Citroen e-Jumpy Hydrogen: Τώρα και με κυψέλες υδρογόνου

Citroen e-Jumpy Hydrogen

Η γαλλική εταιρεία πρόσθεσε στο ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό της van και κυψέλες υδρογόνου, οι οποίες χρειάζονται τρία λεπτά για τον ανεφοδιασμό τους και επεκτείνουν την «καθαρή» αυτονομία στα 400 χιλιόμετρα.

Η Citroen έχει προγραμματίσει για το 2021 τον «εξ-ηλεκτρισμό» της πλήρους της γκάμας ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV). Το e-Jumpy βγήκε ήδη στο δρόμο, και μέχρι το τέλος του έτους θα ακολουθήσουν τα My Ami Cargo, e-Berlingo Van, e-Jumper - καθώς και μια νέα έκδοση του e-Jumpy Hydrogen, που πέραν της μπαταρίας θα παίρνει ενέργεια και από κυψέλες υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με ένα ευφυές σχεδιαστικό πλάνο για την χωροταξία της μπαταρίας των 10.5 kWh και των κυψελών υδρογόνου, που έχουν τοποθετηθεί παραπλεύρως στο δάπεδο, δεν έχει επέλθει κανένας συμβιβασμός -σύμφωνα με τη Citroen- στο διαθέσιμο χώρο που προσφέρει το e-Jumpy Hydrogen, κι αυτός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τους επαγγελματίες.

Η επιπλέον ενέργεια του υδρογόνου θα προσφέρει στο e-Jumpy Hydrogen αυτονομία 400 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τις μετρήσεις στον κύκλο WLTP) - αυτονομία που θα επηρεάζεται λιγότερο από την εξωτερική θερμοκρασία του περιβάλλοντος, και θα αυξάνεται ακόμα περισσότερο από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα.

Ο ανεφοδιασμός των χωρητικότητας 45 kW τριών κυψελών υδρογόνου του αυτοκινήτου, που είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα για ασφάλεια και για να αντέχουν την πίεση των 700 bars, δεν θα απαιτεί πάνω από 3 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την εκκίνηση του κινητήρα, το e-Jumpy Hydrogen θα λειτουργεί με τη χρήση υδρογόνου, και όταν το τελευταίο τελειώνει θα γίνεται χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας, που αρκεί για 50 χιλιόμετρα. Επίσης, η επιπλέον ενέργεια της μπαταρίας θα είναι διαθέσιμη και σε περιπτώσεις που χρειάζεται ισχυρή επιτάχυνση, ή σε μια ανηφόρα με βαρύ φορτίο.

Η μπαταρία φορτίζεται από τον ηλεκτρισμό που παράγεται από το υδρογόνο, καθώς και από την αναγεννητική πέδηση, αλλά υπάρχει παράλληλα και η δυνατότητα φόρτισής της από την πρίζα ή κάποιο δημόσιο σταθμό με καλώδιο που παρέχεται με την αγορά του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με έρευνες της γαλλικής εταιρείας, περίπου το 8 τοις εκατό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά LCV έχουν την ανάγκη να κάνουν περισσότερα από 300 χιλιόμετρα την ημέρα, ή δεν διαθέτουν το χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών τους e-Jumpy. Αυτό είναι το κενό που έρχεται να συμπληρώσει η ηλεκτρική έκδοση με την προσθήκη υδρογόνου, το πρώτο Citroen με τον διπλό αυτό συνδυασμό πηγών ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το e-Jumpy Hydrogen, που θα διατίθεται στα δύο κλασσικά μεγέθη M (4,95 μέτρων) και XL (5,30 μ.) από το ερχόμενο Φθινόπωρο, παράγεται στο εργοστάσιο της Citroen στο SevelNord. Η έρευνα για την εξέλιξή του θα συμβάλλει στην περαιτέρω τεχνογνωσία του ομίλου Stellantis σχετικά με τη χρήση του υδρογόνου, το οποίο κερδίζει διαρκώς έδαφος στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ