Είναι το Tesla Cybertruck πολύ μεγάλο και επικίνδυνο για την Ευρώπη;

Tesla Cybertruck

To Tesla Cybertruck, όπως βγαίνει από το εργοστάσιο, δεν έχει λάβει έγκριση τύπου για να κυκλοφορεί στην Ευρώπη. Όμως, είναι όντως επικίνδυνο για τους δρόμους της ηπείρου μας;

Το ηλεκτρικό Pick-up που κάνει πάταγο στην Αμερική, έχοντας -σύμφωνα με την Tesla- ήδη περισσότερες από 2 εκατομμύρια προ-παραγγελίες, είναι το πιο hot ηλεκτρικό αυτοκίνητο του πλανήτη αυτή τη στιγμή, κυρίως χάρη στον μινιμαλιστικό όσο και φουτουριστικό του σχεδιασμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, το τεράστιο μέγεθός του έχει προκαλέσει και αντιδράσεις, καθώς οι επικριτές του -πολλοί εκ των οποίων και ακτιβιστές- υποστηρίζουν ότι το Cybertruck ίσως να μην συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς οδικής ασφάλειας.

Ένα από τα κύρια σημεία διαμάχης είναι το βάρος του Cybertruck. Σύμφωνα με το εγχειρίδιό του, το μικτό βάρος ανέρχεται περίπου στους 4 τόνους - υπερβαίνοντας το όριο των 3,5 τόνων που θέτουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για τα οχήματα που δεν χρειάζονται περιοριστή ταχύτητας.

Επιπλέον, ο σχεδιασμός της Tesla Cybertruck, με τις αιχμηρές γραμμές και τις γωνίες του, κατά πολλούς αντίκειται στους κανονισμούς που αφορούν στην προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος.

Παρά τις αμφιβολίες, όμως, ήδη στην Ευρώπη έχει γίνει παραγγελία ενός αριθμού από Cybertrucks. Μία από τις περιπτώσεις, στην Τσεχία, έχει βρεθεί στο επίκεντρο, καθώς το όχημα καταχωρήθηκε μετά από κάποιες τροποποιήσεις για να συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές της χώρας. Συγκεκριμένα, τροποποιήθηκαν τα φωτιστικά σώματα και εξαλείφθηκαν οι επικίνδυνες γωνίες του αμαξώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, το ζήτημα του βάρους παραμένει άλυτο. Αν το όχημα μεταφέρει επιπλέον επιβάτες ή φορτίο, υπερβαίνει εύκολα το όριο των 3,5 τόνων - γεγονός που απαιτεί την εφαρμογή περιοριστή ταχύτητας. Όμως, ένας τέτοιος περιοριστής δεν έχει τοποθετηθεί.

Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει το σχετικό κενό στη διαδικασία καταχώρησης, καθώς μερικά εισαγόμενα οχήματα μπορούν να εγκριθούν μέσω μιας λιγότερο αυστηρής διαδικασίας που ονομάζεται «εξατομικευμένη έγκριση οχήματος». Η διαδικασία αυτή επιτρέπει σε οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε τόσο αυστηρούς ελέγχους να κυκλοφορούν.

Ομάδες ακτιβιστών όπως η Transport & Environment έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους που κρύβει το Tesla Cybertruck για την οδική ασφάλεια. Υποστηρίζουν ότι το μέγεθος, το βάρος και ο σχεδιασμός του, το καθιστούν επικίνδυνο για πεζούς και άλλους οδηγούς - ειδικά σε αστικές περιοχές όπου τα μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν σοβαρές ζημιές σε περίπτωση ατυχήματος.

Ο James Nix της Transport & Environment είναι ένας από τους βασικούς επικριτές, τονίζοντας ότι το Cybertruck δεν πληροί τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Ο οργανισμός έχει καλέσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις τσεχικές αρχές να επανεξετάσουν την άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων στους δρόμους, μέχρι να γίνει πλήρης ανάλυση των χαρακτηριστικών ασφαλείας τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά την κριτική, ορισμένοι υποστηρικτές του Tesla Cybertruck, όπως ο Norton Slovak, συνιδρυτής της ιστοσελίδας Cybertruck.cz, πιστεύουν ότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί πρέπει να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων.

Επισημαίνουν ότι αυτά τα μοντέλα, λόγω των μπαταριών, τείνουν να είναι πιο βαριά, αλλά έχουν το πλεονέκτημα ότι ρυπαίνουν λιγότερο σε σύγκριση με τα οχήματα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο Slovak προτείνει ότι μια αναθεώρηση των ορίων βάρους θα μπορούσε να επιτρέψει στα οχήματα όπως το Tesla Cybertruck να συμμορφώνονται καλύτερα με τους κανονισμούς, χωρίς να διακυβεύονται οι στόχοι ασφάλειας και βιωσιμότητας.

Η Tesla δεν έχει σχολιάσει ακόμη επίσημα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στην Ευρώπη σχετικά με την εξαγωγή του Cybertruck στην ήπειρo μας, αλλά το ιστορικό της στις ΗΠΑ, όπου αναγκάστηκε να ανακαλέσει οχήματα λόγω τεχνικών προβλημάτων, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρειαστεί να γίνουν προσαρμογές πριν επεκταθεί περαιτέρω στην Ευρώπη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ