Η αναβίωση του θρυλικού Renault 5 πρόκειται να αλλάξει τις ισορροπίες στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, χαρίζοντας στους Γάλλους ένα ακόμα ισχυρό όπλο στην ηλεκτροκίνητη φαρέτρα τους.
Λιγότερα από δύο χρόνια μάς χωρίζουν από την έλευση του Renault 5 στην ευρωπαϊκή αγορά και την ιστορική αναβίωση ενός πραγματικού θρύλου, που έχει γράψει τη δική του χρυσή σελίδα στην ιστορία της γαλλικής φίρμας.
Το Renault 5 αναμένεται να σημάνει την αντεπίθεση των Γάλλων, καθώς όχι μόνο θα ενισχύσει την παρουσία τους στην ούτως ή άλλως δημοφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης αλλά και θα αποτελέσει μια τηρουμένων των αναλογιών ηλεκτροκίνητη πρόταση, ικανή να σταθεί ακόμα και στα μεγάλα σαλόνια των premium ανταγωνιστών του.
BUY NOW
Οι πρώτες εικόνες της πρωτότυπης εκδοχής του αφήνουν αν μη τι άλλο υποσχέσεις, διατηρώντας τους απαραίτητους δεσμούς με τις προγενέστερες γενιές ενός αυτοκινήτου, το οποίο εγκατέλειψε τη γραμμή παράγωγής στα μέσα της δεκαετίας του 1990, παραχωρώντας τη θέση του στο γνωστό σε όλους Clio.
Πλέον σαφής είναι και η εικόνα σε σχέση με τις προδιαγραφές του σύγχρονου Renault 5, το οποίο όπως όλοι γνωρίζουμε θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου, το στιλάτο αυτοκίνητο πόλης της Renault θα εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο παραγωγής μια ισχυρότερης-δυναμικότερης έκδοσης, η ισχύς της οποίας θα υπερβαίνει τους 200 ίππους.
Μάλιστα η κορυφαία έκδοση του Renault 5 θα φέρει την υπογραφή της Alpine, δίνοντας συνέχεια σε μια παράδοση, τα πρώτα λιθαράκια της οποίας μπήκαν πριν από περίπου μισό αιώνα.
Το Renault 5 θα βασιστεί σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία έχει δημιουργηθεί με γνώμονα τις ιδιαίτερες ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, κάτι που θα οδηγήσει και στη σημαντική μείωση του κόστους.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Renault, Luca de Meo, το νέο Renault 5 θα είναι κατά 33% πιο προσιτό από το μέχρι σήμερα γνωστό Zoe δημιουργώντας την ελπίδα ότι θα καταφέρει να διεκδικήσει τον τίτλο του προσιτού.
Αισιόδοξα είναι και τα μηνύματα που αφορούν στην αυτονομία του ηλεκτρικού Renault, καθώς οι Γάλλοι ποντάρουν στη φθίνουσα πορεία που ακολουθεί το κόστος των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το Renault 5 θα μπορεί να διανύσει έως και 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Στο πλευρό του νέου Renault 5 θα βρεθεί το Renault 4, μια πιο εκδρομική και πολυχρηστική πρόταση, οι οποία με τη σειρά της θα παραπέμπει στο γνωστό στους περισσότερους 4L.
Στόχος των Γάλλων είναι μέχρι και το 2025 το 30% των πωλήσεών τους να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, σενάριο που δεν μοιάζει απίθανο με δεδομένη την παρουσία των Renault 5 και Renault 4 στην γκάμα τους.