Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο BYD ATTO 2 -Πότε έρχεται Ελλάδα, πόσο κοστίζει

BYD ATTO 2

Η BYD θεμελιώνει την ηγετική θέση της στην ηλεκτροκίνηση με ένα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών SUV, απαντώντας ταυτόχρονα στην ανάγκη δημιουργίας προσιτών επιλογών στην κατηγορία των EVs.

Η πορεία της BYD εντός και εκτός ελληνικών συνόρων καταδεικνύει τη δυναμική ενός κατασκευαστή, ο οποίος κατάφερε να μετουσιώσει την τεχνολογική του υπεροχή σε ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό, κερδίζοντας με το σπαθί του τον ρόλο του πρωταγωνιστή στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα.

Αν υπάρχει κάποιος που μπορεί κοιτάξει στα μάτια της Tesla τότε αυτή είναι η BYD και το ATTO 2, ένα συμπαγών διαστάσεων SUV, έρχεται να μας το υπενθυμίσει.

Το ATTO 2 τοποθετείται στην καρδιά της δημοφιλέστερης κατηγορίας της ευρωπαϊκής αγοράς, έχοντας κάθε λόγο να αισιοδοξεί για το μέλλον, καθώς απαντά σε μία ακόμα ανάγκη του αγοραστικού κοινού, της παρουσίας προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ATTO 2

Με μήκος που φτάνει τα 4,3 μέτρα, το ATTO 2 φιλοδοξεί να αποτελέσει το SUV της διπλανής πόρτας, έχοντας αποφύγεις του σχεδιαστικούς νεωτερισμούς και υιοθετώντας ευρέως αποδεκτές γραμμές που το καθιστούν εύπεπτο και «φιλικό» στο μάτι του απλού παρατηρητή.

Το γεγονός ότι ακόμα και η «βασική» εξοπλιστική έκδοση διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία εντυπωσιασμού, όπως για παράδειγμα οι ζάντες αλουμινίου ή τα φωτιστικά σώματα LED, κολακεύει την εικόνα του αυτοκινήτου και την απομακρύνει από το… φτωχοποιημένο δείγμα γραφής του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.

Είναι σχεδόν, βέβαιο, ότι θα χρειάζονταν περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, όπως άλλωστε και λίγο περισσότερη τόλμη ως προς την επιλογή των χρωμάτων του αμαξώματος –προσφέρονται μόλις τέσσερα, τα οποία κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν συντηρητικά- ωστόσο δεν είναι απίθανο ορισμένα από αυτά τα στοιχεία να ενταχθούν στην γκάμα του ATTO 2 σε δεύτερο χρόνο.

BYD ATTO 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απολύτως θετικές είναι και οι πρώτες εντυπώσεις από τον θάλαμο επιβατών του νέου SUV της BYD, πέραν του ψηφιακού πιλοτηρίου, το οποίο αποτελείται από την οθόνη του πίνακα οργάνων και το περιστρεφόμενο ψηφιακό πάνελ των 10,1 ή 12,8 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αυτό που κάνει το ATTO 2 να ξεχωρίζει είναι η αντιληπτή ποιότητα κατασκευής.

Τα υλικά που καλύπτουν τις προβεβλημένες επιφάνειες του ταμπλό και των θυρών αφήνουν μια premium αίσθηση η οποία σπανίζει στην κατηγορία, την ίδια στιγμή που στοιχεία όπως οι επενδύσεις από μη οργανικό δέρμα, οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις των μπροστινών καθισμάτων και η φυσικά η πανοραμική ηλιοροφή, προσφέρονται στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου συνυπογράφοντας την κατασκευαστική του υπεροχή.

Στα παραπάνω προσθέστε την άριστη χωροταξική διαχείριση, η οποία εξασφαλίζει τη δυνατότητα να ταξιδέψει κανείς με άνεση ακόμα και στην πίσω σειρά καθισμάτων, αφήνοντας για τον χώρο των αποσκευών 400 λίτρα, όπως άλλωστε και τον μακροσκελή κατάλογο των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

BYD ATTO 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τους λάτρεις των αριθμών, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ATTO 2 απέχει από το έδαφος 15 εκατοστά, χαρίζοντας μια κάποια ελευθερία κινήσεων σε εκείνους που θα θελήσουν να δοκιμάσουν την τύχη τους μακριά από την άσφαλτο.

Προφανώς το ATTO 2 δεν διαθέτει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα ενός παλαιάς κοπής οχήματος ελευθέρου χρόνου, έχοντας ακονίσει τις ασφάλτινες δεξιότητές και προσαρμόσει το προφίλ του στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Στο ξεκίνημα της πορείας του στην Ευρώπη, το μικρό SUV της BYD εφοδιάζεται με έναν ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 130 kW (177 ίπποι) και 290 Nm ροπής, το οποίο κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.500 κιλά του συνόλου.

BYD ATTO 2

Η BYD ανακοινώνει ότι η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ίσως πιο κρίσιμα από τα νούμερα των επιδόσεων είναι εκείνα της αυτονομίας. Έχοντας στη διάθεσή του τις 45 kWh των μπαταριών LFP , το ATTO 2 μπορεί σε μεικτές συνθήκες να διανύσει έως και 312 χιλιόμετρα πριν επιστρέψει σε ένα σημείο φόρτισης, αριθμός που αυξάνεται στα 463 χιλιόμετρα αν και εφόσον κινηθεί σε αστικές και περιαστικές διαδρομές.

Στην ενεργειακή αποδοτικότητα του αυτοκινήτου συμβάλλει η παρουσία της αντλίας θερμότητας (βασικός εξοπλισμός), ενώ ιδιαίτερη μνεία από τους ανθρώπους της BYD γίνεται και για το σύστημα κίνησης-μετάδοσης, το οποίο μετατρέπει το 89% της ηλεκτρικής ενέργειας σε κινητική.\

BYD ATTO 2

Στους δρόμους της Μαδρίτης με το BYD ATTO 2

Το ATTO 2 συνεχίζει από εκεί που σταμάτησαν οι μέχρι σήμερα γνωστές προτάσεις της κινεζικής φίρμας, αποδεικνύοντας στην πράξη την ικανότητά του να υποστηρίζει και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία λιγότερο ή περισσότερο απαιτητικούς ρόλους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα στην πόλη, η εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις ορατότητα σε συνδυασμό με την ευελιξία -ο κύκλος στροφής του αυτοκινήτου δεν υπερβαίνει τα 10,5 μέτρα- απλοποιεί τις διαδικασίες.

Η ανάρτηση δεν βάζει δύσκολα στο ούτως ή άλλως άκαμπτο πλαίσιο -η αρχιτεκτονική «Cell to Body» έχει αυξήσει τη στρεπτική ακαμψία κατά 32%- αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και προσπερνώντας τη "φθηνή" επιλογή του ημιάκαμπτου άξονα για τους πίσω τροχούς.

BYD ATTO 2

Την ίδια στιγμή, το «βαρύ» τιμόνι κερδίζει πολύ σύντομα την εμπιστοσύνη σου, χωρίς να γίνεται κουραστικό εκείνες τις στιγμές που η επιπλέον πληροφορία του συστήματος διεύθυνσης δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να αλλάξει τη φυσική ροή των πραγμάτων.

Σε αστικό περιβάλλον, λοιπόν, εκείνο που λείπει είναι το λειτουργία του one pedal, την οποία οι Κινέζοι συνεχίζουν να αγνοούν επιδεικτικά στερώντας τη δυνατότα από τον οδηγό να ρυθμίζει την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, έως και την ακινητοποίησή του, καταφεύγοντας μόνον στο πεντάλ του γκαζιού.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση ενέργειας, στη σύντομη επαφή μας με το ATTO 2 στους δρόμους της Μαδρίτης, είδαμε τη μέση τιμή ισορροπεί λίγο πάνω από τις 17 kWh και την αυτονομία των 250 plus χιλιομέτρων να επιτυγχάνεται χωρίς δυσκολία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ATTO 2


Αν η αυτονομία των 312 χιλιομέτρων επαρκεί, συνιστά μια ερώτηση που μόνον ο υποψήφιος αγοραστής του ATTO 2 μπορεί να απαντήσει, συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι τόσο το BYD Dolphine όσο και το ATTO 3 διαθέτουν μεγαλύτερης χωρητικότητας συσσωρευτές και απολαμβάνουν ένα σαφές προβάδισμα στον τομέα της αυτονομίας.

Από τη στιγμή μάλιστα που το ATTO 2 τοποθετείται τιμολογιακά σαφώς ψηλότερα από το Dolphine και αρκετά κοντά -με τα σημερινά δεδομένα- στο ATTO 3, τότε ο τίτλος του δημοφιλέστερου BYD στη χώρα μας ίσως να μην αλλάξει χέρια τη φετινή χρονιά.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι η τιμή του BYD ATTO 2 στη χώρα μας ξεκινά από τα 29.900 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζει κανείς την κρακτική επιδότηση αγοράς, ενώ το τελευταίο τρίμηνο του έτους η ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να υποδεχθεί μία ακόμα έκδοση, η οποία θα κοστίζει 37.500 ευρώ και θα προσφέρει αυτονομία 420 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περισσότερα για το BYD ATTO 2 στα τέλη του μήνα, όταν τα πρώτα αντίτυπα του ηλεκτροκίνητου SUV πατήσουν τους τροχούς τους επί ελληνικού εδάφους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BYD ATTO 2

Κινητήρας: 177 ίπποι, 290 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Μέγιστη αυτονομία: 312 χιλιόμετρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταριών: 45,12 kWh
Μέγιστη ισχύ φόρτισης: 65 kW (DC) - 11 (AC)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.310/1.830/1.675 χλστ., 2.620 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.570 κιλά
Χώρος αποσκευών: 400 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 29.900 ευρώ (22.735 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ