Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, με το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας ωστόσο να ανησυχεί πολλούς υποψήφιους αγοραστές. Μία πρόσφατη έρευνα έρχεται τώρα να αλλάξει τα δεδομένα.
Η πρόοδος της τεχνολογίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πείθει όλο και περισσότερους αγοραστές να τα εμπιστευτούν, όμως μερικές ανησυχίες δεν έχουν εξαλειφθεί πλήρως. Μία από αυτές είναι και το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας, στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο προκληθεί ανεπανόρθωτη βλάβη.
Ωστόσο το άμεσο μέλλον φαίνεται ελπιδοφόρο. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Goldman Sachs, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα κοστίζουν το 2026 το μισό απ’ όσο κόστιζαν το 2023. Αυτό σημαίνει ακολούθως ότι στο κοντινό μέλλον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν πιο προσιτά.
BUY NOW
Αυτή η πτώση των τιμών των μπαταριών δεν θα ωφελήσει απλά τις τσέπες όσων ενδιαφέρονταν να αγοράσουν τα επόμενα χρόνια καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και όσων θα εμπιστεύονταν ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί αρκετοί είναι εκείνοι που διστάζουν σήμερα να αγοράσουν μεταχειρισμένο ηλεκτρικό όχημα, φοβούμενοι για την κατάσταση της μπαταρίας, και το ενδεχόμενο υψηλό κόστος επισκευής ή και αντικατάστασής της.
Παράλληλα, μία έρευνα της Recurrent Auto ωστόσο δίνει μια ακόμη πιο ελπιδοφόρα εικόνα για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αναφέρει λοιπόν ότι, ως το 2030, αναμένεται η αντικατάσταση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού να κοστίζει λιγότερο από την αντικατάσταση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με μία ακόμη πιο κατατοπιστική έρευνα του Ιδρύματος Υπεύθυνης Εξόρυξης στην Ισπανία, μία μπαταρία με χωρητικότητα 100 kWh θα κοστίζει μεταξύ 4.280 και 4.700 ευρώ το 2030, ενώ για μία μικρότερη μπαταρία 75 kWh ο πελάτης θα κληθεί να πληρώσει περίπου 3.200 ευρώ.
Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι ότι ακόμη και οι πιο «απαισιόδοξες» προβλέψεις όπως αυτή της Goldman Sachs, κάνουν λόγο για κόστος αντικατάστασης 61 ευρώ/ kWh, που σημαίνει ότι μία καινούργια μπαταρία 100 kWh θα κοστίζει 6.100 ευρώ.