Η αμερικανική αρχή της ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) διευρευνά τις συνθήκες έντεκα ατυχημάτων από το 2018, στα οποία τα Tesla με το λογισμικό ημιαυτόνομης οδήγησης Autopilot προέκρουσαν σε σημεία νωρίτερων ατυχημάτων.
Το πρακτορείο Associated Press αναφέρει ότι η US National Highway Traffic Safety Administration θα εξετάσει όλα τα Tesla (Model X/Y/S/3) που έχουν κατασκευαστεί από το 2014, δηλαδή 745.000 αντίτυπα, με βάση την έκθεση 11 συμβάντων όπου τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα προσέκρουσαν σε ασθενοφόρα, σε σημεία που είχε προηγηθεί κάποιο ατύχημα. Από τα έντεκα αυτά ατυχήματα, επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν και ένας έχασε τη ζωή του.
Η έρευνα έχει συγκεκριμένη λογική: η NHTSA έχει διαπιστώσει πως όλα τα ατυχήματα συνέβησαν τη νύχτα, σε σημεία όπου υπήρχαν έντονα παλλόμενα φώτα (από τους φάρους των ασθενοφόρων, την έκτακτη οδική σήμανση με φωτεινά βέλη και τις αντανακλάσεις των κώνων), και πως όλα τα Tesla που ενεπλάκησαν είχαν ενεργοποιημένο είτε το Autopilot είτε το σύστημα Traffic Aware Cruise Control (το ευρωπαϊκό Adaptive Cruise Control).
BUY NOW
Δύο μήνες πριν τη νέα αυτή έρευνα των 11 ατυχημάτων, η NHTSA είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο ότι άνοιξε 30 φακέλους ατυχημάτων που έγιναν με αυτοκίνητα της Tesla, τα οποία κόστισαν τη ζωή σε 10 ανθρώπους από το 2016. Σύμφωνα με τον φορέα, η χρήση του Autopilot αποκλείστηκε μόνο σε τρία από τα τριάντα συμβάντα αυτά.
Επίσης, έναν χρόνο πριν, τον Αύγουστο του 2020, ένα Tesla Model S προέκρουσε σφοδρά σε ένα περιπολικό ενώ βρισκόταν σε mode Autopilot, στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ. Κατά συνέπεια, με αυτές τις έρευνες η Tesla καλείται να αντιμετωπίσει νέες νομικές -και όχι μόνο- περιπέτειες.