Η Honda εκπροσωπήθηκε στη Milan Design Week 2024, στην Ιταλία, με δύο ενδιαφέροντα πρωτότυπα: το αυτοκίνητο πόλης Sustaina-C Concept και το έξυπνο scooter Pocket Concept.
Η πρώτη εμφάνιση του Sustaina-C Concept έγινε στο περασμένο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, λίγους μήνες μετά το τέλος της παραγωγής του Honda e, που δεν εκπλήρωσε τις εμπορικές προσδοκίες που το συνόδευαν.
Τώρα, οι Ιάπωνες έρχονται με το Sustaina-C Concept να δείξουν την πρόθεσή τους να ανακαταλάβουν τη θέση τους στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Ο σχεδιασμός του έχει σαφείς παραπομπές στα citycars της εταιρείας από τη δεκαετία του 1980, ενώ το μέγεθός του είναι λίγο μικρότερο από του Honda e.
BUY NOW
Παρόλα αυτά, το πρωτότυπο Sustaina-C Concept είναι εφοδιασμένο με τεράστιους τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά BFGoodrich, δίπλα στους μικρούς του προβόλους, που -μαζί με την κλίση της πίσω πόρτας- προσδίδουν αρκετό δυναμισμό. Αντίθετα, τα φωτιστικά του σώματα είναι μινιμαλιστικά, και μάλιστα τα εμπρός παραπέμπουν στο Honda e.
Άλλες καινοτομίες του είναι τα φωτοβολταϊκά panels στο καπό, καθώς και τα τμήματα του αμαξώματος που είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα ακρυλικά ανταλλακτικά παλαιών αυτοκινήτων, και έχουν αποχρώσεις που παραπέμπουν στο μάρμαρο.
Η Honda συνεργάστηκε με τη Mitsubishi Chemical για την εξέλιξή τους, και υποστηρίζει ότι μειώνεται κατά 45% η εκπομπή CO2 κατά την παραγωγή, σε σχέση με τη χρήση κοινής μπογιάς. Στόχος της εταιρείας είναι η μηδενική εκπομπή CO2 στην παραγωγή της μέχρι το 2050.
Στο Σαλόνι του Τόκιο το πρωτότυπο ήταν κόκκινο, ενώ προς το παρόν δεν έχουμε εικόνα του εσωτερικού του ιαπωνικού αυτού πρωτοτύπου. Δίπλα του, στο περίπτερο που έστησε η Honda σε συνεργασία με το περιοδικό Vanity Fair, βρισκόταν άλλο ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο: το Pocket Concept.
Πρόκειται για ένα μικρό ηλεκτρικό scooter, το οποίο -πιθανότατα- αναδιπλώνεται για να χωρά στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου και συνοδεύεται με την αποστολή του “τελευταίου μιλίου”: δηλαδή, της απόστασης που καλύπτει ένας οδηγός αυτοκινήτου από το σημείο της στάθμευσής του μέχρι τον τελικό του προορισμό.
Το μικροσκοπικό του μέγεθος το καθιστά ιδανικό για την πόλη, αλλά και αρκετά trendy χάρη στον υπέροχό του σχεδιασμό: με το μεγάλο ορθογώνιο εμπρός φως LED, με τη φουτουριστική σέλα και με τη μικρή οθόνη TFT που δείχνει την ταχύτητα και τη φόρτισή του. Οι δύο πλευρικές του πλάκες είναι κατασκευασμένες από το ίδιο, ανακυλώμένο υλικο του Sustaina-C Concept.
Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν, πότε και με ποια μορφή η Honda θα προωθήσει αυτά τα δύο πρωτότυπα στην παραγωγή. Αναμφίβολα για το Sustaina-C Concept, αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να μειωθεί το μέγεθος των τροχών και να προστεθούν δύο επιπλέον πλευρικές πόρτες.
Πάντως, με την παρουσίαση και μόνο του citycar αυτού, η Honda κάνει σαφές ότι δεν την αφήνει καθόλου αδιάφορη η πλημμυρίδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης της τάξεως των 20-25 χιλιάδων ευρώ, που αναμένεται να κορυφωθεί μέσα στην προσεχή τριετία.