Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της CUPRA έρχεται το 2025, ενσωματώνοντας τη σπορ φιλοσοφία της ισπανικής εταιρείας με άκρως δυναμική εμφάνιση και 226 “ηλεκτρικούς” ίππους.
Η La Raval είναι μία από τις πιο ζωντανές, ανήσυχες και καλλιτεχνικές γειτονιές της Βαρκελώνης, οπότε η επιλογή του ονόματος αυτού από την CUPRA για το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης είναι συμβολική.
Η ισπανική εταιρεία, εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος Wayne Griffiths, θέλει το μικρό Raval να είναι εξίσου ζωντανό, καινοτομικό και αντισυμβατικό, να μπορεί να πάρει όποια μορφή ζητά από αυτό η Γενιά Ζ, να προσφέρει καθημερινά μια διασκεδαστική εμπειρία οδήγησης.
BUY NOW
Με μήκος 4,03 μέτρων το Raval τοποθετείται στην κατηγορία Β, όμως με το αρκετά μεγάλο του μεταξόνιο -στα 2,60 μ.- φαίνεται πως δίνει έμφαση στο χώρο των επιβατών. Φυσικά ο σχεδιασμός του πηγάζει από το πρωτότυπο UrbanRebel, και μένει πιστός στο σπορ DNA της ισπανικής φίρμας.
Η σπορ αισθητική εκφράζεται από το δυναμικό ρύγχος με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, το μεγάλο έμβλημα της CUPRA στην απόληξη του καπό και τον εντυπωσιακό προφυλακτήρα με ιδιαίτερα ογκώδεις αεραγωγούς.
Αυτά τα δυναμικά στοιχεία συνδυάζονται με στοιχεία εκλεπτυσμού της σχεδίασης, όπως το χρώμιο στα πλαίσια των παραθύρων και στην ουρά, αλλά και από τις ειδικά σχεδιασμένες ζάντες. Αντίστοιχη είναι η φιλοσοφία και στο εσωτερικό, που συνδυάζει τις σπορ γραμμές με επιφάνειες στο χρώμα του χαλκού και με τις δύο ψηφιακές οθόνες - για τα όργανα και τα πολύμέσα, με τη δυνατότητα για over-the-air (OTA) ανανεώσεις του λογισμικού.
Δεδομένης της νεανικότητάς του Raval, η CUPRA θα προσφέρει για αυτό πολλαπλές επιλογές εξατομίκευσης, τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού. Άλλη καινοτομία του Raval θα είναι τα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά του εσωτερικού -ανακυκλωμένα υφάσματα και φυτικές επενδύσεις απομίμησης δέρματος-, πολλά εκ των οποίων προκύπτουν από τρισδιάστατο εκτυπωτή.
Περνώντας στα τενχικά, το Raval θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry του ομίλου VW και ο ηλεκτροκινητήρας του θα είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα. Οι πρώτες -ανεπίσημες- πληροφορίες κάνουν λόγο για απόδοση 226 ίππων, για επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερα από 7,0 δευτερόλεπτα, καθώς και για μπαταρία χωρητικότητας 56 kWh που θα προσφέρει αυτονομία της τάξης των 440 km.
Μετά την πρεμιέρα του στην έκθεση του Μονάχου πριν από λίγους μήνες, η παραγωγή του Raval θα ξεκινήσει το '25 στο εργοστάσιο του Martorell, το οποίο μετασχηματίζεται -με επενδύσεις 3 δισ. δολαρίων- σε μονάδα κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και ιδιαίτερα συμπαγών αυτοκινήτων, καθώς από τις γραμμές του θα βγαίνει και το Volkswagen ID.2 και το αντίστοιχο μικρό ηλεκτρικό της Skoda.
Ο βασικός αντίπαλος του citycar της CUPRA θα είναι το ανάλογης ισχύος Alpine A290, η σπορ παραλλαγή του νέου Renault 5, συνεπώς η τιμή του θα ξεπερνά το όριο των 25 χιλιάδων ευρώ που θα κυμαίνεται το ID.2 και η μακριά λίστα των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης που αναμένονται τα προσεχή χρόνια.