Έρχεται το νέο Mazda MX-30 με κινητήρα Wankel

mazda mx-30

Ο θρυλικός περιστροφικός κινητήρας της Mazda επιστρέφει τον Ιανουάριο, ως μέρος του προηγμένου υβριδικού συστήματος της νέας έκδοσης R-EV του ηλεκτρικού ΜΧ-30 για ατέλειωτη αυτονομία.

Μετά από χρόνια εξέλιξης, το Mazda MX-30 R-EV θα αποκαλυφθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις αρχές του 2023 και έρχεται να τοποθετηθεί δίπλα στο αμιγώς ηλεκτρικό ΜΧ-30. Ο κινητήρας Wankel εσωτερικής καύσης προσφέρει τη σιγουριά της αυτονομίας για μεγάλα ταξίδια, καθώς λειτουργεί ως γεννήτρια για τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λειτουργία του θερμικού κινητήρα σε σταθερό φάσμα στροφών προσφέρει σημαντικά οφέλη οικονομίας, το βάρος κρατιέται χαμηλά καθώς δεν υπάρχει η ανάγκη μεγάλης μπαταρίας για μακρινά ταξίδια, ενώ η «μεταξένια» λειτουργία του κινητήρα Wankel κάνει την όλη διεργασία σχεδόν όσο αθόρυβη είναι και η αμιγής ηλεκτροκίνηση.

Πρόκειται στην ουσία για ένα εναλλακτικό plug-in υβριδικό, το οποίο -σύμφωνα με τη Mazda- «διαρκώς κινεί τους τροχούς ηλεκτρικά, και επιτρέπει όχι μόνο αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση σε μικρές αποστάσεις, αλλά και σε μεγαλύτερες διαδρομές με την υποστήριξη του περιστροφικού κινητήρα».

Εξελίσσοντας το αμιγώς ηλεκτρικό ΜΧ-30, η Mazda έμεινε πιστή στη φιλοσοφία της να μην τοποθετήσει μια υπέρβαρη μπαταρία. Η μονάδα χωρητικότητας 35,5 kWh στο δάπεδο του ιαπωνικού SUV χαρίζει περίπου 250 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, κι έτσι η έκδοση ΜΧ-30 R-EV έρχεται για να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες για μακρύτερες διαδρομές και ταξίδια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος του ΜΧ-30 R-EV θα αποκαλυφθούν στη βελγική έκθεση σε περίπου δύο μήνες. Όμως, για λόγους περιορισμού του βάρους και χωροταξικών πλεονεκτημάτων, εκτιμάται ότι θα είναι ένα αρκετά συμπαγές μοτέρ, με έναν ρότορα και απόδοση 30-50 ίππων - καθώς δεν χρειάζονται περισσότεροι για να προσφέρει ικανοποιητική ηλεκτρική ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα.

Η εταιρεία της Χιροσίμα εργάζεται εδώ και μία δεκαετία στη συγκεκριμένη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης με κινητήρα Wankel, καθώς είχε ξεκινήσει από το 2012 δοκιμάζοντάς την σε ένα πρωτότυπο Mazda 2.

Φυσικά, η σχέση της Mazda με τον κινητήρα Wankel έχει βαθιά τις ρίζες της στο παρελθόν, και από αυτήν έχουν προκύψει ορισμένα από τα πιο σημαντικά και θρυλικά αυτοκίνητα της ιστορίας της εταιρείας. Η πρώτη γενιά του RX-7 πούλησε μόνη της 500.000 αντίτυπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, οι μηχανικοί της Χιροσίμα ήταν αυτοί που κατάφεραν -σε αντίθεση με τους Γερμανούς της NSU- να κάνουν τον Wankel λειτουργικό και βιώσιμο. Ο περιστροφικός κινητήρας εξαφανίστηκε με το τελευταίο RX-8, πριν απο δέκα χρόνια, αλλά τώρα η Mazda τον επανέφερε στη ζωή, με μια εντελώς διαφορετική χρήση για την τεχνολογία του μέλλοντος της αυτοκίνησης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ