Dacia Sandero: Ηλεκτρική η νέα του γενιά από το 2027

Dacia Sandero

Το δεύτερο σε πωλήσεις αυτοκίνητο σε όλη την Ευρώπη, το Dacia Sandero, θα μεταμορφωθεί σε αμιγώς ηλεκτρικό στην τέταρτη γενιά του - αλλά θα διατηρήσει την διαχρονική αρετή της προσιτής τιμής του.

Μέσω της χρήσης μικρότερου μεγέθους μπαταρίας, με σχεδιαστικές προτεραιότητες που αποσκοπούν στη μείωση του κόστους και φυσικά με τις οικονομίες κλίμακας του ομίλου Renault, το Sandero θα είναι ένα από τα πλέον προσιτά ηλεκτρικά συμπαγή αυτοκίνητα πόλης – διατηρώντας τα Crossover χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την επιβεβαίωση της μεταμόρφωσης του ρουμανικού citycar σε αμιγώς ηλεκτρικό έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Denis Le Vot. Όπως εξήγησε, το νέο Sandero θα λανσαριστεί το 2007-'28 και θα είναι ο σημαιοφόρος της πορείας της Dacia προς τη μετακίνηση μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-BEV του ομίλου Renault, το νέο Sandero θα είναι στην ουσία η παραλλαγή του Renault 5 αλλά με σχεδιασμό που θα δίνει έμφαση στους χώρους και την πρακτικότητα, και με εκτός δρόμου στοιχεία βάσει του σημερινού Sandero Stepway.

Ο Le Vot επιβεβαίωσε, παράλληλα, ότι για να γίνει το νέο ηλεκτρικό Sandero όσο το δυνατόν πιο προσιτό σε ευρύτερο κοινό θα έχει μικρότερη αυτονομία και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης σε σχέση με κάποιους αντίστοιχους ανταγωνιστές που έρχονται - όπως το Volkswagen ID.2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, θα είναι κομβικής σημασίας η διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και να αυξηθεί η αυτονομία της μικρότερης μπαταρίας. Ένας άλλος τρόπος περιορισμού της τιμής κρύβεται και στη χημεία της μπαταρίας, καθώς η Dacia εξετάζει το ενδεχόμενο χρήση μπαταρίας νατρίου, που είναι μεν βαρύτερη και αποθηκεύει λιγότερη ενέργεια, αλλά είναι και πιο φτηνή.

Όσο για την εμφάνιση του νέου Sandero, ο διευθυντής σχεδιασμού David Durand είπε ότι θα είναι εντελώς διαφορετική από της τωρινής γενιάς - αλλά θα παραμένει κατά βάση ένα hatchback έστω και με Crossover στοιχεία (κυρίως το αυξημένο ύψος από το έδαφος), καθώς η Dacia δεν θέλει τη γκάμα της να αποτελείται μόνο από SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, παρότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο ηλεκτρικό μέλλον του Sanderο, δεν αποκλείεται η νέα γενιά του 2027 να να έχει και εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης - υβριδικές, φυσικά, με το νέο σύστημα που εισήχθη στο Jogger. Εξάλλου, ο ορίζοντας ζωής της τέταρτης γενιάς του αυτοκινήτου εκτείνεται ως το 2034, ένα χρόνο πριν την απαγόρευση αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα στην Ευρώπη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ