Ο κολοσσός των ηλεκτρονικών Bosch προβλέπει πως σε όλες τις μεγάλες αγοράς του πλανήτη το 50% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται το 2030 θα είναι ηλεκτρικά, και ειδικά στην Ευρώπη το ποσοστό θα αγγίξει το 70%.
Η Bosch, που λανσάρει μόνο φέτος 30 διαφορετικά προγράμματα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πιστεύει ότι η συγκεκριμένη αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας σε όλο τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία εκτιμά ότι στη Βόρεια Αμερική και στην Κίνα τα ηλεκτρικά θα κατέχουν ποσοστό 40-50% της αγοράς μέχρι το τέλος της δεκαετίας, και 70% στην Ευρώπη, καθώς και ότι παράλληλα θα αναπτύσσεται και η αγορά των αυτοκινήτων που κινούνται με υδρογόνο - καθώς θα συνεχίσει να εξελίσσεται η τεχνολογία τους.
BUY NOW
“Η ηλεκτρική κινητικότητα έρχεται, και το μόνο ερώτημα είναι πόσο γρήγορα θα εξαπλωθεί στις διάφορες περιοχές του κόσμου” είπε ο Stefan Hartung, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch - του μεγαλύτερου προμηθευτή της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως.
Οι προβλέψεις της Bosch ευθυγραμμίζονται με εκείνες αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Hyundai-Kia, που θέτει το ποσοστό των πωλήσεων των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων στις ΗΠΑ το 2030 στο 40%.
Σε αυτό συμβάλλει και η αυστηροποίηση των Νόμων περί εκπομπών ρύπων (και) στην Αμερική. Εκεί, η τοπική αρχή ΕΡΑ υπολογίζει ότι το 30-56% των πωλήσεων των κατασκευαστών το 2030 θα πρέπει να αντιστοιχεί σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, για να μπορούν να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων της γκάμας τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Bosch αναπτύσσει 30 διαφορετικά προγράμματα φέτος για τεχνολογίες που αφορούν αποκλειστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, η εταιρεία εργάζεται και στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, που υπολογίζει ότι αναπτύσσεται κατά 10% κάθε χρόνο.
Όσον αφορά στο υδρογόνο, η Bosch υπολογίζει ότι η τεχνολογία αυτή αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση για τη μείωση των εκπομπών ρύπων των βαρέων οχημάτων και φορτηγών, καθώς και ότι η αγορά για κινητήρες υδρογόνου από το 2030 θα έχει αξία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων το χρόνο.
“Ένας κινητήρας υδρογόνου με τη δική μας τεχνολογία ψεκασμού θα βγει στο δρόμο στην Ινδία από φέτος κιόλας. Ήδη εργαζόμαστε πάνω σε 5 παραγγελίες που θα βγουν στην παραγωγή από πολύ γνωστούς κατασκευαστές φορτηγών από τρεις εκ των πέντε μεγαλύτερων οικονομικών ζωνών του κόσμου”, πρόσθεσε ο Hartung.
Πάντως, ο ισχυρός άνδρας της Bosch δεν πιστεύει ότι το υδρογόνο θα αναπτυχθεί στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική πριν τη δεκαετία του 2030, και θεωρεί ότι οι υβριδικές τεχνολογίες και τα ηλεκτρικά με range extender θα καλύψουν τις ανάγκες για τα βαρέα οχήματα.