Πρώτη δοκιμή: Lynk & Co 02

Lynk & Co 02

Το δεύτερο μοντέλο της Lynk & Co για την Ευρώπη είναι το ηλεκτρικό 02 που ανήκει στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων crossover/SUV και φέρει πολλά πολεμοφόδια στη φαρέτρα του.

Η Lynk & Co δραστηριοποιείται στη χώρα μας εδώ και περίπου ένα χρόνο, με το μοντέλο που φρόντισε να μας την συστήσει να είναι το C-SUV 01 που εφοδιάζεται αποκλειστικά με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης (PHEV) και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Lynk & Co 02 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2016, εδρεύει στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και ιδιοκτησιακά ανήκει το 51% στο Zeekr Group και το υπόλοιπο 49% στη Geely Auto. Η Lynk & Co όμως δεν είναι μια συνηθισμένη εταιρεία, μιας και σε αρκετές χώρες της Ευρώπης τα μοντέλα της διατίθενται και μέσω εναλλακτικών τρόπων απόκτησης/χρήσης. Στη χώρα προσφέρονται με τον παραδοσιακό τρόπο αγοράς μέσω ενός δικτύου εμπόρων που διαρκώς μεγαλώνει και καλύπτει σχεδόν όλη την επικράτεια.

Με ευρωπαϊκό DNA

Το ολοκαίνουργιο 02 (μηδέν δύο) βασίζεται στην πλατφόρμα SEA2 (Sustainable Experience Architecture 2) που χρησιμοποιούν και τα αδελφά μοντέλα smart #1 και #3, Volvo EX30 και Zeekr X.

Η αμιγώς ηλεκτρική φύση του μοντέλου, επέτρεψε στους Σουηδούς σχεδιαστές να εξελίξουν ακόμα πιο πολύ τα μοτίβα που χαρακτηρίζουν την εταιρεία, δίνοντάς τους παράλληλα μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Lynk & Co 02 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πηγή έμπνευσης για την δημιουργία του 02 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της εταιρείας, το SUV 01. Οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη προσοχή στις αναλογίες του νέου μοντέλου, καθώς δεν είναι εύκολο να σχεδιάσεις ένα Sport Activity Coupe, χωρίς να επηρεαστεί η ευρυχωρία της καμπίνας.

Η σφηνοειδής σχεδίαση με την επικλινή οροφή χαρακτηρίζεται από τις έντονες ακμές και τις ανάγλυφες επιφάνειες. Η εικόνα του είναι δυναμική και συνάμα αρμονική, χωρίς βέβαια να απουσιάζουν και ορισμένα χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την τεχνολογία που κουβαλά.

Lynk & Co 02 22

Στο μάτι δεν του φαίνεται, αλλά το μήκος του 02 φτάνει τα 4,46 μέτρα και τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας. Το πλάτος του ορίζεται στα 1,85 μέτρα, το ύψος στα 1,57 μέτρα και το μεταξόνιο του στα 2,76 μέτρα. Ενημερωτικά, η απόσταση από το έδαφος είναι 191 χλστ., υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο και τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλαστικά προστατευτικά στους θόλους δεν υπάρχουν, αλλά όλα τα άλλα χαμηλά σημεία προστατεύονται από τέτοια σε χρώμα gloss black. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει το ρύγχος και φυσικά τα διαιρούμενα LED φώτα που χαρακτηρίζουν την εταιρική ταυτότητα.

Lynk & Co 02 24

Το ογκώδες πίσω μέρος δεν διαθέτει υαλοκαθαριστήρα για το παρμπρίζ και η λεπτή LEDόμπαρα που εκτείνεται από άκρη σε άκρη, φιλοξενεί τα φώτα πορείας και τα φλας, ενώ παίζει και τον ρόλο αεροδυναμικού βοηθήματος, εν είδει αεροτομής. Χαμηλά, εντοπίζουμε τα φώτα της όπισθεν και τους ανακλαστήρες. Την ξεχωριστή εικόνα του νέου 02 συμπληρώνουν οι τροχοί 19 (έκδοση Core) και 20 (έκδοση More) ιντσών, οι frameless καθρέφτες που θυμίζουν γλυπτό και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο που θυμίζουν σπορ κατασκευή.

Cocooning

Για το εσωτερικό οι άνθρωποι της Lynk & Co έδωσαν μεγάλη προσοχή στην επιλογή των υλικών και δικαιώθηκαν από την προσεγμένη εικόνα που διαθέτει. Κύριο σχεδιαστικό στοιχείο αποτελούν οι οριζόντιες γραμμές που αναδεικνύουν το πλάτος και αυξάνουν το αίσθημα ευρυχωρίας, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει και ένα καθαρό παρουσιαστικό που ξεκουράζει το μάτι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & Co 02 8

Το ταμπλό δύο επιπέδων χωρίζεται από την φωτεινή και διαδραστική infinity bar με τις πολλές χρωματικές επιλογές, με το πάνω μέρος να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας. Το κάτω καλύπτεται από επένδυση οικολογικής προσέγγισης με αρκετή γέμιση που ενισχύει την ήδη πολύ καλή υφή του υλικού. Το ίδιο υλικό ντύνει και τα ψηλά σημεία των πάνελ των θυρών εμπρός και πίσω, με τα πλαστικά στα χαμηλά σημεία να είναι σκληρά.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο 15,4 ιντσών που μέσα από αυτή ο οδηγός επεμβαίνει σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκίνητου. Μέχρι και ο χειρισμός για την κατεύθυνση των αεραγωγών περνά μέσα από αυτό.

Lynk & Co 02 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λογισμικό του είναι κατανοητό και δεν έχει πολλές διακλαδώσεις, ενώ δεν θα απασχολήσει τον χρήστη με την ταχύτητά του. Το γεγονός όμως ότι είναι «φορτωμένο» με όλες τις λειτουργίες, ακόμα και του κλιματισμού, σημαίνει ότι δεν ξεχωρίζει σε εργονομία.

Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών με τρία μοτίβα, με το ένα από αυτά να απεικονίζει στο κέντρο τον χάρτη του πλοηγού, ενώ δεν απουσιάζει και το HUD για ακόμα πιο εύκολη και ασφαλή λήψη της πληροφορίας.

Lynk & Co 02 9

Το τιμόνι δύο ακτίνων με το ιδιαίτερο σχήμα που παραπέμπει σε τιμονιέρα video game έχει λογική διάμετρο και μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί προάγγελο των yoke και κατά συνέπεια της επερχόμενης αυτόνομης οδήγησης. Σε αυτό βέβαια βρίσκουμε και τους μοναδικούς φυσικούς διακόπτες που υπάρχουν στην καμπίνα, πέρα από αυτούς για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Πίσω από αυτό, υπάρχουν τα χειριστήρια για τους υαλοκαθαριστήρες και ο επιλογέας ταχυτήτων. Η θέση του τελευταίου είναι πολύ βολική, ενώ απελευθερώνει και χώρο στην κονσόλα δαπέδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή χάρη στο μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού και του άνετου καθίσματος με το ενσωματωμένο στην πλάτη προσκέφαλο, θα θέλαμε όμως το τελευταίο να προσφέρει εντονότερη πλευρική στήριξη στην περιοχή της ωμοπλάτης. Η ορατότητα είναι αρκετά καλή και δεν επηρεάζεται από την σχεδίαση των καθρεφτών, αν και πλήττεται ελαφρώς από τις μεγάλες πίσω κολόνες.

Lynk & Co 02 16

Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενήλικους ανεξαρτήτως αναστήματος, με έναν μεσαίο πίσω να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα για το που θα βολέψει τα πέλματά του χάρη στο επίπεδο πάτωμα της πλατφόρμας τύπου skateboard.

Οι επιβάτες θα βρουν σίγουρα μια θέση να βολέψουν τα μικροαντικείμενά τους, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να έχουν στη διάθεσή τους και το μεγάλο CO:BOX που εκτελεί χρέη κονσόλας δαπέδου και μπορεί να αφαιρεθεί. Μπροστά από αυτό, στην βάση της κεντρική κονσόλας βρίσκονται και οι θέσεις για την ασύρματη φόρτιση δύο smartphone αντίστοιχης τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & Co 02 19

Το Lynk & Co 02 διαθέτει χώρο αποσκευών που κυμαίνεται κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας (410 λίτρα), διαθέτει μεγάλο άνοιγμα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, γάντζους για χειραποσκευές και διπλό πάτωμα που επιτρέπει και την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης (1.349 λίτρα). Ταυτόχρονα διαθέτει και frunk 15 λίτρων που χωράει εύκολα τα καλώδια φόρτισης.

Δυνατές επιδόσεις, γρήγορη φόρτιση

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Lynk & Co για την Ευρώπη διαθέτει σύστημα κίνησης που αποτελείται από πίσω ηλεκτρομοτέρ 273 ίππων (200 kW) και 323 Nm, και μια μπαταρία τύπου NMC με ωφέλιμη χωρητικότητα 66 kWh.

Lynk & Co 02 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η αυτονομία της εισαγωγικής έκδοσης Core φτάνει τα 435 χλμ. (564 χλμ. στην πόλη) και της πλουσιότερης More τα 445 χλμ. (592 χλμ. στον αστικό ιστό) και ας έχει μεγαλύτερους τροχούς (245/45 R20 αντί για 235/50 R19). Αυτό συμβαίνει γιατί η έκδοση More διαθέτει μεταξύ άλλων, στάνταρ αντλία θερμότητας και ενεργή γρίλια.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής πραγματοποιήσαμε περίπου 700 χλμ. και η μέση κατανάλωση ενέργειας που σημειώσαμε ήταν 14,7 kWh/100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χλμ. (449 χλμ.), ενώ με χρήση του προγράμματος ECO (έχει τέσσερα συνολικά μαζί με τα Comfort, Sport και Individual) και σωστό διάβασμα της ροής μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τις 14 kWh. Όπως είναι λογικό, στον αυτοκινητόδρομο θα ανεβάσει τις ανάγκες του για ενέργεια, απαιτώντας κοντά στις 18 kWh/100 χλμ.

Lynk & Co 02 13
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC είναι αρχιτεκτονικής 400V, είναι υγρόψυκτες και μπορούν να δεχθούν μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 150 kW. Αυτό σημαίνει ότι για μια φόρτιση από το 10% έως το 80% θα χρειαστεί μισή ώρα. Ο στάνταρ ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW (έκδοση Core) απαιτεί για μια πλήρη φόρτιση σε ένα wallbox, 7ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε περίπτωση αγοράς της έκδοσης More ο OBC είναι 22 kW και ολοκληρώνει την διαδικασία σε μόλις τέσσερις ώρες.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το σχετικά ελαφρύ O2 (1.820 κιλά) είναι αυτές που αρμόζουν σε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο με αυτά τα χαρακτηριστικά, με την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 5,5 δλ. και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Lynk & Co 02

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτή η ακαμψία της πλατφόρμας SEA2 και η δύναμη του συστήματος κίνησης. Σε αυτό βέβαια βοηθά και το πακέτο μπαταριών των 69 kWh, καθώς και η καλή λειτουργία της ανάρτησης με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Μόνο στις πολύ έντονες κακοτεχνίες θα ακουστεί ελαφρώς η μπροστινή ανάρτηση, αλλά για αυτό θεωρούμαι ότι ευθύνονται οι τροχοί των 20 ιντσών που έχει η έκδοση More.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή χάρη στην αυξημένη ηχομόνωση στους θόλους των τροχών και από τις ενισχυμένες γυάλινες επιφάνειες που κρατούν μακριά τον θόρυβο από την γύρω κυκλοφορία και την κύλιση των τροχών.

Lynk & Co 02 25

Η δύναμη του ηλεκτρομοτέρ είναι πανταχού παρούσα και περνά σωστά στο δρόμο και χωρίς ξεσπάσματα, με την πισωκίνητη φύση του 02 να εξασφαλίζει ομοιογένεια στις αντιδράσεις του. Στον επαρχιακό, ο έμπειρος οδηγός νοιώθει το επιπλέον βάρος, που όμως δεν επηρεάζει το ασφαλές και υπάκουο πρόσωπό του, με το μπροστινό του σύστημα να είναι άμεσο στις εντολές που δέχεται και οι κλίσεις του αμαξώματος ελεγχόμενες και προβλέψιμες. Υπάρχει και δυνατότητα ESP off, αλλά δεν απενεργοποιείται πλήρως.

Τα φρένα με την σειρά τους προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση και δείχνουν πολύ δυνατά (αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω), παρά την ύπαρξη συστήματος ανάκτησης της ενέργειας. Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο τελευταίο μέσω της οθόνης του συστήματος πολυμέσων, έχοντας στη διάθεσή του δύο στάδια ανάκτησης, Medium και High, καθώς και λειτουργία one pedal. Η τελευταία, μετά από αρκετά χιλιόμετρα χρήσης συνηθίζεται από τον οδηγό και πραγματοποιεί χωρίς κόπο αυτό που πρέπει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & Co 02 11

Σε πιο κλειστά κομμάτια τους αστικού ιστού, οι σχετικά μαζεμένες διαστάσεις δεν θα προβληματίσουν, αλλά θα θέλαμε να διαθέτει μικρότερο κύκλο στροφής (11,4 μέτρα) για το μέγεθός του. Ακόμα, το ηλεκτρικό crossover/SUV της Lynk & Co διαθέτει πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που λαμβάνει σωστά την πληροφορία από το περιβάλλον.

Αντί συμπεράσματος

Το νέο Lynk & Co 02 διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις Core και More, με τις διαφορές στον ήδη πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, να εντοπίζονται υπέρ της τελευταίας στην ύπαρξη ενεργής γρίλιας, φιμέ πίσω παραθύρων, καθρέφτες με μνήμη και κλίση κατά την όπισθεν, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, εμπρός ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, δερμάτινες vegan επενδύσεις, ηχοσύστημα Harman/Kardon 14 ηχείων με subwoofer, selfie κάμερα, ασύρματη φόρτιση δύο συσκευών, αντλία θερμότητας και κάμερα 360 μοιρών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τιμή της Core έχει καθοριστεί στα 29.990 ευρώ και της More στα 33.990 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Επιπλέον, το νέο 02 της Lynk & Co καλύπτεται με 4 χρόνια εγγύηση.

Lynk & Co 02 6

Εν κατακλείδι, το νέο 02 αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη από την Lynk & Co, καθώς ο νεανικός χαρακτήρας του επιτρέπει να κοιτά στα ίσια τον ανταγωνισμό της εξαιρετικά δημοφιλούς κατηγορίας των C SUV, προσφέροντας παράλληλα ένα πολύ προσεγμένο πρόσωπο που το κάνουν να ξεχωρίζει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: πίσω ηλεκτρικός, 273 ίπποι (200 kW), 323 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 5,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 445 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 69 kWh (66 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.845/1.573 χλστ., 2.755 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.820 κιλά
Χώρος αποσκευών: 415 λτ. (15 λτ. frunk)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 38.990 ευρώ (Από 27.990 ευρώ με επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ