Αυτά είναι τα 7 νέα ηλεκτρικά που θα παρουσιάσει η Honda μέχρι το 2030

Honda eNy1 1

Η Honda ξεκίνησε την ηλεκτρική της αντεπίθεση: τα σχέδιά της για το μέλλον περιλαμβάνουν επτά καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα της σειράς Series 0 και την αναβάθμιση των υπαρχόντων υβριδικών της.

Δύο από τα πρωτότυπα που προαναγγέλουν τη Series 0 παρουσιάστηκαν από την ιαπωνική εταιρεία στη φετινή έκθεση ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας, αλλά τώρα -στο πλαίσιο της έκθεσης Honda Business Briefing 2024 έκανε γνωστό ότι τα νέα της ηλεκτρικά της Σειράς 0 μέχρι το 2030 θα είναι επτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα Σειρά 0 δείχνει να εγκαινιάζει τη νέα κατεύθυνση των Ιαπώνων στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας πίσω τους τόσο το Honda e όσο και το e:Ny1. Αυτό ενδεχομένως είναι που αποκαλύπτει το νέο έμβλημα της εταιρείας, πιο φουτουριστικό και πλέον χωρίς το πλαίσιο - και μονόχρωμο, αντί για χρωμιωμένο.

Τα μοντέλα της Σειράς 0, σύμφωνα με τη Honda, θα χτιστούν βάσει πέντε αξόνων. Ο πρώτος είναι ο “καλλιτεχνικός σχεδιασμός”, που εν μέρει αποκαλύφθηκε από το φουτουριστικό πρωτότυπο Saloon του Λας Βέγκας, που διαρρηγνύει κάθε δεσμό με το παρελθόν (παρόν) της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι άλλοι τέσσερις πυλώνες είναι η αφοσίωση στην αυτόνομη οδήγηση και στα συστήματα υποβοήθησης ADAS, η εξέλιξη της συνδεσιμότητας («internet of things»), η οδηγική απόλαυση με την αίσθηση 'σύνδεσης' οδηγού αυτοκινήτου και τέλος τα οφέλη από την αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος.

Το πρώτο νέο μοντέλο της Honda 0 Series αναμένεται -ξεκινώντας από τις ΗΠΑ- το 2026, και θα είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Saloon: ενός άκρως αεροδυναμικού οικογενειακού χαμηλού αυτοκινήτου.

Η πλατφόρμα στην οποία θα βασιστούν τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα θα είναι νέα και ευμετάβλητη, για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, ενώ καινούριοι θα είναι και οι ηλεκτροκινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, η πιο μεγάλη καινοτομία θα αφορά στη μπαταρία: η Honda εξελίσσει μια νέα και πολυ λεπτή μονάδα αποθήκευσης ενέργειας, η οποία όχι μόνο θα μειώνει το βάρος έως και 100 κιλά αλλά θα επιτρέπει και τη μείωση του ύψους των αμαξωμάτων, για αεροδυναμικούς σκοπούς.

Όσο για τα συστήματα πολυμέσων, στόχος της Honda είναι να δημιουργήσει ένα προηγμένο ψηφιακό περιβάλλον με τεχνολογίες διασύνδεσης και over-the-air (ΟΤΑ) αναβαθμίσεις του λογισμικού και των εφαρμογών, αλλά και κυρίως με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) ώστε το όχημα να προσαρμόζεται στις ανάγκες και επιθυμίες κάθε οδηγού ξεχωριστά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν του Saloon, που θα κάνει την αρχή, το 2026 θα πρέπει να περιμένουμε επίσης δύο νέα SUV: ένα «entry-level» και ένα μεσαίου μεγέθους, αντίστοιχο περίπου του ZR-V. Έπειτα, από το 2027 θα λανσάρεται από ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο.

Έτσι, για το 2027 αναμένεται ένα μεγάλο και επταθέσιο SUV, για το 2028 ένα πιο συμπαγές SUV αντίστοιχο του HR-V, για το 2029 ένα B-SUV και για το 2030 ένα sedan περίπου στο μέγεθος του Civic.

Όλη αυτή η τεράστια επένδυση της Honda στην ηλεκτροκίνηση, πάντως, δεν θα αφήσει σε δεύτερη μοίρα τα υβριδικά της αυτοκίνητα. Η ιαπωνική εταιρεία προγραμματίζει, με τις ανανεώσεις ή και τις νέες γενιές τους, να κάνει τα HR-V, ZR-V, CR-V, Civic και Jazz πιο ελαφριά και πιο αποδοτικά, αλλάζοντας την πλατφόρμα τους στην πορεία. Μάλιστα, πάνω στην ίδια αρχιτεκτονική ενδέχεται να χτίσει και περισσότερα υβριδικά μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ