Volkswagen ID.GTI Concept: To ηλεκτρικό υποκατάστατο ενός θρύλου

Volkswagen ID.GTI Concept

Η VW προανήγγειλε εδώ και καιρό τη μεταφορά των θρυλικών αρχικών GTI στην ηλεκτρική οικογένεια των μοντέλων της, και τώρα παρουσίασε στο Μόναχο τον προπομπό του ηλεκτρικού διαδόχου του Golf GTΙ.

Το πρωτότυπο Volkswagen ID.GTI Concept βασίζεται στο ID.2all που παρουσίασε η εταιρεία του Wolfsburg τον περασμένο Μάρτιο. Ο Thomas Schafer, διευθύνων σύμβουλος της VW, είχε επιβεβαιώσει αρκετές φορές έκτοτε ότι τα αρχικά GTI, συνδεδεμένα με τις σπορ εκδόσεις των θερμικών Volkswagen επί σχεδόν πέντε δεκαετίες, είναι πολύ σημαντικά για να χαθούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, το ηλεκτρικό hot-hatch που θα προκύψει από το πρωτότυπο ID.GTI θα σηματοδοτήσει τη μετάβαση των αρχικών GTI στην εποχή του ηλεκτρισμού, τόσο της γερμανικής εταιρείας όσο και του θρυλικού Golf με τα οποία είχαν άρρηκτα συνδεθεί.

Άλλωστε, όπως λέει η VW, το ID.GTI Concept «είναι μια πρώτη ματιά στο συναρπαστικό μέλλον του GTI διότι έχει ήδη ληφθεί η απόφαση να περάσει στην παραγωγή». Τη χρονική στιγμή που θα συμβεί κάτι τέτοιο, όμως, δεν την έκανε ακόμη γνωστή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Volkswagen ID.GTI Concept δεν βασίζεται απλά στο ID.2All, αλλά αποτελεί το ίδιο αυτοκίνητο με μια σειρά από σπορ παρεμβάσεις και προσθήκες όπως οι ρετρό αεραγωγοί, οι μαύρες λεπτομέρειες (στα μαρπσιέ, στο διαχύτη, στην πίσω πτέρυγα, στα περιγράμματα των θόιλων των τροχών και αλλού) και το ψηφιακό παρ-μπριζ όπου απεικονίζονται στοιχεία της σπορ οδήγησης και ακόμα και το περίγραμμα της πίστας.

Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι ιδιαίτερα δυναμικοί, ενώ οι ζάντες του πρωτοτύπου αυτού είναι εμπνευσμένες από το Golf GTI πρώτης γενιάς. Επιπλέον, τα πίσω φώτα είναι φιμέ, ενώ το πλαίσιο της γρίλιας και των εμπρός φώτων είναι μαύρο με κόκκινο γραφικό στο κάτω μέρος του. Περιμετρικά υπάρχει το έμβλημα GTI σε αρκετά σημεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volkswagen επιβεβαιώνει μέχρι στιγμής μόνο ότι το πρωτότυπο ID.GTI Concept έχει μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα, αλλά υψηλής απόδοσης. Καθώς και ότι συνδυάζεται με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Παράλληλα, μέσω του προγράμματος GTI Experience Control το αυτοκίνητο παραγωγής που θα προκύψει από το πρωτότυπο αυτό θα προσφέρει πληθώρα από επιλογές εξατομίκευσης – που περιλαμβάνουν ακόμα και ρυθμίσεις για τη συμπεριφορά και τον ήχο που θα εκπέμπεται. Ένα από τα προγράμματα ήχου, μάλιστα, προσομοιώνει και τις παλιές αλλαγές σχέσεων των προηγούμενων Golf GTI.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά το εσωτερικό δεν θα θυμίζει τίποτα από το παρελθόν καθότι θα είναι πλήρως ψηφιακό και φουτουριστικό. Μόνη εξαίρεση στον κανόνα αυτό θα είναι τα κυκλικά όργανα, που παραπέμπουν στο Golf GTI Mk2.

Ο μεγαλύτερος νεωτερισμός θα είναι η ψηφιακή απεικόνιση της πίστας -π.χ. του Nurburgring- στην κάτω αριστερά γωνία της εσωτερικής επιφάνειας του παρ-μπριζ, ώστε ο οδηγός να βλέπει σε ποιο σημείο βρίσκεται αν οδηγεί εκεί. Φυσικά, στο παρ-μπριζ θα προβάλλεται και το γυρολόγιο και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για τη σπορ οδήγηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως λέει η VW το εσωτερικό θα έχει οθόνης αφής 12,9 ιντσών για το infotainment στο κέντρο του ταμπλό και ψηφιακή οθόνη 10,9'' για τα όργανα. Δεν είναι γνωστό, από την άλλη, αν θα φτάσουν στην παραγωγή όλες οι παραπάνω ψηφιακές προβολές στο παρ-μπριζ. Τέλος, να σημειώσουμε πως το VW Group αναζητά λύσεις για την επιβίωσή του κατι που μπορεί να γίνει μόνο με τη βοήθεια των Κινέζων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ