Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Skoda Enyaq Coupe iV

Skoda Enyaq Coupe

Το νέο Skoda Enyaq Coupe iV, έρχεται να προσθέσει περισσότερο στιλ στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της τσέχικης εταιρείας και στην κορυφαία έκδοση RS ακόμη υψηλότερες επιδόσεις και πιο δυναμική συμπεριφορά.

Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που παρουσιάστηκε το Skoda Enyaq Coupe iV, το οποίο ήρθε για να διευρύνει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών προτάσεων της τσέχικης εταιρείας και συγκεκριμένα του στάνταρ Enyaq, αλλά και τις επιλογές του κοινού που ψάχνουν για ένα πρακτικό μεν αλλά με περισσότερο στιλ δε μεσαίο SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι στιγμής η στάνταρ έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq γράφει το δικό της success story για την τσέχικη εταιρεία, που έχει καταφέρει να παραδώσει 50.000 αυτοκίνητα στους πελάτες της, ενώ οι παραγγελίες, από την ημέρα που ξεκίνησε η εμπορική διαθεσιμότητα του SUV έχουν ξεπεράσει συνολικά τις 115.000.

Το Enyaq Coupe iV έρχεται να προσθέσει εξωστρέφεια στη γκάμα του ηλεκτρικού μοντέλου της Skoda με τις coupe γραμμές του αμαξώματος του να αποτελούν και τη μεγαλύτερη διαφορά του σε σχέση με το βασικό μοντέλο. Το «γλυκό» τελείωμα του πίσω μέρους σε συνδυασμό με την τεράστια στάνταρ γυάλινη οροφή που αποτελεί επίσης χαρακτηριστικό του μοντέλου. Παράλληλα, την παρουσίαση Coupe έκδοσης συνοδεύει και το ντεμπούτο της κορυφαίας έκδοσης της γκάμας που συνδέει για τη Skoda, τα διάσημα «διακριτικά» RS με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για πρώτη φορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αιχμή του δόρατος την έκδοση RS, το Enyaq Coupe θα είναι διαθέσιμο στο κοινό με δύο μπαταρίες από πλευράς ενεργειακής χωρητικότητας και τέσσερα συνολικά επίπεδα ισχύος, σε πισωκίνητες και εκδόσεις με κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς.

Στη βάση του μοντέλου βρίσκεται η πισωκίνητη έκδοση 60, που φέρει μπαταρία ιόντων-λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα στα 62 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα 180 ίππων. Ακολουθεί το Enyaq Coupe iV 80 με την μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh και απόδοση στους 204 ίππους. Με κίνηση στους πίσω τροχούς το συγκεκριμένο μοντέλο προσφέρει τη μεγαλύτερη αυτονομία από όλα τα υπόλοιπα, η οποία ξεπερνά τα 540 χλμ. στον κύκλο WLTP. Και οι δύο αυτές εκδόσεις ολοκληρώνουν τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 160 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επόμενη είναι η 4κίνητη έκδοση 80x με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που φέρει επίσης τη μεγαλύτερη μπαταρία, όπως και η κορυφαία έκδοση RS με την ισχύ στην πρώτη περίπτωση να φτάνει στους 265 ίππους και τα 425 Nm ροπής και στην δεύτερη στους 300 ίππους και τα 460 Nm. Εδώ, τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε επτά δεύτερα για το 80x και σε 6,5 για το RS με την τελική να φτάνει στα 160 και 180 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Έναντι των υπόλοιπων εκδόσεων, η RS αλλά και η έκδοση Sportline iV είναι χαμηλότερες από τις υπόλοιπες κατά 15 και 10 χλστ. στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα έχοντας παράλληλα διαφορετικό set up για την ανάρτηση τους.

Χάρη στην τελευταία αναβάθμιση ME3 του λογισμικού τους, ο χρόνος για την φόρτιση των μπαταριών έχει μειωθεί. Η βασική έκδοση «60» μπορεί να ταχυφορτίσει έως και 120 kW με τις υπόλοιπες να αναβαθμίζονται έως τα 135 kW. Αυτό σημαίνει ότι οι εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία χρειάζονται μόλις 29 λεπτά για να φορτίζουν από το 10% έως και το 80%, ενώ σε Wallbox των 11 kW, ανάλογα και με το μέγεθος της συστοιχίας, χρειάζονται από έξι έως και οχτώ ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τo Enyaq Coupe iV σε καλωσορίζει σε μια καμπίνα που επί της ουσίας δεν έχει διαφορές σε σχέση με εκείνη του στάνταρ SUV. Η αίσθηση ποιότητας και προσοχής στη λεπτομέρεια γίνεται αντιληπτή από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί κανείς στο εσωτερικό του τσέχικου ηλεκτρικού, πόσο μάλλον όταν αυτή αντιστοιχεί στην κορυφαία έκδοση RS. Εδώ, οι διαφορές με τις υπόλοιπες εκδόσεις εντοπίζονται πρωτίστως στις επενδύσεις, το διαφορετικής σχεδίασης σπορ τριάκτινο τιμόνι με το σήμα RS αλλά και στα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα. Τα τελευταία προσφέρουν μεγάλο εύρος ρύθμισης και σε συνδυασμό με το τιμόνι βοηθούν τον οδηγό να βρει πολύ γρήγορα τη θέση που του ταιριάζει, ανεξάρτητα από τον σωματότυπο του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χάρη στο μήκος και το πλάτος των 4.653 και 1.879 χλστ. αντίστοιχα, η ευρυχωρία που προσφέρει η καμπίνα είναι χαρακτηριστική. Πίσω και παρά την κεκλιμένη οροφή, ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια των ψηλότερων επιβατών δεν μοιάζει να έχει περιοριστεί έναντι της στάνταρ έκδοσης, λόγω της σημαντικά λεπτότερης γυάλινης οροφής που καταφέρνει να δίνει περισσότερο «αέρα». Πολύ μικρή είναι και η «θυσία» που έχει γίνει στον χώρο των αποσκευών αφού ο τελευταίος, με τα καθίσματα στη θέση του, φτάνει τα 570 λίτρα και καλύπτει με άνεση τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.

Όπως καταλαβαίνετε η κορυφαία έκδοση RS ήταν εκείνη που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης γνωριμίας και πώς θα μπορούσε να είναι άλλωστε διαφορετικά για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Skoda που φέρνει πάνω του με καμάρι τα διάσημα RS διακριτικά των Τσέχων, στο αμάξωμα αλλά και στο εσωτερικό του. Το Enyaq Coupe iV RS ξεχωρίζει επίσης από τις υπόλοιπες εκδόσεις από τα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια στις πόρτες, από τα τα μαύρα γυαλιστερά φιλέτα στον εμπρός προφυλακτήρα αλλά και από τον ίδιου φινιρίσματος διαχύτη στο πίσω μέρος. Φυσικά και η 3D φωτεινή μάσκα με τις κάθετες «γρίλιες» αποτελεί ένα γνώρισμα της κορυφαίας έκδοσης. Πάμε να την γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους στενούς επαρχιακούς δρόμους της Τοσκάνης, το Enyaq iV Coupe δείχνει το μέγεθος του καθώς χώρα οριακά στη λωρίδα που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός. Αυτό ωστόσο είναι και το μοναδικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει όποιος βρεθεί στο τιμόνι της αμιγώς ηλεκτρικής πρότασης των Τσέχων, και σίγουρα αυτό είναι κάτι που δεν αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών δρόμων.

Ο ιταλικός επαρχιακός ενίσχυσε την εντύπωση του όγκου του Enyaq Coupe iV, αλλά με τις υπόλοιπες ατέλειες του κατάφερε παράλληλα να αναδείξει και τα δυνατά σημεία της ηλεκτρικής ναυαρχίδας της Skoda. Οι μικροανωμαλίες που βρίσκονται διάσπαρτες στο μεγαλύτερο μήκος και πλάτος του δρόμου έκαναν πραγματικά ό,τι μπορούσαν να να "ζορίσουν" την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία σε κάθε περίσταση παρέμεινε στο ύψος των περιστάσεων.

Οι Τσέχοι έχουν κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά στον τομέα της απορρόφησης των ανωμαλιών ακόμη και όταν ο οδηγός έχει επιλέξει τη σκληρότερη δυνατή ρύθμιση. Μάλιστα τα υψηλά επίπεδα άνεσης δεν έρχονται εις βάρος του ελέγχου του αμαξώματος με τις κλίσεις να είναι μικρές και τις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης να πραγματοποιούνται χωρίς η μεταφορά βάρους να δημιουργεί προβλήματα. Με 465 Nm ροπής διαθέσιμα αυτό που εντυπωσιάζει στην κορυφαία έκδοση είναι ο αβίαστος τρόπος που ωθείται το άνω των δύο τόνων αμάξωμα προς τα εμπρός, σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, ακόμη και αν δεν έχε επιλεχθεί το Sport πρόγραμμα λειτουργίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του και ένα ανάλογων προδιαγραφών σύστημα πέδησης που δεν δυσκολεύεται να μειώσει την ταχύτητα κίνησης στις επιθυμίες του οδηγού με το αριστερό πεντάλ να προσφέρει παράλληλα καλή αίσθηση. Το Enyaq Coupe iV RS καταφέρνει επίσης να... καθησυχάζει με τα υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει, με την «ψηφιακή» τετρακίνηση του να λειτουργεί ταχύτατα και ανεπαίσθητα και τον οδηγό να έχει επίσης στη διάθεση του ένα μέτριο σε αίσθηση αλλά με καλή αμεσότητα τιμόνι.

Η στιβαρότητα που παρουσιάζει το Enyaq Coupe, σε συνδυασμό με την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης -υποβοηθούμενη και από τη βελτιωμένη αεροδυναμική- κάνουν την πρόταση των Τσέχων έναν ήσυχο ταξιδευτή, τουλάχιστον με ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα που είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε στους ιταλικούς δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν πολλοίς τα παραπάνω ισχύουν και για τις υπόλοιπες εκδόσεις του Enyaq Coupe που δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση των επιβατών με τις επιδόσεις να βρίσκονται φυσιολογικά σε κατώτερα επίπεδα. Πολύ θετικές εντυπώσεις μας άφησε σε κάθε περίπτωση η πολύ καλή διαχείριση της διαθέσιμης ηλεκτρικής ενέργειας από το ηλεκτρικό των Τσέχων, τόσο αναφορικά με την κατανάλωση όσο και με την ανάκτηση.

Με τη νέα Coupe έκδοση η γκάμα του Enyaq iV μοιάζει να ολοκληρώνεται με τους ενδιαφερόμενους να έχουν πλέον στη διάθεση του ακόμη περισσότερο στιλ, σε όλες σχεδόν τις εκδόσεις, χωρίς ουσιαστικές παραχωρήσεις στο κομμάτι της πρακτικότητας. Οριστική ημερομηνία για την έλευση του μοντέλου στην ελληνική αγορά αναμένουμε μέσα στις επόμενες μέρες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Skoda Enyaq Coupe iV 60/80/80x/RS

Κινητήρας: Ηλεκτρικός 180, 204, 265, 300
Μετάδοση: Μιας σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 8,8 δλ. (60-80), 7 δλ. (80x), 6,5 δλ. (RS) 0-100 χλμ./ώρα 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα (60-80-80x) και 180 χλμ./ώρα (RS)
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: -
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.653/1.879/1.622 χλστ., 2.765 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 570 λίτρα

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ