Το νέο ID.4 είναι ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρακτικό και εύχρηστο, που έρχεται για να δώσει την απαραίτητη οικογενειακή χροιά στη γκάμα των EV της Volkswagen.
Η προϊοντική επίθεση της Volkswagen στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ξεκίνησε πριν λίγους μήνες με το λανσάρισμα του νέου μικρομεσαίου ID.3, κορυφώνεται με τη διάθεση και στην ελληνική αγορά του ID.4, του μεσαίου crossover με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της μάρκας. Το νέο ID.4 στην έκδοση 1st της δοκιμής μας συνοδεύεται από μπαταρία 77 kWh που του επιτρέπει να προσφέρει περισσότερη αυτονομία κίνησης σε σχέση με το ID.3, ενώ παράλληλα ξεχωρίζει και για τη διευρυμένη πρακτικότητά του, που του δίνει και έναν «οικογενειακό» χαρακτήρα. Τιμολογιακά, το κόστος της έκδοσης 1st ξεκινά από τα 46.800 ευρώ, ενώ μειώνεται στα 41.139 ευρώ με το όφελος της κρατικής απόσυρσης ή στα 40.139 ευρώ με ενδεχόμενη απόσυρση.
«Καθαρές» και μοντέρνες γραμμές σε υπερυψωμένο αμάξωμα
Η σχεδίαση του Volkswagen ID.4 ακολουθεί την ειδική για τα μοντέλα ID (από το «Intelligent Design»), σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής μάρκας, η οποία χαρακτηρίζεται από τις καθαρές, ρέουσες φόρμες και παράλληλα, την υιοθέτηση κάποιων έξυπνων σχεδιαστικών τρικ, όπως τα χαρακτηριστικά εμπρός και πίσω LED φώτα που συνδέουν τα ακριανά τμήματά τους με μια επιπλέον οριζόντια λωρίδα ή την αεροδυναμική σχεδίαση του πίσω μέρους με τη χαρακτηριστική «φωλιαστή» αεροτομή. Βέβαια, επειδή εδώ έχουμε να κάνουμε και με ένα SUV μοντέλο, συναντούμε στο χαμηλότερο κομμάτι του αμαξώματος τα απαραίτητα πλαστικά προστατευτικά, που αγκαλιάζουν στους θόλους τους τροχούς με τις χαρακτηριστικές ζάντες των 21 ιντσών της έκδοσης 1st Max. Αυξημένη είναι και η απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με αυτή ενός χάτσμπακ της Volkswagen.
BUY NOW
Minimal, hi-tech και ποιοτικό εσωτερικό
Το εσωτερικό του Volkswagen ID.4 διαθέτει πολλά κοινά με αυτό του χάτσμπακ ID.3, σε μια μίνιμαλ σχεδίαση που στόχο έχει να αναδείξει στοιχεία όπως η καθημερινή φιλικότητα του αυτοκινήτου, η χωροταξική άνεση και η γενικότερη πρακτικότητα. Έτσι λοιπόν, το ταμπλό διαθέτει απλές και χωρίς πολλές σχεδιαστικές εξάρσεις, γραμμές, που φυσιολογικά σε σχέση με το αντίστοιχο τμήμα του ID.3, τραβιούνται περισσότερο προς τα άκρα για να γεμίσουν το έξτρα πλάτος του μεγαλύτερου ID.4. Μεγάλος πρωταγωνιστής και εδώ είναι η κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών του περίφημου συστήματος πολυμέσων της Volkswagen, μέσα στην οποία αλλά και στους ειδικούς touch διακόπτες από κάτω της, συγκεντρώνεται σχεδόν το 90% του χειρισμού όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Μια ακόμη ψηφιακή οθόνη, μικρότερης διαμέτρου (5,3 ιντσών) βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, στη δεξιά άκρη της οποίας βρίσκεται τοποθετημένος και ο περιστροφικός κάθετος διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο.
Ποιοτικά, η Volkswagen προσφέρει στο εσωτερικό του ID.4 μαλακά στην αφή υλικά σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, αλλά και σκληρά στα υπόλοιπα σημεία του, τα οποία δεν παρουσιάζουν ατοπήματα φινιρίσματος και συναρμογής. Πολύ καλή τοποθέτηση διαθέτει και η θέση οδήγησης, με το κάθισμα να είναι πλατύ και άνετο, χωρίς επιπλέον να χάνει σε πλευρική στήριξη. H εργονομία τέλος συνολικά ικανοποιεί, παρότι και όπως συμβαίνει και στο ID.3, η χρήση 2 μόνο διακοπτών από την πλευρά του οδηγού και για τα 4 ηλεκτρικά παράθυρα του αυτοκινήτου (η εναλλαγή μπρος-πίσω γίνεται με ένα ακόμη κουμπί «Rear»), είναι μια πρακτική που στερεί αρκετούς πόντους στην καθημερινή χρήση.
Πολύ καλοί χώροι ακόμη και για 5 επιβάτες
Ένα από τα πλεονεκτήματα του ID.4 αποτελεί δίχως αμφιβολία η αυξημένη πρακτικότητά του, που είναι και αυτή που του δίνει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί και σε οικογενειακές ανάγκες. Οι άνθρωποι της Volkswagen σοφά εκμεταλλεύτηκαν στο ακέραιο τις διαστάσεις του αμαξώματος για να δώσουν τη δυνατότητα στο πίσω κάθισμα να μεταφερθούν χωρίς παραχωρήσεις έως και 3 ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα διαθέτους ένα πλήρως επίπεδο δάπεδο για τα πόδια τους. Πολύ άνετα «αισθάνονται» και οι εμπρός επιβάτες, που επιπλέον έχουν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα στη διάθεσή τους πολλούς και βαθιούς χώρους για μικροαντικείμενα. Το πορτ-μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα αλλά χωρίς ηλεκτρική πόρτα, έχει πολύ καλή χωρητικότητα 543 λίτρων, ενώ παράλληλα εξοπλίζεται με δέστρες και πιαστριάκια για την πρόσδεση των αποσκευών και των τσαντών από τα ψώνια.
Αθόρυβη λειτουργία, αρκετά καλή αυτονομία
Η Volkswagen προσφέρει την έκδοση 1st του ID.4 με το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του ID.3 1st, που χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς. Η απόδοση της ισχύος παραμένει στους 204 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 310 Nm, ενώ το 0-100 km/h απαιτεί 8,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιόριζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η απαιτούμενη ενέργεια αντλείται από μια μεγαλύτερη μπαταρία από αυτή του ID.3 χωρητικότητας 77 kWh. H συνολική λειτουργία του συστήματος κίνησης όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά, είναι αθόρυβη, με τη διαχείριση της ισχύος να γίνεται με τέτοιον τρόπο που να προσφέρεται όσο το δυνατόν πιο άμεσα στον οδηγό. Ανάλογα με το διαθέσιμο πρόγραμμα οδήγησης διαμορφώνεται και η παροχή της ισχύος της ροπής, αν και περισσότερο αυτό έχει να κάνει με το πόσο ρεύμα «καίει» ο ηλεκτροκινητήρας. Έτσι λοιπόν περισσότερη χρήση του «Eco» προγράμματος και αποφυγή της χρήσης του... ενεργοβόρου κλιματισμού μπορεί να επιτρέψει την επίτευξη μιας αυτονομίας ακόμη και κοντά σε αυτή του εργοστασίου (500 χλμ.). Στην πράξη και χρησιμοποιώντας το ID.4 σε πόλη και εθνική με επιλεγμένο το «Comfort» στα προγράμματα οδήγησης, η αυτονομία που καταγράψαμε ήταν κοντά στα 430 χιλιόμετρα – παρότι σημειώνουμε ότι όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι και εδώ η χρήση του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο μειώνει αισθητά το σχετικό νούμερο.
Άνετο στο δρόμο, εύχρηστο στην καθημερινή χρήση
Η ευκολία στην οδήγηση που διακρίνει το ID.3, χαρακτηρίζει και το μεγαλύτερο ID.4, αφού και το ηλεκτρικό crossover/SUV της Volkswagen διαθέτει έναν εξαιρετικό κύκλο στροφής που το καθιστά εύκολο στους ελιγμούς και το παρκάρισμα, λόγω της απουσίας κάποιου είδους κινητήρα στο εμπρός μέρος. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες διευκολύνουν επιπλέον την περιμετρική ορατότητα όπως και η υψηλότερη θέση οδήγησης, ενώ παρότι το σχετικά μικρό τζάμι περιορίζει κάπως την προς τα πίσω ορατότητα, υπάρχει ευκρινής κάμερα οπισθοπορείας που διευκολύνει. Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο της κίνησης του ID.4 στην πόλη αποτελεί η πολύ καλή άνεση που προσφέρεται από την ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Εδώ, λόγω και της πολύ καλής συνολικής ακαμψίας και παρά τους τροχούς με τις 21άρες ζάντες, το ID.4 έχει τη δυνατότητα να περάσει πάνω από λακκούβες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να τις μεταφέρει στους επιβάτες του, ενώ και ο θόρυβος είναι περιορισμένος.
Βγαίνοντας εκτός πόλεως, το ID.4 ικανοποιεί απόλυτα με τη σταθερότητά του στην εθνική, ενώ και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι λόγω της πολύ καλής αεροδυναμικής του επίδοσης. Στις στροφές, όπως και τα περισσότερα ηλεκτρικά, το ID.4 δεν προδιαθέτει για δυναμική οδήγηση, αφού το αυξημένο βάρος κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει όχι τόσο άμεσο και κάπως ράθυμο στις αντιδράσεις του. Η ουδετερότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό σε μια πιο γρήγορη κατάσταση οδήγησης, χωρίς πάντως η γενικότερη αίσθηση, επαναλαμβάνω και πάλι, να προδιαθέτει για συνεχή πίεση. Τα φρένα από την πλευρά τους έδειξαν αποτελεσματικά, παρότι στο πίσω τροχούς και για λόγους που έχουν να κάνουν με την εξάλειψη των τριβών που δημιουργούνται από τους δίσκους (και χάνονται πολύτιμα μέτρα αυτονομίας), υπάρχουν ταμπούρα.
Συμπέρασμα
Με το ID.4 η Volkswagen πετυχαίνει να φέρει στην αγορά ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά της εποχής. Το γερμανικό μοντέλο είναι πολύ πρακτικό, άκρως ποιοτικό, εύχρηστο και ασφαλές. Επίσης, η αυτονομία της έκδοσης που δοκιμάσαμε ικανοποιεί και με το παραπάνω για τα δεδομένα των ηλεκτρικών του σήμερα, δίνοντας ένα ακόμη πλεονέκτημα στο μοντέλο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικό, 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,4 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): έως 500 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.584/1.852/1.612 χλστ., 2.766 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.124 κιλά
Χώρος αποσκευών: 543 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 46.800 ευρώ (41.139 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Δοκιμάζουμε το απόλυτο best seller SUV, το Peugeot 2008
Peugeot 3008: Mε 300 ίππους και 1,3 λτ./100 χλμ. κατανάλωση
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ