Η εταιρεία του Wolfsburg αποκάλυψε τις κορυφαίες, από άποψη ισχύος και επιδόσεων, εκδόσεις του μικρότερου και του μεγαλύτερου EV της: το hot-hatch ID.3 GTX και το πανίσχυρο wagon ID.7 GTX Tourer.
Το πρώτο, το πισωκίνητο ID.3 GTX των 322 ίππων, αποτελεί το πρώτο συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιδόσεων της Volkswagen. Το δεύτερο, το τετρακίνητο ID.7 GTX Tourer είναι το ισχυρότερο station wagon όλων της εταιρείας των εποχών, καθώς οι δύο ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν μαζί 335 ίππους.
Το ID.3 GTX σηματοδοτεί την είσοδο της VW στα ηλεκτρικά hot-hatch, και μοιράζεται πολλά από τα επιμέρους εξαρτήματά του με το Cupra Born VZ. Έχει δύο εκδόσεις, τη GTX και την ισχυρότερη GTX Performance.
BUY NOW
Η GTX αποδίδει 282 ίππους, ενώ η GTX Performance -με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα που έχει κατασκευάσει η VW έως σήμερα- ανεβαίνει στους 322 hp. Κατά συνέπεια, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται και σε 6,0 και 5,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Στο δάπεδο και των δύο εκδόσεων βρίσκεται μπαταρία ιόντων-λιθίου (χρηστικής) χωρητικότητας 79 kWh, που εξασφαλίσει αυτονομία 630 χιλιομέτρων. Η δυνατότητά της να φορτίζει με 170 kW της εξασφαλίζει την πλήρωση με ενέργεια σε ποσοστό 10-80% σε 26 λεπτά, σε ιδανικές συνθήκες.
Σχεδιαστικά, το ID.3 GTX έχει τις διακριτικές αλλά αρκετά δυναμικές παρεμβάσεις των εκδόσεων GTX: ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, με κυψελοειδή αεραγωγό στο κέντρο του, νέα φώτα LED στις άκρες σε σχήμα μπούμερανγκ για τα φώτα ημέρας - και πίσω τροποποιημένο διαχύτη σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Το ίδιο χρώμα έχουν και τα καλύμματα των καθρεπτών, τα μαρσπιέ και τα πλαίσια των παραθύρων. Νέες είναι και οι ζάντες των 20 ιντσών.
Στο εσωτερικό την εντύπωση κλέβουν τα σπορ, μπάκετ καθίσματα, που διαθέτουν το έμβλημα GTX στις επενδύσεις από βιώσιμα υλικά, και είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα. Το κέντρο του ταμπλό φιλοξενεί την οθόνη των 12,9'', ενώ ο οδηγός μπορεί να διαλέξει το οδηγικό προφίλ από έναν επιλογέα πίσω από το τιμόνι.
Περνώντας στο ID.7 GTX Tourer, το πιο ισχυρό station wagon που βγήκε ποτέ από τις πύλες του Wolfsburg έχει στον πίσω άξονά του έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 282 hp, και άλλον έναν στον εμπρός άξονα ισχύος 107 hp.
Όταν λειτουργούν συνδυαστικά οι δύο αποδίδουν 335 ίππους - αλλά αυτό συμβαίνει σπάνια, και όποτε το απαιτούν οι ανάγκες επιτάχυνσης ή πρόσφυσης (για την τετρακίνηση), σύμφωνα με τη Volkswagen. Με την επιπλέον ισχύ, το ελκυστικό φορτίο για τρέιλερ του ID.7 GTX Tourer αυξάνεται κατά περίπου 50% σε σχέση με το απλό ID.7, στους 1,4 τόνους.
Επίσης, η έκδοση ID.7 GTX Tourer περιλαμβάνει και μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 86 kWh. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί η αυτονομία, αλλά έχει τη δυνατότητα φόρτισης στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα, και δεν έχουν ανακοινωθεί ούτε και οι επιδόσεις. Όμως, το 0-100 km/h πιθανότατα θα σημειώνεται σε λιγότερο από 6,0 δευτερόλεπτα.
Σχεδιαστικά, και το ID.7 GTX Tourer υιοθετεί την αισθητική της οικογένειας GTX, με μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες, ειδικά σχεδιασμένους τροχούς 20'' (είτε προαιρετικά 21 ιντσών) και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Και το εσωτερικό διαθέτει μια σειρά από κόκκινες λεπτομέρειες, μαζί με τα εμβλήματα GTX στα σπορ καθίσματα και στο τιμόνι.
Η Volkswagen θα λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά τα δύο νέα της σπορ ηλεκτρικά μέσα στην Άνοιξη. Μελλοντικά, το ID.3 GTX θα αντικατασταθεί από την αμιγώς ηλεκτρική 9η γενιά του Golf GTI, καθώς η VW θα διατηρήσει το τόσο σημαντικό έμβλημα GTI και στην εποχή του ηλεκτρισμού.