Η Tesla απέλυσε υπάλληλo για ποσταρίσματα στο YouTube

Tesa AI Addict

H Tesla απέλυσε τον John Bernal, ειδικό στην εξέλιξη του λογισμικού Autopilot, διότι ανέβαζε στο κανάλι του στο YouTube ειλικρινές οπτικό υλικό από τις δοκιμές του συστήματος αυτόνομης οδήγησης FSD Beta στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Το σύστημα Full Self Driving Beta της Tesla δεν είναι ένα σύστημα πλήρως αυτόνομης οδήγησης, τουλάχιστον όχι μέχρι σήμερα. Είναι απλώς το σύνολο των επόμενης γενιάς συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, τα οποία ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί ή τελειοποιηθεί. Στην κορυφή των συστημάτων αυτών βρίσκεται το Autosteer πόλης, η πλοήγηση του αυτοκινήτου στις περίπλοκες αστικές κυκλοφοριακές συνθήκες χωρίς το χειρισμό του τιμονιού από τον οδηγό.

Για να αποκτήσει ο ιδιοκτήτης ενός Tesla το FSD Beta, πρέπει πρώτα να έχει εγκατεστημένο στο αυτοκίνητό του το «απλό» FSD, που κοστίζει 12.000 δολάρια (10.861 Ευρώ) για την αγορά του και έπειτα 199 δολάρια (180 €) το μήνα. Για να το χρησιμοποιεί, πρέπει να διατηρεί υψηλή βαθμολογία ασφαλούς οδήγησης - όπως αυτή καθορίζεται από την παρακολούθηση της συμπεριφοράς του οδηγού από το λογισμικό της Tesla.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απολύτοντας τον Bernal, η αμερικανική εταιρεία έκοψε και την πρόσβασή του στο σύστημα FSD Beta στο ιδιωτικό αυτοκίνητό του, ένα Model 3 του 2021. Η Tesla δεν εξήγησε το λόγο της απόλυσής του, και ο ίδιος ο Bernal υποστηρίζει ότι στα videos που ανέβασε στο κανάλι του, «AI Addict», ποτέ δεν έδειξε βιομηχανικά μυστικά της εταιρείας.

Παρόλα αυτά, κάποια από τα πλάνα του απεικόνιζαν τα σύστήματα του λογισμικού FSD Beta να μη λειτουργούν σωστά, μιας και έτσι κι αλλιώς αυτό βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο. Η εργασιακή κουλτούρα στις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες είναι να αποδέχονται την εσωτερική, εντός των πυλών κριτική από τους υπαλλήλους τους, αλλά όχι τη δημόσια. Κατά συνέπεια, η Tesla έλαβε την απόφαση να απολύσει τον John Bernal.

Ο Bernal εργαζόταν στην Tesla τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, και είχε τη θέση του χειριστή προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Ενθουσιασμένος για τη νέα του θέση εργασίας σε μια εταιρεία του βεληνεκούς της Tesla, λίγους μήνες αργότερα παρήγγειλε ένα Model 3 long-range, που απέκτησε στο τέλος του 2020. Ένα από τα κίνητρά του για την αγορά του αυτοκινήτου ήταν πως η Tesla προσέφερε το σύστημα FSD δωρεάν στους υπαλλήλους της, με αντάλλαγμα την ελεύθερη συλλογή πληροφοριών από το όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενθουσιασμένος με τις τεχνολογίες που εξέλισσε η Tesla, άνοιξε τον Φεβρουάριο του 2021 το κανάλι του στο YouTube, με την ονομασία «AI Addict». Τα περισσότερα videos τον απεικόνιζαν να οδηγεί μαζί με ένα φίλο του στη Silicon Valley, και να χρησιμοποιεί το λογισμικό FSD Beta. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετοί ακόμα υπάλληλοι της Tesla μοιράζονται την εμπειρία τους από την εξέλιξη των νέων τεχνολογιών της Tesla στο YouTube.

Το επίμαχο video, το οποίο φέρεται να οδήγησε και στην απόλυτη του Bernal, έδειχνε το αυτοκίνητό του να χτυπάει πάνω σε μια σειρά από πλαστικά κολονάκια στην άκρη του δρόμου ενώ βρισκόταν υπό τον έλεγχο του συστήματος FSD Beta. Είχαν προηγηθεί αρκετά ακόμα videos στιγμών που χρειάστηκε να πάρει ο ίδιος τον έλεγχο του αυτοκινήτου, για να αποφύγει ατυχήματα με άλλα οχήματα ή πεζούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα videos του συγκέντρωναν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές στο YT, και στα 10 από τα συνολικά 60 παρουσίαζε προβληματική λειτουργία του FSD Beta. Κατά συνέπεια, μετά την απόλυσή του η Tesla του αφαίρεσε την πρόσβαση στο σύστημα FSD Beta, χωρίς καν ο ίδιος να έχει συγκεντρώσει ούτε μία ένδειξη αρνητικής βαθμολογίας της οδήγησής του από το λογισμικό του συστήματος.

Ο πρώην υπάλληλος της Tesla John Bernal
Ο πρώην υπάλληλος της Tesla John Bernal

Πριν απολυθεί, όπως λέει ο ίδιος, οι διευθυντές του τον ενημέρωσαν προφορικά ότι παραβίασε στην εσωτερική πολιτική της Tesla, και έκαναν λόγο για «σύγκρουση συμφερόντων». Επίσης, τον κατηγόρησαν ότι χρησιμοποίησε το FSD Beta με μη ασφαλή τρόπο, καθώς και ότι πουλάει στο διαδίκτυο προϊόντα με τις λέξεις «full self-driving (beta)».

Ο Bernal υποστηρίζει ότι έκανε τα πάντα με διαφάνεια, ότι ποτέ δεν παρουσίασε κανένα προϊόν που η ίδια η Tesla νωρίτερα να μην είχε δημοσιοποιήσει, και ότι δεν έχει δει κανένα έγγραφο που να του απαγορεύει να παράγει οπτικό υλικό με δικό του εξοπλισμό. Επίσης, στα έγγραφα της Tesla για την πολιτική της στα social media, δεν αναφέρεται πουθενά η απαγόρευση άσκησης κριτικής στα προϊόντα της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Bernal προφανώς ήθελε να τραβήξει την προσοχή στα social media ποστάροντας ειλικρινείς περιγραφές για το FSD Beta. Όπως είπε, πίστευε πως αν έλεγε την αλήθεια -και με δεδομένες τις γενικώς θετικές του αναφορές για το σύστημα- η Tesla θα του επέτρεπε να συνεχίσει να ανεβάζει τα videos του. Ή τουλάχιστον θα τον προειδοποιούσε να τα σταματήσει, πριν τον απολύσει. Τίποτα από τα δύο δεν έγινε, και ο Bernal έχασε τη δουλειά των ονείρων του.

Πρόσφατα ο ισχυρός άνδρας της Tesla, Elon Musk, είχε χαρακτηρίσει τον εαυτό του «απολυταρχικό για την ελευθερία του λόγου» - όμως στην πράξη η εταιρεία του έχει πολλές φορές στο παρελθόν ζητήσει από τους πελάτες και κυρίως τους υπαλλήλους τους να μην γνωστοποιούν πιθανά προβλήματα των αυτοκινήτων. Οι τελευταίοι, μάλιστα, με την πρόσληψή τους υπογράφουν δήλωση εμπιστευτικότητας, αλλά και επίλυσης των όποιων διαφορών με την εταιρεία χωρίς προσφυγή στα δικαστήρια.

Όταν βγήκε το FSD Beta, η Tesla ζήτησε από τους πρώτους αγοραστές του να κρατήσουν για λίγο καιρό τα όποια προβλήματά του μακριά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η αμερικανική αρχή οδικής ασφάλειας ανησυχεί ότι η πρακτική αυτή μπορεί να αποκρύψει πολύ κρίσιμα στοιχεία που αφορούν στην ασφάλεια επιβατών και πεζών. Απολυταρχικός, ναι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ