήθηκαν από την επιμηκυμένη πλατφόρμα και το crossover παρουσιαστικό, και πραγματοποίησαν μια πολύ καλή χωροταξική μελέτη που βολεύει τέσσερις ενήλικους κανονικού αναστήματος. Μόνο σε περίπτωση που είναι ψηλοί, άνω του 1,85 μέτρα, θα αναζητήσουν λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατά τους. Σε κάθε περίπτωση όμως θα βολέψει με ευκολία μια μικρή οικογένεια.

Τα καθημερινά μικροπράγματα θα τα βολέψετε σε μία από τις πολλές και χρηστικές θήκες που διαθέτει η καμπίνα, με τον χώρο αποσκευών των 300 λίτρων (+90 λίτρα σε σχέση με το Cooper) να βολεύει αρκετά μπαγκάζια. Το άνοιγμα του τελευταίου είναι μεγάλο, διαθέτει διπλό πάτωμα για την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης, έχει γάντζους για τις χειραποσκευές και σε περίπτωση αναδίπλωσης της διαιρούμενης πλάτης του πίσω καθίσματος (60/40), ο χώρος θα φτάσει τα 1.005 λίτρα. Ακόμα, η εταζέρα του Aceman είναι ιδιαίτερης σχεδίασης και κατασκευής, διαθέτοντας ηχομονωτικές ιδιότητες που αναδεικνύουν την ήσυχη ηλεκτρική του φύση.

MINI Aceman SE 2024 22
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, με το τιμόνι και το κάθισμα να έχουν μεγάλο εύρος ρύθμισης. Παράλληλα, το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα, ακόμα και όταν ο οδηγός θελήσει να εκμεταλλευτεί το ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και να βιώσει το go-kart feeling που προσφέρουν τα MINI. Στα συν και η περιμετρική ορατότητα που ευνοείται από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το ανασηκωμένο κάθισμα.

The MINI way

Το αποκλειστικά ηλεκτρικό MINI Aceman προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις με ηλεκτρομοτέρ στον εμπρός άξονα. Η βασική έκδοση E αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm, και το πακέτο μπαταριών που την συνοδεύει έχει χωρητικότητα 42,5 kWh (38,5 kWh ωφέλιμη) για αυτονομία που φτάνει έως και τα 309 χλμ. (WLTP).

MINI Aceman SE 2024 4

Η αμέσως ισχυρότερη έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής, ονομάζεται SE και διαθέτει ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 218 ίππων και 330 Nm. Σε αυτή την περίπτωση, η μπαταρία είναι μεγαλύτερη και οι 54,2 kWh που διαθέτει (49,2 kWh ωφέλιμη) φροντίζουν για αυτονομία που ακουμπά τα 405 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε την έκδοση John Cooper Works που διαθέτει ακόμα πιο δυνατό ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 258 ίππων και 350 Nm, και χαρίζει ακόμα πιο καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα). Το πακέτο μπαταριών δεν διαφέρει από αυτό της έκδοσης SE.

MINI Aceman SE 2024 5

Η απόδοση της έκδοσης SE είναι υπεραρκετή για τα 1.710 κιλά του 5θυρου ηλεκτρικού crossover και το κινεί με μεγάλη ευκολία. Μάλιστα, οι επιδόσεις από στάση θυμίζουν GTi, καθώς για να πιάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,1 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 χλμ./ώρα.

Οι δυνατές επιδόσεις επιβεβαιώνονται και από την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, όχι μόνο μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, αλλά και κοντά στην τελική του ταχύτητα που δείχνει σθένος και όρεξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MINI Aceman SE 2024 6

Πέρα από τις «εμπειρίες», ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα λειτουργίας Eco, Core και Sport, που επεμβαίνουν στη λειτουργία του συστήματος κίνησης και διεύθυνσης, καθώς και στο «μουσικό χαλί» κατά την επιτάχυνση.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την ένταση ανάκτησης της ενέργειας, σε τρία στάδια ή ενεργή, με την πιο έντονη ρύθμιση να χαρίζει one pedal mode και να αποτελεί ένα από τα σωστά ρυθμισμένα συστήματα αυτού του τύπου στην αγορά.

MINI Aceman SE 2024 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το οδηγικό του πρόσωπο είναι καθαρά MINI, πράγμα που σημαίνει ότι είναι από τα πιο ευχάριστα crossover στο δρόμο, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Βέβαια, ο έμπειρος οδηγός θα αντιληφθεί το αυξημένο βάρος του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, αλλά η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει πειθαρχημένο έλεγχο και αμεσότητα στις αντιδράσεις.

Το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό και μόνο υπό πίεση θα παρουσιάσει torque steer, όχι έντονο, που με λιγότερη πίεση στο γκάζι εξαφανίζεται. Το μπροστινό σύστημα έχει εξαιρετική απόκριση στις εντολές του οδηγού, και το τιμόνι με το σωστό βάρος προσφέρει κάμποση πληροφορία για το που πατάνε οι τροχοί, ενώ η κλίση στις στροφές είναι μετρημένη.

MINI Aceman SE 2024 21

Στην πόλη, δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του, όντας ένα ευέλικτο αστικό crossover. Σε αυτό το περιβάλλον, η ανάρτηση λειτουργεί σωστά και δεν θα διαμαρτυρηθεί έντονα από την αντιμετώπιση των κακοτεχνιών, θεωρούμε όμως ότι οι βασικές ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών θα είναι πιο ταιριαστές στην ελληνική πραγματικότητα από τις πανέμορφες προαιρετικές 19άρες του αυτοκινήτου δοκιμής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταξίδι, το νέο Aceman θα κινηθεί με λογικό θόρυβο από τον αέρα και τα ελαστικά, με την ανάρτηση να μην επιτρέπει πλεύσεις και να χαρίζει σιγουριά και ασφάλεια στις γρήγορες καμπές.

MINI Aceman SE 2024 8

Στον τομέα της κατανάλωσης ενέργειας, το Aceman SE θα κινηθεί στην πόλη με περίπου 12,5 kWh/100 χλμ., επιτυγχάνοντας εύκολα αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χλμ. Σε μικτές συνθήκες, μαζί με αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό, η κατανάλωση θα ανέβει στις 15,5 kWh/100 χλμ. και μια πλήρης φόρτιση θα «βγάλει» περίπου 320 χλμ.

Από πλευράς φόρτισης, όλα τα Aceman διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW. Αυτό σημαίνει ότι μια πλήρης φόρτιση θα διαρκέσει 5μιση ώρες. Σε περίπτωση που κουμπώσει σε ταχυφορτιστή, θα χρειαστεί μισή ώρα για να φτάσει το 80%, καθώς τραβάει μέχρι 95 kW (μέτρια ισχύς αλλά και μικρό το κακό μιας και η μπαταρία δεν είναι μεγάλη).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν κατακλείδι

Οι εκδόσεις E και SE του νέου MINI Aceman συνδυάζονται με τέσσερις εξοπλιστικές «ατμόσφαιρες» (Essential, Classic, Favoured και John Cooper Works) που διαφοροποιούν την εικόνα του και το εξατομικεύουν σε βαθμό που μόνο η MINI ξέρει να κάνει. Από εκεί και πέρα, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει στοιχεία από την λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, με το ανάλογο βέβαια αντίτιμο.

MINI Aceman SE 2024 20

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας, σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση των 9.000 ευρώ και την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου των 2.000 ευρώ, είναι τα 24.450 ευρώ για την έκδοση E και τα 28.450 ευρώ για την SE. Αυτό σημαίνει ότι είναι μόνο 2.000 ευρώ ακριβότερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις του ηλεκτρικού Cooper, όντας μια πιο ορθή επιλογή στην γκάμα.

Το νέο MINI Aceman αποτελεί μια πολύ ισχυρή εναλλακτική, όχι μόνο για αυτόν που ψάχνει κάτι πιο ευρύχωρο και πρακτικό από το μικρότερο ηλεκτρικό Cooper, αλλά και για αυτόν που θέλει να κάνει το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση και περίμενε να πληθύνουν οι επιλογές στην κατηγορία B-SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MINI Aceman SE 2024 9

Το ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η πολύ καλή διαχείριση ενέργειας, οι καλοί χώροι, τα σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά και φυσικά η εικόνα του και ο εξοπλισμός του, αξίζει να σας βάλει σε σκέψεις. Τον ανταγωνισμό τον έχει βάλει ήδη με τα χαρακτηριστικά και την τιμή του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 218 ίπποι (160 kW), 330 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14 – 14,8 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 382 - 405 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.075/1.754/1.507 χλστ., 2.606 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.710 κιλά
Χώρος αποσκευών: 300 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 39.450 ευρώ (Από 28.450 ευρώ με επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ