Δοκιμή: Ηλεκτρικό Opel Mokka με 136 ίππους

Opel Mokka-e

Με το ηλεκτρικό Mokka η Opel δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που είναι σε θέση να κινηθεί άκρως οικονομικά και με μηδενικούς ρύπους, χωρίς επιπλέον να νοιάζεται για τα... εμπόδια που θα συναντήσει στο διάβα του.

Το Mokka είναι μια αδιαμφισβήτητη επιτυχία για την Opel. Λανσαρίστηκε για πρώτη φορά ως «Mokka X» στα τέλη του 2012 και έδωσε στη γερμανική μάρκα τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει από πλευράς πωλήσεων στην κατηγορία των compact SUV. Σήμερα η Opel λανσάρει τη δεύτερη γενιά του Mokka, η οποία έρχεται ολικά αναβαθμισμένη για να διεκδικήσει ακόμη περισσότερα στην κατηγορία της, η οποία θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή έχει πάρει «κεφάλι» στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του καινούργιου Mokka που το κάνουν να ξεχωρίζει, αδιαμφισβήτητα περίοπτη θέση έχει η αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, το Mokka-e της δοκιμής μας, η οποία όπως και στην περίπτωση του Corsa-e, έρχεται για να διευρύνει τις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή πέρα από τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, προς ένα αυτοκίνητο χωρίς ρύπους και με ακέραια χαρακτηριστικά οικονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ντιζαϊνάτο και ελκυστικό

Εν αρχή ην η εμφάνιση και εδώ οι σχεδιαστές της Opel αν μη τι άλλο έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο να προσδώσουν στο πιο compact διαστάσεων αμάξωμα του Mokka (π.χ. μήκος 4,151 μέτρα, μειωμένο κατά 129 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο) μια αισθητική άκρως ελκυστική, η οποία στο αυτοκίνητο της δοκιμής τονίζεται ακόμη περισσότερο λόγω της πετυχημένης διχρωμίας πράσινου-μαύρου του αμαξώματος. Οφείλω να ομολογήσω ότι το μαύρο χρώμα στο οποίο ήταν βαμμένο το καπό και όχι μόνο όπως συνηθίζεται η οροφή και οι καθρέπτες, προσθέτει στο Mokka και μια πιο δυναμική πινελιά εμφάνισης που θυμίζει σπορ κατασκευές.

Opel Mokka-e

Ωστόσο, αγαπημένο μου σημείο στο αμάξωμα του νέου Mokka είναι η ολοκαίνουργια χαρακτηριστική μάσκα Opel Vizor, με την μαύρη καλυμμένη γρίλια και τα όμορφα λεπτά φώτα που εντάσσονται στις άκρες της. Σημειώστε ότι τη μάσκα αυτή θα τη δούμε από εδώ και πέρα σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Opel. Προχωρώντας προς τα πίσω στο αμάξωμα, ξεχωρίζουμε τα έντονα «νεύρα» πάνω στο καπό, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά χαμηλά στο αμάξωμα που δίνουν μια ξεκάθαρη SUV νότα, αλλά και την οροφή που κλείνει στο πίσω μέρος σαν σε κουπέ μοντέλα, περιορίζοντας το εμβαδόν του τρίτου πλαϊνού τζαμιού. Ολοκληρώνοντας με το πίσω μέρος, εδώ συναντούμε και πάλι λεπτά και όμορφα φωτιστικά σώματα, μια χαρακτηριστική αεροτομή οροφής, αλλά και για πρώτη φορά, την αναγραφή του ονόματος του μοντέλου στο κέντρο και χαμηλά της πίσω πόρτας. To «παρών» δίνει και το «e» δίπλα από το «Mokka» (υπάρχει και στις μεσαίες κολώνες), που ξεχωρίζει το ηλεκτρικό μοντέλο από τα υπόλοιπα. Αρκετή δουλειά έχει γίνει τέλος και στο πεδίο της αεροδυναμικής, με το σχετικό συντελεστή να μειώνεται στο Cd: 0,32 και να είναι ένας από τους μικρότερους στα B-SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka-e

Εσωτερικό με τονισμένη τεχνολογία και πολύ καλή ποιότητα

Στο εσωτερικό του το Mokka αναβαθμίζει σημαντικά την παρουσία του υιοθετώντας τη νέα Pure Panel σχεδίαση των μοντέλων της Opel, στην οποία το ανώτερο τμήμα του ταμπλό ψηφιοποιείται για να ενσωματώσει δίπλα-δίπλα τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών μπροστά από τον οδηγό και δεξιά του την οθόνη αφής 10 ιντσών για το διευρυμένο σύστημα πολυμέσων (στάνταρ αμφότερες οι οθόνες είναι 7 ιντσών). Η λογική της όλης σχεδίασης έχει ως στόχο να απλοποιήσει τη «ζωή» του οδηγού του αυτοκινήτου, μειώνοντας το πλήθος των διακοπτών και στέλνοντάς τον έτσι στην κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, που έχει πλέον ένα πολύ χρηστικό μενού.

Opel Mokka-e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι ένας μικρός διακόπτης που δεν κλέβει χώρο από το τούνελ της κονσόλας, εκεί όπου μπορεί να βρει κανείς μια αρκετά μεγάλη και πρακτική θέση που φορτίζει και ασύρματα κινητά, αλλά και πίσω από το διακόπτη του κιβωτίου, δύο ποτηροθήκες.  Στο ποιοτικό κομμάτι, το εσωτερικό του νέου Mokka τα καταφέρνει αρκετά καλά ενσωματώνοντας υλικά που έχουν πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα, επενδύσεις σε στυλ κάρμπον μπροστά από τον οδηγό και στα πλαϊνά των θυρών, αλλά και μαύρη λάκα στο τούνελ της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων. Ο οδηγός κάθεται σε ένα πλήρως ρυθμίσεων κάθισμα και βρίσκει με ευκολία την επιθυμητή θέση, ενώ και το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα είναι πλήρους ρυθμίσεων.

Opel Mokka-e

Καλοί χώροι για τους επιβάτες, ικανοποιητικό πορτ-μπαγκάζ

Στο εσωτερικό του το νέο Opel Mokka θα χωρέσει χωρίς να χρειαστούν πολλές παραχωρήσεις, 4 ενήλικες επιβάτες. To πορτ-μπαγκάζ λόγω και της τοποθέτησης της μπαταρίας έχει χάσει 40 λίτρα συγκριτικά με αυτό του βενζινοκίνητου μοντέλου και βρίσκεται στα ικανοποιητικά 310 λίτρα χωρητικότητας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο και με διπλό δάπεδο, που τονίζει περαιτέρω την πρακτικότητα του διαθέσιμου χώρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka-e

Ηλεκτρικό μοτέρ με σβέλτες επιδόσεις, καλή αυτονομία

Για την κίνησή του το Opel Mokka-e χρησιμοποιεί τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων ισχύος  και 260 Nm ροπής με αυτόν του Corsa-e. Το μοτέρ αυτό μέσω αυτόματου κιβωτίου 1 σχέσεως μεταφέρει τη δύναμη και ροπή του στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου. Από πλευράς απόδοσης, η Opel ορθώς το έχει ρυθμίσει ώστε να προσομοιώσει την απόδοση αντίστοιχης ισχύος μοτέρ εσωτερικής καύσεως, κάτι που σημαίνει ότι οι επιδόσεις είναι γρήγορες αλλά όχι εκρηκτικές, με το μοτέρ να διατηρείται γραμμικό στη λειτουργία του. Και φυσικά, ήσυχο. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που επεμβαίνουν σε απόκριση κινητήρα, κιβώτιο, αλλά και στην απόδοση του κλιματισμού (στο Eco) για να τον βοηθήσουν να εκμεταλλευτεί τη χωρητικότητα της μπαταρίας των 50 kWh και να κερδίσει σε αυτονομία. Σε αυτό το μοτίβο υπάρχει και το κουμπί «B», που επιτρέπει στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και πέδηση να λειτουργεί πιο δυνατά, κερδίζοντας ακόμη περισσότερο σε ανώτατη χιλιομετρική απόσταση με ένα γέμισμα. Η τελευταία, με βάση το τι ανακοινώνει η Opel, φθάνει σε κύκλο WLTP στα 324 χλμ.

Opel Mokka-e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εμείς, πραγματοποιώντας μια διαδρομή όπου δοκιμάσαμε όλα τα προγράμματα οδήγησης, αλλά κινηθήκαμε περισσότερο με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο και το «Normal» επιλεγμένο, καταγράψαμε μια μέση κατανάλωση 18,5 kWh και μια πραγματική αυτονομία 275-280 χιλιομέτρων. Το νούμερο αυτό μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω, εάν το «Eco» χρησιμοποιηθεί περισσότερο από τον οδηγό, με αποτέλεσμα μια αυτονομία κοντά στην εργοστασιακή να είναι δυνατό να επιτευχθεί. Σε ό,τι αφορά στους χρόνους φόρτισης, η μπαταρία των 50 kW μπορεί να φορτίσει μέσω wallbox με 11 kW απαιτώντας έτσι σχεδόν 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση, εφόσον βρίσκεται στο 0% της χωρητικότητάς της. Σε φορτιστή DC 50 kWh, οι χρόνοι μειώνονται πολύ περισσότερο.

Αθόρυβο, καλοστημένο και εύχρηστο

Στην πράξη, το πρώτο στοιχείο του Mokka-e που ξεχωρίζει είναι η αθόρυβη λειτουργία του. Εφόσον ο οδηγός του δεν έχει ξαναμπεί σε ηλεκτρικό, είναι σίγουρο ότι θα απολαύσει την απουσία του κλασσικού θορύβου ενός μοτέρ εσωτερικής καύσης, ενώ και η προσεγμένη ηχομόνωση εγγυάται ότι εξωτερικοί θόρυβοι δεν θα διαταράξουν την γενικότερη «ησυχία» που επικρατεί στο εσωτερικό του μοντέλου της Opel. Σημαντικό στοιχείο της οδικής του υπόστασης αποτελεί και η πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας στο στήσιμό του, το οποίο ισορροπεί ιδανικά θα έλεγα, ανάμεσα στην αποτελεσματική άνεση και την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Στον πρώτο τομέα το Mokka-e τα καταφέρνει πολύ καλά, αφού η απόσβεση των ανωμαλιών από την ανάρτηση είναι πολύ καλή χωρίς επιπλέον να υπάρχουν ενοχλητικοί θόρυβοι κατά το πέρασμα από αυτές. Σε δρόμους με «κατσαρό» οδόστρωμα το ηλεκτρικό Mokka δεν αναπηδά και γενικότερα, εμφανίζει έναν πολύ ραφιναρισμένο χαρακτήρα που θυμίζει premium κατασκευές.

Opel Mokka-e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ένα δρόμο με στροφές το Mokka-e τα καταφέρνει επίσης πολύ καλά, εγγυώμενο υψηλά επίπεδα πρόσφυσης παρά το έξτρα βάρος των 300 κιλών συγκριτικά με το βενζινοκίνητο Mokka. Σπορτίφ στοιχεία μην ψάξετε να βρείτε αφού έτσι κι αλλιώς ο προορισμός του αυτοκινήτου δεν είναι αυτός, ωστόσο σε σύγκριση και με άλλα ηλεκτρικά με ικανοποίησε η αίσθηση του τιμονιού που είναι πιο «φυσιολογική» παρά τεχνητή, όπως και η αμεσότητά του. Τα φρένα, λόγω και της παρουσίας και εμπλοκής του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, έχουν μια «σπογγώδη» αίσθηση και απαιτούν λίγο παραπάνω πάτημα του πεντάλ για να πιάσουν γερά, όμως η απόδοσή τους είναι αποτελεσματική.

Συμπέρασμα

Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και πληθύνονται συνεχώς, το ηλεκτρικό Opel Mokka θα θέλξει τον υποψήφιο αγοραστή με την πολύ όμορφη σχεδίασή του, το hi-tech εσωτερικό του, αλλά και την άνετη, ραφιναρισμένη και συνάμα, άκρως ασφαλή οδική του παρουσία. Η αυτονομία του είναι μέσα στα πλαίσια των δεδομένων της κατηγορίας του, ενώ και οι επιδόσεις ικανοποιούν. Η τιμή των 29.020 ευρώ που κοστίζει με την επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του δίνει ένα ακόμη πλεονέκτημα, αφού είναι το δεύτερο φθηνότερο ηλεκτρικό SUV της αγοράς (φθηνότερο αυτή τη στιγμή είναι το Citroen E-C4 C-Cross που κοστίζει 28.350 ευρώ).

Opel Mokka-e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικό, 136 PS, 260 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,4 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 324 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 50 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.151/1.791/1.534 χλστ., 2.561 χλστ. Μεταξόνιο|
Βάρος: 1.598 κιλά
Χώρος αποσκευών: 310 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 34.600 ευρώ (29.020 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ