Αποστολή στη Γερμανία: Οδηγούμε το νέο BYD Sealion 7 των 532 ίππων

BYD Sealion 7

Η BYD επιταχύνει ακόμα περισσότερο τον βηματισμό της, προσθέτοντας στην ευρωπαϊκή γκάμα της ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV ικανό να βάλει τέλος στην απόλυτη κυριαρχία του Tesla Model Y.

Η συνταγή φαντάζει γνώριμη και κρίνοντας από τη σύντομη αλλά πέρα από κάθε αμφιβολία εκρηκτική πορεία της BYD εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, άκρως επιτυχημένη.

Μερικές εβδομάδες μετά τη φαντασμαγορική πρεμιέρα του στο Παρίσι, έφτασε η στιγμή ώστε το BYD Sealion 7, ένα μεγαλόσωμο coupe SUV που περικλείει όλη την ηλεκτρική σοφία του πρώτου σε πωλήσεις κατασκευαστή στον πλανήτη ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων, να πατήσει για πρώτη φορά τους τροχούς του στην ευρωπαϊκή άσφαλτο.

Η επιλογή τη Φρανκφούρτης για το ευτυχές γεγονός μόνο τυχαία δεν υπήρξε, μιας και η γερμανική πόλη αποτελεί ως γνωστόν ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά hubs ολόκληρης της Ευρώπης και την ατμομηχανή της ασθμαίνουσας γερμανικής οικονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD Sealion 7

To Sealion 7 ανήκει στην ίδια οικογένεια με το γνώριμο στο ελληνικό κοινό Seal, ένα εξίσου επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές ηλεκτροκίνητο σπορ sedan με το οποίο μας συστήθηκε πριν από μερικούς μήνες η BYD στην Ελλάδα.

Πέρα, λοιπόν, από τον κοινό σχεδιαστικό κώδικα, τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται και την ίδια ηλεκτροκίνητη ραχοκοκαλιά, ξεκινώντας από το πλαίσιο και καταλήγοντας τις διαμορφώσεις με τον έναν ή τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Φυσικά εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό coupe SUV, το οποίο επιχειρεί να υιοθετήσει μια διαφορετική αισθητική όχι μόνον για να υποστηρίξει τον πιο… περιπετειώδη χαρακτήρα του αλλά και για να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τα ευρωπαϊκά σχεδιαστικά και κατασκευαστικά πρότυπα.

BYD Sealion 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μέγεθός του -με μήκος που υπερβαίνει τα 4,8 μέτρα εντάσσεται αυτομάτως στην κατηγορία των μεσαίων SUVs- είναι από μόνο του αρκετό ώστε να τραβήξει το βλέμμα σου πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες του Sealion 7.

Μιας και οι συγκρίσεις αργά ή γρήγορα θα γίνουν και πέρα από την όποια υποκειμενική κρίση, η πρόταση της BYD δείχνει να κερδίζει τη μάχη των πρώτων εντυπώσεων, τοποθετώντας το απέναντι στον μεγάλο του αντίπαλο, το Tesla Model Y.

Βέβαια το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο Sealion 7 είναι πέρα από κάθε αμφιβολία η απόσταση που κατάφερε να διανύσει σε ό,τι αφορά στην κατασκευαστική ποιότητα και τον σχεδιασμό του cockpit, αποφεύγοντας τις μάλλον φθηνές λύσεις του πρόσκαιρου εντυπωσιασμού.

BYD Sealion 7

Ναι, η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 15,6 διατηρεί την ικανότητά της να περιστρέφεται, αλλάζοντας επί της ουσίας της διάταξή της από παράλληλη προς το έδαφος σε κάθετη, πέραν τούτου ωστόσο τα πάντα γύρω σου «βροντοφωνάζουν» Ευρώπη, εκμηδενίζοντας την απόσταση που χώριζε μέχρι σήμερα τις προτάσεις της BYD από τον άγραφο αισθητικό κώδικα της γηραιάς ηπείρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναβαθμισμένη επιστρέφει και η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει στηθεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και άλλες «ψηφιακές» λειτουργικότητες, όπως αυτή των φωνητικών εντολών, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμοστεί στα νέα, hi-tech δεδομένα μέσα σε ελάχιστο χρόνο.

Με δεδομένο μάλιστα ότι τα σχεδόν 4,85 μέτρα μετάλλου δεν έχουν πάει χαμένα, πιστώνοντας σε όσους θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων του Sealion 7 τα όποια χωροταξικά οφέλη προέκυψαν από την υιοθέτηση μια ημίψηλης αρχιτεκτονικής, το μοναδικό μελανό σημείο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι η αρκετά ψηλή θέση οδήγησης, η οποία θα ξενίσει ακόμα και τους μετρίου αναστήματος… χειριστές.

BYD Sealion 7

Φτάνοντας στον κρίσιμο τομέα των τεχνικών προδιαγραφών, όπως προαναφέραμε το BYD Sealion 7 προσφέρεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, σε δικίνητες και τετρακίνητες διαμορφώσεις αντιστοίχως.

Το νέο όπλο στη φαρέτρα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το ηλεκτρικό μοτέρ που αναλαμβάνει στη προκειμένη περίπτωση την κίνηση των πίσω τροχών και μπορεί να φτάσει σε ρυθμό περιστροφής έως και τις 23.000 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις δικίνητες εκδόσεις, ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 313 ίππους και 380 Nm ροπής, ενώ στις τετρακίνητες διαμορφώσεις, η συνδυαστική απόδοση των δύο ηλεκτρομοτέρ -ένα σε κάθε άξονα- αγγίζει τους 532 ίππους και 690 Nm ροπής.

BYD Sealion 7

Θεωρήστε, λοιπόν, τις υψηλές επιδόσεις ως δεδομένες -η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα στην κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου ολοκληρώνεται σε 4,5 δευτερόλεπτα- όπως δεδομένη είναι και η ικανότητα του πλαισίου να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ηλεκτροκίνητου συνόλου.

Με το module των μπαταριών να αποτελεί δομικό μέρος του πλαισίου, αυξάνοντας περαιτέρω τη στρεπτική ακαμψία του και τις ανεξάρτητες αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική, το Sealion 7 μοιάζει με ένα ηλεκτροκίνητο SUV κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της Ευρώπης.

Στα παραπάνω προσθέστε τις LFP μπαταρίες, οι οποίες δεν περιέχουν κοβάλτιο και η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική τους τις καθιστά τις ασφαλέστερες-ανθεκτικότερες στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD Sealion 7

Η ενεργειακή χωρητικότητά τους ανέρχεται στα 82,5 kWh στις δικίνητες και τις τετρακίνητες διαμορφώσεις, ωστόσο, στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Excellence AWD φτάνει τις 91,3 kWh εξασφαλίζοντας τη μέγιστη τιμή της αυτονομίας (βλ. 502 χιλιόμετρα).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι μόνο στην κορυφαία έκδοση η μέγιστη ισχύς φόρτισης μπορεί να φτάσει τα 230 kW (στις υπόλοιπες η μέγιστη τιμή δεν υπερβαίνει τα 150 Kw) ενώ ο onboard φορτιστής εξασφαλίζει την ισχύ των 11 kW σε μοναδές φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος.

Κλείνοντας με τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις μας από το Sealion 7 και την πιο σύντομη απ’ ότι θα θέλαμε επαφή που είχαμε μαζί του στους δρόμους της Φρανκφούρτης, το επιβλητικό του αποτύπωμα στην άσφαλτο δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης των ικανοτήτων του, με την τετρακίνητη διαμόρφωση των 532 ίππων -η μοναδική διαθέσιμη- να δείχνει ικανή να ανταποκριθεί και με το παραπάνω στις υψηλές προσδοκίες που δημιουργούν οι κορυφαίες προδιαγραφές της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το setup της ανάρτησης κρύβει ως έναν βαθμό το βάρος του αυτοκινήτου -σχεδόν 2,5 τόνους- χωρίς να κουράζει ή να συντηρεί μια νευρικότητα στις αντιδράσεις του πλαισίου, την ίδια στιγμή που η μαεστρική διαχείριση του εξηλεκτρισμένου συστήματος τετρακίνησης από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου κάνουν τα εύκολα δύσκολα, ακόμα και στη βρεγμένη γερμανική άσφαλτο.

BYD Sealion 7

Περισσότερα όταν το BYD Sealion 7 προσγειωθεί και στην ελληνική αγορά, αποτελώντας ένα από τα πέντε, ενδεχομένως, λανσαρίσματα που μας επιφυλάσσει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία για το 2025. Ναι, οι τιμές του έχουν ήδη ανακοινωθεί για τη γερμανική αγορά, κι αν αυτές δεν απέχουν από τα ελληνικά δεδομένα, τότε η νέα πρόταση της BYD θα ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 40.000 ευρώ, συνυπολογίζοντας και το ποσό της κρατικής επιδότησης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: ηλεκτρικοί, 532 ίπποι, 690 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 215 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 21,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 502 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 91,3 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.830/1.925/1.620 χλστ., 2.930 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.435 κιλά
Χώρος αποσκευών: 520 λτ.
Άφιξη στην Ελλάδα: Α' Εξάμηνο 2025

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ