Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: Νέο Skoda Elroq

Skoda Elroq 85 1

Η νεότερη έλευση στην γκάμα της Skoda είναι το αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV Elroq και τα μελετημένα χαρακτηριστικά του μαρτυρούν ότι ταιριάζει γάντι στα ελληνικά δεδομένα.

Η Skoda έχει ανανεώσει πλήρως της γκάμα της και πλέον αποτελείται από έντεκα διαφορετικά μοντέλα όλων των τεχνολογιών (βενζίνης, πετρελαίου, ήπια υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά), καλύπτοντας με τον ιδανικότερο τρόπο τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστικού κοινού.

Skoda Elroq 85 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελευταία προσθήκη σε αυτή είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Elroq. Πρόκειται για ένα SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας C που τοποθετείται εμπορικά κάτω από το μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV Enyaq, και όπως αντιλαμβάνεστε πρόκειται για ένα αρκετά σημαντικό μοντέλο για πολλούς λόγους.

Στις σωστές διαστάσεις

Το νέο μικρομεσαίο SUV Skoda Elroq έχει μήκος 4,49 μέτρα (10 εκ. μακρύτερο από το θερμικό Karoq), ύψος 1,88 μέτρα και πλάτος 1,62 μέτρα, και το μεταξόνιο του απλώνεται στα 2,76 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι το πιο compact ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda είναι 17 εκ. μικρότερο από το γνωστό και αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq, με την διαφορά να εντοπίζεται στους προβόλους. Αυτό μεταφράζεται σε ίδιο μεταξόνιο, με ότι θετικό συνεπάγεται αυτό.

Skoda Elroq 85 3

Εμφανισιακώς, το Elroq λανσάρει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid που πάει το αιχμηρό και με τις έντονες ακμές σχέδιο της Skoda, ένα βήμα πιο κοντά προς τον δυναμισμό. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η κλειστή μαύρη μάσκα Tech-Deck που φιλοξενεί τα ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και την κάμερα, ενώ παρακάτω εντοπίζουμε τον αεραγωγό με την ενεργή γρίλια. Την εικόνα συμπληρώνουν τα τέσσερα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στα υπόλοιπα SUV της φίρμας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, ο λογότυπος της Skoda (το βέλος) πήρε την άγουσα για τα αποδυτήρια και πλέον τον συναντάμε μόνο στους τροχούς. Στη θέση του τοποθετήθηκε ολογράφως το όνομα της μάρκας και κοσμεί τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος.

Στο πλάι ξεχωρίζει η οπισθοκλινής οροφή που ευνοεί την αεροδυναμική απόδοση (Cd 0,26), ενώ τον εμπρός με τον πίσω όγκο ενώνει νοητά η γραμμή tornado που «τρέχει» παράλληλα με την γραμμή των παραθύρων. Σαν γνήσιο SUV που είναι, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, με αυτά που βρίσκονται στις πόρτες να «αγκαλιάζουν το φαρδύ μαρσπιέ για να μην λερώνονται τα μπατζάκια του οδηγού και των επιβατών. Ενημερωτικά, η απόσταση από το έδαφος είναι 186 χλστ.

Skoda Elroq 85 20

Στο πίσω μέρος, κύριο highlight αποτελούν τα ανάγλυφα και ημιδιαφανή LED φώτα σχήματος C και ο macho προφυλακτήρας με τα dark chrome διακοσμητικά, και στην κορυφή υπάρχει μια μεγάλη μαύρη αεροτομή που αγκαλιάζει το παρμπρίζ. Ταυτόχρονα, οι τροχοί όλων των εκδόσεων είναι αεροδυναμικής σχεδίασης σε διάσταση από 19 έως 21 ίντσες, με του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι οι ασύμμετρες Neptune των 20 ιντσών (235/50 εμπρός και 255/45 πίσω).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευρύχωρο, ευάερο και ευήλιο

Η Skoda φημίζεται για το μεγάλο και πρακτικό εσωτερικό που διαθέτουν τα μοντέλα της, και το Elroq δεν αποτελεί εξαίρεση. Απεναντίας, η χωροταξική μελέτη των σχεδιαστών είναι κορυφαία και αντιστρόφως ανάλογη των σχετικά μαζεμένων εξωτερικών διαστάσεων.

Skoda Elroq 85 7

Η σχεδίαση του ταμπλό ξεχωρίζει για τις καθαρές γραμμές που δεν κουράζει το μάτι και στο κέντρο του δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 13 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με τον γρήγορο επεξεργαστή, το κατανοητό και απλό στη χρήση μενού, και τα ευχάριστα στο μάτι γραφικά.

Κάτω από αυτό εντοπίζουμε τους κεντρικούς αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού και οκτώ διακόπτες, με έξι από αυτούς να αποτελούν συντομεύσεις για ορισμένες βασικές λειτουργίες (προγράμματα λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος, συστήματα υποβοήθησης και στάθμευσης, και κλιματισμού).

Skoda Elroq 85 13
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάμεσα από τον οδηγό και τον συνοδηγό βρίσκεται η «αιωρούμενη» κονσόλα δαπέδου που χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Στο κάτω υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος ενώ στο πάνω βρίσκουμε τις θέσεις για την ασύρματη φόρτιση smartphone, τις ποτηροθήκες, τον επιλογέα ταχυτήτων, μία ακόμα χρηστική θήκη και ένα «τριόροφο» υποβραχιόνιο που χωράει πολλά αντικείμενα. Ακόμα, όλες οι θήκες έχουν είτε μοκέτα είτε πλαστική επένδυση για να μην «χτυπάνε» τα πράγματα που θα αφήσετε εκεί, στοιχείο που έχει αρχίσει να χάνεται ακόμα και από ακριβότερα αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με τα μαλακά που ντύνουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να είναι κορυφαία. Υψηλής ποιότητας είναι και οι διακοσμητικές φάσες, όπως οι ανοιχτόχρωμες του πακέτου Lodge. Το τελευταίο ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας, με τις πορτοκαλί ραφές αντίθεσης στο ταμπλό και τα καθίσματα, καθώς και τις αντίστοιχου χρώματος ζώνες ασφαλείας, να χαρίζουν μια νεανική εικόνα. Εννοείται ότι όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι οικολογικού χαρακτήρα.

Skoda Elroq 85 15
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με το άνετο κάθισμα να στηρίζει σωστά το σώμα, και σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους καθρέφτες, προσφέρει κορυφαία περιμετρική ορατότητα στον οδηγό.

Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και πέντε ενήλικους, με τους πίσω να έχουν μπόλικο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους (επίπεδο πάτωμα), ακόμα και εάν είναι ψηλοί. Ταυτόχρονα, με διαθέσιμα 48 λίτρα σε θήκες, είναι σίγουρο ότι θα βρουν να αποθηκεύσουν κάπου τα μικροαντικείμενά τους.

Skoda Elroq 85 16

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 470 λίτρων και κυμαίνεται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Διαθέτει μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης, έχει πλήρως ορθογώνιο σχήμα, 6 γάντζους για χειραποσκευές, ράφια, διπλό πάτωμα και εταζέρα δύο θέσεων, ενώ δεν απουσιάζουν και οι Simply Clever πρακτικές λεπτομέρειες όπως το δίχτυ στο κάτω μέρος της εταζέρας για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης. Χώρος αποθήκευσης στο εμπρός καπό, frunk, δεν υπάρχει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευχάριστο στο δρόμο και με αγχολυτική αυτονομία

Το νέο Skoda Elroq ξεκινά την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας σε τρεις πισωκίνητες εκδόσεις, έπονται οι τετρακίνητες X και η σπορτίφ RS, με την βασική έκδοση 50 να φέρει μπαταρία 55 kWh (52 kWh ωφέλιμη) με μοτέρ ισχύος 170 ίππων, επιτυγχάνοντας αυτονομία 377 χλμ. (WLTP).

Skoda Elroq 85 4

Ακολουθεί η έκδοση 60 με πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 63 kWh (59 kWh ωφέλιμη) και ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ 204 ίππων, με την αυτονομία σε αυτή την περίπτωση να φτάνει τα 430 χλμ., σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο WLTP.

Στην κορυφή της γκάμας εντοπίζουμε την έκδοση δοκιμής με τα διακριτικά 85 που φέρει μπαταρία 82 kWh (77 kWh ωφέλιμη) και το νέο και ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ του Ομίλου με τους 286 ίππους και τα 545 Nm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Elroq 85 18

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι υγρόψυκτη και διαθέτει λειτουργία προθέρμανσής της για γρήγορη φόρτιση όταν κουμπώσει σε ταχυφορτιστή. Η τελευταία πραγματοποιείται είτε χειροκίνητα από το σύστημα πολυμέσων είτε αυτόματα όταν επιλέγουμε φορτιστή από το σύστημα πλοήγησης.

Όλα τα Elroq διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή (OBC) ισχύος 11 kW, πράγμα που σημαίνει ότι σε περίπτωση φόρτισης της έκδοσης 85 που δοκιμάζουμε από ένα αντίστοιχης ισχύος wallbox, θα χρειαστεί περίπου οκτώ ώρες. Εάν επιλέξετε ταχυφόρτιση, η κορυφαία έκδοση 85 θα τραβήξει με μέγιστη ισχύ έως τα 175 kW και η φόρτιση από το 10 έως το 80% θα διαρκέσει 28 λεπτά.

Skoda Elroq 85 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς επιδόσεων, το κορυφαίο Enyaq 85 των 2.044 κιλών επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ. (160 χλμ./ώρα έχουν οι εκδόσεις 50 και 60). Η δυνατή αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός επιβεβαιώνει τον κατασκευαστή, με την δύναμη να περνά στρωτά στο δρόμο από τα φαρδιά ελαστικά και την πισωκίνητη αρχιτεκτονική του.

Όπως είναι φυσιολογικό, την βάση για το νέο Skoda Elroq αποτελεί η πλατφόρμα τύπου skateboard MEB του Ομίλου VW που χρησιμοποιεί και το αδελφό Enyaq. Αυτό μεταφράζεται σε ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Ενημερωτικά, το Elroq μπορεί να συνδυαστεί με το εξοπλιστικό πακέτο Sportline που έχει μαύρα διακοσμητικά στο αμάξωμα και ανάρτηση που το φέρνει πιο κοντά στο έδαφος (-1,5 εκ. εμπρός και -1 εκ. πίσω για το 85), ενώ προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC δεύτερης γενιάς.

Skoda Elroq 85 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συμβατική ανάρτηση του Elroq 85 που δοκιμάζουμε έχει εξαιρετικά ποιοτική λειτουργία και συνδυάζει την άνεση με το κράτημα σε κορυφαίο βαθμό. Ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι υποδειγματικός και η κλίση που θα πάρει σε μια στροφή είναι μετρημένη και λογική για το βάρος του.

Όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το μεγάλο και πλούσιο σε πληροφορία head up display, η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλό επίπεδο και χαρίζει ένα ήσυχο περιβάλλον ταξιδιού.

Skoda Elroq 85 8

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και είναι ακριβές, προσφέροντας ταυτόχρονα και κάμποση πληροφόρηση για το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί. Παράλληλα, ως ευρωπαϊκό ηλεκτρικό που είναι, διαθέτει έναν πολύ μικρό κύκλο στροφής (9,3 μέτρα) που ευνοεί στους αστικούς ελιγμούς.

Τα φρένα με την σειρά τους δεν ξεχωρίζουν σε αίσθηση λόγω και του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας (δεν έχει one pedal mode), αλλά δείχνουν δυνατά και το πλατύ πεντάλ έχει λογική διαδρομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντί συμπεράσματος

Ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας του νέου Skoda Elroq είναι πλήρης, με τον υποψήφιο αγοραστή να μπορεί να τον εμπλουτίσει με ορισμένα πακέτα ανάλογα με τις ανάγκες και το γούστο του. Ταυτόχρονα, με την «ομπρέλα» συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα μέσα προστασίας και αποτροπής σύγκρουσης, ενώ στάνταρ είναι και οι επτά αερόσακοι (μαζί με τον κεντρικό ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό).

Skoda Elroq 85 6

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει οριστεί στα 23.500 ευρώ, σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και απόσυρση αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας, και αφορά την πισωκίνητη έκδοση 50 των 170 ίππων. Η ισχυρότερη έκδοση 85 που δοκιμάζουμε και φέρει το μεγάλο πακέτο μπαταριών, κοστίζει με τις ίδιες προϋποθέσεις από 33.900 ευρώ.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής «γράψαμε» κάτι παραπάνω από 500 χλμ. σε μικτές συνθήκες και η μέση κατανάλωση καρφώθηκε στα 15,5 kWh/100 χλμ., χωρίς προσπάθεια. Αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία κοντά στα 500 χλμ., επιβεβαιώνοντας με ευκολία τον κατασκευαστή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Elroq 85 6

Εν κατακλείδι, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda Elroq αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις, ανεξαρτήτου κατηγορίας, για να γίνει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού, ακόμα και αυτών που νομίζουν ότι δεν μπορούν να συμβαδίσουν με την σύγχρονη τεχνολογία. Το εξαιρετικά ολοκληρωμένο πρόσωπο που του χαρίζουν τα μελετημένα χαρακτηριστικά του, μεταξύ αυτών η ποιότητα της καμπίνας, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, η μεγάλη αυτονομία, η ευκολία στη χρήση, η ευελιξία του στην πόλη και φυσικά οι χώροι και η πρακτικότητα, δημιουργούν ένα πολύ ανταγωνιστικό σύνολο που ανεβάζει επίπεδο την κατηγορία και θα καλύψει με ευκολία τις ανάγκες μιας οικογένειας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πίσω κινητήρας: ηλεκτρικός, 286 ίπποι (210 kW), 545 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,2 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 581 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh (77 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.488/1.884/1.625 χλστ., 2.765 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.044 κιλά
Χώρος αποσκευών: 470 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 44.900 ευρώ (Από 33.900 ευρώ με επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ