Η επόμενη γενιά του αυτοκινήτου πόλης της Dacia θα έχει εκδόσεις με ήπια υβριδικό, διπλού καυσίμου (LPG) και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Με αφορμή το επικείμενο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, τα αφεντικά των Dacia και Renault, Denis Le Vot και Gilles le Borgne, επιβεβαίωσαν ότι το νέο Sandero θα είναι πρωταθλητής στις χαμηλές εκπομπές ρύπων μεταξύ των μοντέλων του ανταγωνισμού. Παράλληλα, θα διατίθεται σε έκδοση που καταναλώνει μόνο ρεύμα.
Με το «σφιχτό» μελλοντικό πρότυπο ρύπων Euro 7 να ζυγώνει και την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, η Dacia σκέφτεται σοβαρά το μέλλον των συστημάτων κίνησης των μοντέλων της.
BUY NOW
Σε μερικούς μήνες η Dacia θα ξεκινήσει το εμπορικό λανσάρισμα του πρώτου υβριδικού της μοντέλου, του Jogger με τον 1.6 Hybrid (E-TECH). Το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα κίνησης θα αντικατασταθεί από το 1.8 E-TECH που θα κάνει την εμφάνισή του το 2026 στο Bigster. Για να συνεχίσει όμως η Dacia να μειώνει τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων, θα πρέπει να εξηλεκτρίσει περαιτέρω την γκάμα της.
Όμως, ο Gilles le Borgne, Chief Engineer του ομίλου Renault, έχει τη λύση: «Μπορούμε να φτιάξουμε εάν χρειαστεί ένα αυτοκίνητο με διάφορα συστήματα κίνησης για τη Dacia». Η πλατφόρμα υπάρχει ήδη, μιας και η CMF-B (Sandero, Clio, Captur κ.α.) θα υποστηρίζει αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης (CMF-B EV) για τα Renault 4 και 5 από το 2024.
Ο Denis Le Vot, ο γενικός διευθυντής της Dacia, επιβεβαίωσε ότι η ηλεκτρική έκδοση του επόμενου Sandero θα φτάσει στις εκθέσεις στα τέλη της δεκαετίας. Σύμφωνα με αναφορές στον γαλλικό Τύπο, η νέα γενιά του μοντέλου θα μοιραστεί τον ηλεκτροκινητήρα ePT-100 kW των R4 και R5.
Αυτό σημαίνει ότι το νέο ηλεκτρικό Sandero θα πάρει τη σκυτάλη από το Spring που θα υποστεί έναν έντονο facelift τον Ιούνιο του 2024, επεκτείνοντας έτσι τον κύκλο ζωής του μέχρι το 2028. Στόχος της Dacia είναι η κυκλοφορία του ηλεκτρικού Sandero σε χαμηλότερη τιμή από αυτή του Renault 5, δηλαδή περίπου στα 20.000 ευρώ.
Η γκάμα κινητήρων του επερχόμενου Dacia Sandero θα συμμορφώνεται στις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7, με αποτέλεσμα να αφήσει στην άκρη στον 1.0 TCe και να εφοδιαστεί και τον καινούριο 1.2 TCe που υποστηρίζεται από ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V. Το συγκεκριμένο εξηλεκτρισμένο μοτέρ θα αποδίδει 115 ίππους (χωρίς τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας) και υποστηρίζει την δημιουργία έκδοσης διπλου καυσίμου που θα κατανάλωνει και υγραέριο (LPG).
Προς το παρόν είναι άγνωστο εάν θα δούμε το υβριδικό σύστημα κίνησης 1.8 E-TECH στη νέα γενιά του Sandero, μιας και θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Εάν όμως χρειαστεί να μειωθεί περαιτέρω ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων της φίρμας, τότε δεν αποκλείεται να το δούμε κάτω από το αμάξωμα του αυτοκινήτου πόλης της Dacia.