Μπαταρία με 12 φορές πιο χαμηλή τιμή φέρνει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Solid State battery

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Επιστημών και Τεχνολογίας της Κίνας (USTC) παρουσίασαν μια νέα μπαταρία στέρεου τύπου, που μπορεί να αλλάξει τα πάντα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σε σχέση με τις καθιερωμένες μπαταρίες ιόντων-λιθίου, οι μπαταρίες στέρεου τύπου θεωρούνται πιο ασφαλείς, πιο ανθεκτικές και πιο αποδοτικές - χάρη στη μεγαλύτερή τους ενεργειακή πυκνότητα. Παράλληλα, πετυχαίνουν μεγαλύτερη ταχύτητα φόρτισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσοί, όπως η Toyota, η Volkswagen και η Nissan, επενδύουν βαρέως στις μπαταρίες στέρεου τύπου, αλλά τώρα για πρώτοι φορά Κινέζοι ερευνητές κατάφεραν να κάνουν και τεράστια άλματα από την άποψη του κόστους τους.

Κάτι τέτοιο θα είναι ευεργετικό για την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η μπαταρία παραμένει προς το παρόν το ακριβότερο εξάρτημά τους - καθιστώντας, για πολλούς αγοραστές, απαγορευτική την τιμή τους.

Η Κίνα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην έρευνα αυτή: το 2021 ιδρύθηκε στην ασιατική χώρα μια επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν πολιτικοί, επιστήμονες και επιχειρήσεις - όπως η γιγαντιαία CATL και η αυτοκινητοβιομηχανία BYD.

Έτσι, φτάσαμε σήμερα στην εξέλιξη, μέσω του τμήματος ερευνών του Πανεπιστημίου Επιστημών και Τεχνολογίας της Κίνας (USTC), μιας μπαταρίας στέρεου τύπου που δεν απαιτεί τη χρήση λιθίου. Αυτό, από μόνο του, είναι αρκετό για να μειωθεί το κόστος της μπαταρίας στο 1/12 σε σχέση με τις κλασσικές μπαταρίες ιόντων-λιθίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, στη δημοσίευσή τους στην εφημερίδα Angewandte Chemie περιγράφουν τον στέρεου τύπου ηλεκτρολύτη Li7P3S7.5O3.5 αναφέροντας ότι αυτός ενσωματώνει όλες τις βασικές παραμέτρους - όπως την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, την καλή συμβατότητα των ανοδίων και την αποδοτικότητα του κόστους.

Το τελευταίο καλύπτεται από το γεγονός ότι η πρώτη ύλη του στέρεου αυτού ηλεκτρολύτη κοστίζει μόλις 14,41 δολάρια ανά κιλό, σε σχέση με τα 195 δολάρια (180 ευρώ) που κοστίζουν οι σημερινοί ηλεκτρολύτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, η χρήση των μπαταριών στέρεου τύπου στη μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει ακόμα μία μακροχρόνια φιλοδοξία, κυρίως λόγω προβλημάτων που σχετίζονται με την σταθερή απόδοσή τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ