Οι Βαυαροί αποκάλυψαν τις λεπτομέρειες για το νέο ηλεκτρικό sport sedan BMW i4, το πρώτο ηλεκτρικό στην ιστορία τους σε έκδοση M.
Η νέα μεσαία και αμιγώς ηλεκτρική BMW i4 θα είναι αρχικά διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, την πισωκίνητη eDrive40 και την τετρακίνητη M50, η οποία είναι και η πρώτη ηλεκτρική BMW στην ιστορία που φέρει το θρυλικό "M" και έχει δεχτεί τις περιποιήσεις της θυγατρικής των Βαυαρών.
ΜΕ ιδιαίτερα χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,24, η BMW i4 είναι ένα sedan της μεσαίας κατηγορίας με μήκος που φτάνει στα 4.783 χλστ, πλάτος 1.852 χλστ. και ύψος στα 1.448. Πέρα των μεγάλων διαστάσεων, την ευρυχωρία της καμπίνας ενισχύει και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.856 χλστ. που "συνδυάζεται με φαρδιά μετατρόχια 1.601 και 1.630 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 470 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 1.290 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
BUY NOW
Το ηλεκτρικό μοτέρ της BMW i4 eDrive40 που βρίσκεται στον πίσω άξονα αποδίδει 340 ίππους και 430 Nm ροπής και η συστοιχία μπαταριών που τον τροφοδοτεί προσφέρει σύμφωνα με το πρότυπο WLTP αυτονομία έως 590 χλμ. χάρη στην καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα των 80,7 kWh. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε φορτιστή 11 kW, η BMW αναφέρει ότι απαιτούνται λιγότερες από 8,5 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 210 kW απαιτούνται περί τα 31 λεπτά για να φορτίσει από το 10% έως και το 80%. Για τα 0-100 χλμ./ώρα η i4 eDrive40 χρειάζεται 5,7 δευτερόλεπτα και η τελικής της περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 190 χλμ./ώρα.
Οι επιδόσεις ανεβαίνουν σε άλλο επίπεδο στην i4 M50 με τη συνολική ισχύ που παράγουν οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες να ανεβαίνει στους 544 ίππους και τα 795 Nm ροπής. Στην προκειμένη περίπτωση η αυτονομία που προσφέρει η ίδιας χωρητικότητας μπαταρία μπορεί να φτάσει έως τα 510 χλμ. Για την πρώτη ηλεκτρική M, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 3,9 δευτερόλεπτα με τον ηλεκτρονικό κόφτη να επεμβαίνει σε αυτή την περίπτωση στα 225 χλμ./ώρα.
Η νέα αρχιτεκτονική πλαισίου της BMW, αποκλειστικά για ηλεκτρικά, αναμένεται να προσφέρει ιδιαίτερα δυναμική συμπεριφορά στο ηλεκτρικό sport sedan με τους Βαυαρούς να αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι σε σχέση με την Σειρά 3 sedan, το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει έως και 53 χλστ. Μεγάλη συνεισφορά σε αυτό έχει και συστοιχία μπαταριών. Τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα ο ύψος της κυψέλης φτάνει στα 110 χλστ.
Μαζί με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο εκδόσεων της i4, η BMW έδωσες στη δημοσιότητα και εικόνες από το εσωτερικό του νέου της μοντέλου με το εντυπωσιακό ταμπλό να ακολουθεί και σε αυτή την περίπτωση την οδηγοκεντρική προσέγγιση των Βαυαρών. Ηχομονωτικά κρύσταλλα και λειτουργίες pre-heating και pre-conditioning διατίθενται στάνταρ, όπως επίσης στάνταρ είναι τα σπορ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι. Ο επιλογέας μετάδοσης, το BMW Controller και τα πλήκτρα λειτουργιών είναι τοποθετημένα σε ένα πάνελ στην κεντρική κονσόλα. και δίνουν πρόσβαση και στο νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων iDrive που κάνει το ντεμπούτο του στην i4.
Το iDrive έχει στην ψηφιακή του καρδιά το νέο λειτουργικό BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη έμφαση στη λειτουργικότητα οθόνης αφής του BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant. Το τμήμα της οθόνης ενδείξεων έχει διαγώνιο στις 12,3 ίντσες και η οθόνη ελέγχου είναι 14,9 ιντσών με τις δύο μονάδες να συγχωνεύονται σε μια πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό. Το ψηφιακό Intelligent Personal Assistant έχει παράλληλα αποκτήσει πρόσθετες ικανότητες και λειτουργίες και χρησιμοποιεί νέα γραφικά ενώ επικοινωνεί με τους επιβάτες.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και τριζωνικός κλιματισμός αλλά και περίπου 40 συστήματα και υποσυστήματα ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού. Ξεχωρίζουν το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, η παρακολούθηση διαδρομής, η λειτουργία ανίχνευσης φωτεινού σηματοδότη (διατίθεται στη Γερμανία), και τα Steering και Lane Control Assistant.