Το νέο Opel Astra βρίσκεται προ των πυλών της ευρωπαϊκής αγοράς, ξεδιπλώνοντας τις προδιαγραφές του και αποκαλύπτοντας το προηγμένο τεχνολογικά προφίλ του.
Το Opel Astra δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Μετρώντας τριάντα χρόνια ζωής και ουκ ολίγες διακρίσεις στη δρόμους της Ευρώπης, συνιστά μια υπολογίσιμη δύναμη όχι μόνον για την ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks αλλά και για μια αγορά με τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής.
Το γεγονός, λοιπόν, ότι το Opel Astra πρόκειται να συνεχίσει την πορεία του στη γηραιά ήπειρο διεκδικώντας εκ νέου την κορυφή δεν θα πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση. Προφανώς και η ένταξη της Opel στο δυναμικό του PSA Group και η μετέπειτα δημιουργία του γιγαντιαίου του Stellantis Group με την... προσάρτηση της Fiat-Chrysler, άλλαξε δεδομένα και ισορροπίες, ωστόσο, μια πρόταση, όπως το Opel Astra, μόνο κερδισμένη θα μπορούσε να βγει από το πολυπολιτισμικό πάντρεμα διαφορετικών μεν, παραδοσιακών δε σχολών της αυτοκίνησης. Ας δούμε, λοιπόν, τι πρόκειται να φέρει η νέα γενιά του αυτοκινήτου, η έκτη κατά σειρά και η πρώτη που έχει εξελιχθεί εξολοκλήρου υπό το... άγρυπνο βλέμμα των Γάλλων.
BUY NOW
Ο σχεδιασμός
To Opel Visor ή αν προτιμάτε το ενιαίο πάνελ το οποίο καλύπτει την κεντρική εισαγωγή αέρα και για πρώτη φορά συναντήσαμε στο νέο Mokka πρόκειται να αποτελέσει την αφετηρία για τον μετασχηματισμό του γερμανικού μικρομεσαίου hatchback, το οποίο θέλοντας και μη θα πρέπει να προσαρμόσει ακόμα και τις σχεδιαστικές προδιαγραφές του στη νέα, ηλεκτροκίνητη εποχή.
Πέρα από ένα διακριτό στοιχείο σχεδιασμού το οποίο αν μη τι άλλο προσφέρει στα μοντέλα της γερμανικής φίρμας μια ξεχωριστή ταυτότητα, το Opel Visor συνιστά τη φυσική συνέχεια των προβολέων LED και τον καλύτερο πρεσβευτή του εξαιρετικά προηγμένου τεχνολογικού προφίλ ενός αυτοκινήτου που είναι καταδικασμένο να διεκδικεί την κορυφή.
Εξίσου σημαντικός, για τη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας του μικρομεσαίου Opel, θα είναι και τα φωτιστικά σώματα του πίσω τμήματος, όπως άλλωστε και ο επιθετικότερος, κατά τα φαινόμενα, σχεδιασμός των ζαντών.
Οι τύποι αμαξώματος
Η έκτη κατά σειρά γενιά του Οpel Astra πρόκειται να ακολουθήσει το παράδειγμα της αμέσως προηγούμενης προσφέροντας μόλις δύο τύπους αμαξώματος στην γκάμα της. Έτσι, πέρα από την γνωστή στους περισσότερους hatchback έκδοση, θα υπάρξει και station wagon (sports tourer στη γλώσσα των Γερμανών), η οποία και θα αναλάβει να ενισχύσει το πρακτικό-οικογενειακό προφίλ. Αντιθέτως, το νέο Opel Astra δεν θα προσφέρεται σε τρίθυρες εκδόσεις, ούτε φυσικά και σε εκδόσεις χωρίς σταθερή οροφή.
Ο εξοπλισμός
Αν και είναι νωρίς ώστε να μιλήσει κανείς για τον εξοπλισμό του νέου Opel Astra και των επιμέρους εκδόσεων του, η γερμανική φίρμα έχει ήδη δώσει στο φως τη δημοσιότητας ορισμένα στοιχεία, τα οποία μας επιτρέπουν να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα για το cockpit του αυτοκινήτου. Ο λόγος για το τελευταίας γενιάς Pure Panel, το οποίο φιλοξενεί κάτω από μια ενιαία επιφάνεια τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και της υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Η πλατφόρμα
Το Opel Astra αλλάζει ρότα, υιοθετώντας στην έκτη κατά σειρά γενιά του την αρχιτεκτονική που μέχρι σήμερα συναντούσαμε στις προτάσεις της Peugeot/Citroen. Σε ό,τι αφορά στην πλατφόρμα, λοιπόν, πάνω στην οποία θα βασιστεί το γερμανικό hatchback, αυτή θα προέλθει από το οπλοστάσιο των Γάλλων και δεν είναι άλλη από την EMP2. Το δάπεδο του Opel Astra θα φέρει κατά 50% νέα μέρη και μεταξύ άλλων πρόκειται να οδηγήσει στην αύξηση των διαστάσεων.
Ειδικότερα, το μεταξόνιο του γερμανικού best seller είναι μεγαλύτερο κατά 13 εκατοστά, το μήκος έχει κερδίσει 3 εκατοστά, το πλάτος 5,1 εκατοστά και μόνο το ύψος είναι εκείνο το οποίο μετρά απώλειες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το διαμέρισμα αποσκευών ξεκινά πλέον από τα 422 λίτρα, επίδοση που τοποθετεί το νέο Opel Astra ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.
Οι κινητήρες
Γαλλική καταγωγής θα είναι και τα κινητήρια σύνολα τα οποία πρόκειται να διαμορφώσουν την γκάμα του αυτοκινήτου. Η αφετηρία θα δοθεί με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου, η ισχυρότερη διαμόρφωση του οποίο θα αποδίδει 130 ίππους. Την ίδια ισχύ θα έχει και ο πετρελαιοκινητήρας του 1,5 λίτρου ο οποίος θα συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου Opel Astra θα τοποθετηθούν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες θα συνδυάζουν τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, υπερβαίνοντας σε ισχύ τους 200 ίππους.
Στο μέλλον, το Opel Astra θα αποκτήσει, για πρώτη φορά στην ιστορία του, μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, ακολουθώντας το παράδειγμα του Corsa.
Το νέο Opel Astra στην Ελλάδα
Η διάθεση του νέου Opel Astra στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσει πριν το τέλος του έτους, ωστόσο, οι πρώτες παραδόσεις στην ελληνική αγορά θα πραγματοποιηθούν στις αρχές του 2022. Φυσικά θα υπάρξουν εκδόσεις οι οποίες θα ακολουθήσουν χρονικά και πρόκειται σε δεύτερο χρόνο να συμπληρώσουν την γκάμα του αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης
Ποιο είναι το φθηνότερο αυτοκίνητο στην Ελλάδα;
BMW M4 Coupe: Οδηγούμε στην Ελλάδα το βαυαρικό υπερόπλο των 510 ίππων
Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 130 ίππων
Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ