Ένας μήνας και σχεδόν 1.500 χλμ. με το best-seller ηλεκτρικό Fiat 500 -Πόσο μας κόστισε;

FIAT 500e 1

Η νέα γενιά του εμβληματικού Fiat 500 μας συντρόφεψε για 1.453 χλμ., αφήνοντάς μας μόνο θετικές εντυπώσεις.

Το 500 δεν είναι αποτελεί απλά το σύμβολο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά είναι και το πρώτο ηλεκτρικό της Fiat. Και η αλήθεια είναι ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει στον αστικό και μοδάτο χαρακτήρα του 500, αποτελώντας παράλληλα και τον καλύτερο μπροστάρη για τη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή που ακολουθεί η εταιρεία.

Με το λανσάρισμα του νέου 500e, το αγοραστικό κοινό αντιλήφθηκε αμέσως την συνολική αρτιότητα της νέας γενιάς, χαρίζοντάς της πολύ καλή εμπορική πορεία στη χώρα μας, όντας το τρίτο δημοφιλέστερο σε πωλήσεις ηλεκτρικό στη χώρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 2

Το άμεσα αναγνωρίσιμο Fiat 500e διατίθεται σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος, hatchback, cabrio και 3+1, και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Icon, RED και La Prima by Bocelli. Από πλευράς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, όλα τα 500e φέρουν πλέον το ισχυρό ηλεκτρομοτέρ των 118 ίππων και των 220 Nm, και το μεγάλο πακέτο μπαταριών των 42 kWh (37,3 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα).

Το δικό μας 500e εξοπλίζεται με το φιλανθρωπικού χαρακτήρα πακέτο RED. Είναι η πρώτη φορά που μία αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί μία ειδική σειρά μοντέλων για να υποστηρίξει τον φιλανθρωπικό οργανισμό (RED), του οποίου συνιδρυτής είναι ο δημοφιλής μουσικός Bono.

FIAT 500e 16
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει ένα μοναδικό και καινοτόμο πακέτο εξοπλισμού υγιεινής και ασφάλειας για την αντιμετώπιση ιών και βακτηρίων μέσα στην καμπίνα, που προστατεύει του επιβάτες σε ποσοστό που φτάνει το 99,9%. Το πακέτο περιλαμβάνει πολλά στοιχεία, όπως ειδικό φίλτρο καμπίνας, αντιβακτηριδιακές οικολογικές επενδύσεις Seaqual, επίστρωση με βιοκτόνα στα σημεία που έρχεται σε επαφή ο οδηγός και οι επιβάτες, καθώς και έναν μίνι «κλίβανο» στο ντουλαπάκι του συνοδηγού για απολύμανση μικρών προσωπικών αντικειμένων.

To συγκεκριμένο 500e RED εμπλούτισε τον στόλο αυτοκινήτων για δοκιμή μακράς διάρκειας του carandmotor.gr τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού, διανύοντας 1.453 χλμ. μέσα σε 30 μέρες.

Αυτό που πρέπει

FIAT 500e 3

Το ηλεκτρικό Fiat 500 είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο που πέρα από την αισθητική, δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του. Ο ολικός χιλιομετρητής του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 7 ιντσών έγραφε κατά την παραλαβή κάτι λιγότερο από 5.000 χλμ. Η εικόνα του, εξωτερικά και εσωτερικά, συμβάδιζε με τα λίγα συνολικά χιλιόμετρα που είχε γράψει και έμοιαζε σαν καινούριο. Τα καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα διαθέτουν κορυφαία συναρμογή που αναδεικνύουν την προσοχή στην λεπτομέρεια και δεν επιτρέπουν να κάνουν την εμφάνισή τους διάφοροι τριγμοί. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την άκαμπτη πλατφόρμα τύπου skateboard που φιλοξενεί και το πακέτο μπαταριών, η μασίφ αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι πρωτόγνωρη για το μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 8

Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει κάθισμα οδηγού κόκκινου χρώματος, προαιρετικά και συνοδηγού, και παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να είναι πιο επιρρεπές στη βρωμιά σε σχέση με το σκουρόχρωμο, η ειδική επένδυση που φέρει δεν αλλοίωσε την εμφάνισή του.

FIAT 500e 12

Παράλληλα, όλοι οι φυσικοί διακόπτες έχουν διατηρήσει την ωραία αίσθηση λειτουργίας που διαθέτουν, ενώ τόσο η οθόνη 7 ιντσών του πίνακα οργάνων όσο και αυτή του συστήματος πολυμέσων των 10,25 ιντσών έχουν διατηρήσει την αντίθεση και την χρωματική ζωντάνια τους. Το τελευταίο διαθέτει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης και σύνδεσης Android Auto και Apple Car Play, ενώ ο πίνακας οργάνων απεικονίζει πληθώρα πληροφοριών και ρυθμίσεων, μέχρι και τον χάρτη του πλοηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 9

Οι χώροι για τους εμπρός είναι αρκετά καλοί, με τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα να προσφέρουν εποπτική θέα στο δρόμο. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με το τιμόνι να διαθέτει μεγάλο εύρος ρύθμισης, αλλά το άνετο κάθισμα με την μέτρια πλευρική στήριξη δεν ρυθμίζεται σε ύψος. Ο χώρος για τους πίσω είναι επαρκής όταν πρόκειται να κάτσουν παιδιά, αλλά οι ενήλικοι θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη, έχει μεγάλο άνοιγμα και τα 185 λίτρα αρκούν για τα ψώνια του σουπερμάρκετ ή μια ολιγοήμερη εκδρομή.

FIAT 500e 13
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, υπάρχουν ορισμένες ευρύχωρες και χρηστικές θήκες για μικροαντικείμενα, κυρίως στην κονσόλα δαπέδου, που βοηθούν στην καθημερινότητα. Στην βάση της κονσόλας δαπέδου βρίσκεται και η ποτηροθήκη, που λόγω θέσης απέναντι από τον αεραγωγό των ποδιών, θα κρατήσει το δροσερό ρόφημά σας κρύο το καλοκαίρι, αλλά όχι και τον χειμώνα που βγάζει ζεστό αέρα. Εξοπλιστικά, το 500e είναι πλήρης χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας, αλλά από την έκδοση RED απουσιάζουν οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ίσως και μια κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και εμπρός φώτα τύπου LED που θα ταίριαζαν στον χαρακτήρα και την εποχή.

Ταιριαστό και αποδοτικό

FIAT 500e 4

Το ηλεκτρομοτέρ των 118 ίππων και των 220 Nm εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία και αμεσότητα που βοηθά στους δύσκολους ελιγμούς εντός πόλης. Για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 10

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει τρία προγράμματα λειτουργίας. To Normal για κίνηση σε ανοιχτό δρόμο με ελάχιστη ανάκτηση ενέργειας, το Range που χρησιμοποιεί στο μέγιστο το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας και επιτρέπει την οδήγηση με αυξομείωση του γκαζιού μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση, και το Sherpa που επεμβαίνει στην απόδοση του μοτέρ (μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα) και του συστήματος κλιματισμού για να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερη αυτονομία.

FIAT 500e 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση έχει μια ευχάριστα σφιχτή ρύθμιση που λειτουργεί ακόμα καλύτερα όταν συνδυάζεται με 16άρες ζάντες αλουμινίου όπως της έκδοσης RED. Η άνεση είναι πολύ καλή και ο έλεγχος του βάρους ακριβής, ενώ χάρη στην καλή ηχομόνωση και τον ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο στον ανοιχτό δρόμο, η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο, εμπνέοντας σιγουριά.

FIAT 500e 17

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν προσφέρει αρκετή πληροφορία, αλλά κόβει αρκετά για να ελίσσεται στους στενούς δρόμους της πόλης. Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, είναι δυνατά και το πλατύ πεντάλ έχει σωστή διαδρομή και αντίσταση κατά το πάτημα, παρά την ύπαρξη ανάκτησης ενέργειας.

FIAT 500e 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο διάστημα της δοκιμής μακράς διάρκειας με το 500e κινηθήκαμε κυρίως με τα προγράμματα Normal και Range, με την αυτονομία να κυμαίνεται με ευκολία κοντά στα 300 χλμ.. Η μέση κατανάλωση ρεύματος σε αστικές συνθήκες σταθεροποιήθηκε στις 13,8 kWh/100 χλμ., ενώ όταν κινούμασταν με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Range που διαθέτει και λειτουργία One Pedal έπεφτε κάτω από τις 13 kWh/100 χλμ. (12,7 kWh/100 χλμ.).

FIAT 500e 14

Η διαδικασία φόρτισης αποτελεί ένα ακόμα δυνατό χαρτί για το ηλεκτρικό 500, μιας και διαθέτει 11άρη ενσωματωμένο φορτιστή. Σε αντίστοιχης ισχύος wallbox το 500e μπορεί να φορτίσει πλήρως την μπαταρία του (37,3 kWh) σε περίπου 4 ώρες. Σε ταχυφόρτιση, το 500e υποστηρίζει ισχύ έως 85 kW, ρίχνοντας κατακόρυφα τον χρόνο φόρτισης.

FIAT 500e 15
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κόστος φόρτισης του ηλεκτρικού μας 500 δεν μας προβλημάτισε, καθώς τις λιγοστές φορές που συνδέθηκε με το ηλεκτρικό δίκτυο, το έκανε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων στο δωρεάν 22άρι wallbox του Δήμου Αθηναίων που βρίσκεται κοντά στα γραφεία μας. Σε συμπληρώματα φόρτισης που πραγματοποιούσαμε στο σπίτι μας, το κόστος για τις 13,8 kWh/100 χλμ. που καταναλώναμε έφτανε τα 2 ευρώ (0,15 ευρώ/kWh), ενώ στο επί πληρωμή wallbox, με μέση τιμή kWh τα 50 λεπτά, τα 100 χλμ. μας κόστισαν 6,90 ευρώ.

FIAT 500e 7

Ως γνωστόν, όλα τα ωραία τελειώνουν γρήγορα. Και η συμβίωση με το ηλεκτρικό Fiat 500 είναι αδιαμφισβήτητα μια ευχάριστη εμπειρία, ειδικά όταν κινείσαι κατά κύριο λόγο σε αστικό περιβάλλον. Το δικό μας 500e RED επέστρεψε στην εγχώρια αντιπροσωπεία με περίπου 6.500 χλμ. στον ολικό χιλιομετρητή, γράφοντας περισσότερα από 350 χλμ. την εβδομάδα, με την ικανή αυτονομία και την γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας που προσφέρει, να αποδεικνύουν ότι δεν απαιτούνται θυσίες από τον οδηγό όταν επιλέγει ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο όπως το 500e. Κερασάκι στην τούρτα, ο μοναδικός του χαρακτήρα, τα ανταγωνιστικά του χαρακτηριστικά, τα προνόμια που προσφέρει η χρήση του και η τιμή που δεν ξεπερνά τα 25.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 118 ίππων, 220 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 320 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 42 kWh (37,3 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.632/1.683/1.527 χλστ., 2.322 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.365 κιλά
Χώρος αποσκευών: 185 λτ.
*Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 24.550 ευρώ / 0 ευρώ
*Η τιμή περιλαμβάνει το κρατικό όφελος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου (8.000 ευρώ), απόσυρση συμβατικού αυτοκινήτου (1.000 ευρώ) και έκπτωση αντιπροσωπείας (250 ευρώ).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ