Μια άκρως επιθετική στρατηγική πρόκειται να ακολουθήσει η Toyota σε ό,τι αφορά την γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων, εντάσσοντας σε αυτή προσιτές και άκρως ανταγωνιστικές προτάσεις.
Μια νέα στρατηγική χαράσσει η Toyota επιχειρώντας έστω και καθυστερημένα να καλύψει το χαμένο έδαφος στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ως γνωστόν, η ιαπωνική φίρμα διαθέτει μόλις μια ηλεκτροκίνητη πρόταση στις περισσότερες αγορές του πλανήτη, έχοντας αφοσιωθεί στην υβριδική τεχνολογία αλλά και σε εκείνη των κυψελών καυσίμου.
BUY NOW
Τώρα καλείται να ανατρέψει τα δεδομένα και μειώσει τη ψαλίδα την οποία τη χωρίζει από τις μεγαλύτερες δυνάμεις της ηλεκτροκίνησης, βλέποντας στον ορίζοντα να έρχεται όλο και πιο κοντά η απαγόρευση των πωλήσεων των υβριδικών και plug-in υβριδικών οχημάτων.
Η αλλαγή ρότας του ιαπωνικού κολοσσού διευκολύνθηκε μετά και την πρόσφατη αποχώρηση ενός… γνήσιου petrolhead από το τιμόνι της, ο οποίος υπερασπίστηκε μέχρι και την τελευταία στιγμή την αναγκαιότητα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να διατηρήσει στη ζωή του κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο λόγος φυσικά για τον Akio Toyoda, ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε αυτοβούλως, δίνοντας τη σκυτάλη στον κατά πολύ νεότερο Koji Sato.
Ο τελευταίος είναι αυτός που θα αναλάβει να υλοποιήσει το δύσκολο έργο του εξηλεκτρισμού της γκάμας της Toyota και να διαψεύσει εκείνους που θέλουν το ιαπωνικό κολοσσό να χάνει τη μάχη στο «καυτό» πεδίο της ηλεκτροκίνησης από την Tesla.
Με αφορμή τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, ο νέος πρόεδρος της Toyota, Koji Sato, ξεκαθάρισε ότι θέλει και πάλι τους πελάτης της Toyota να επευφημούν την ιαπωνική φίρμα, προαναγγέλλοντας την αντεπίθεσή της στα ηλεκτρικά.
Ήδη στην κινεζική αγορά -τη μεγαλύτερη όλων και στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα- το Toyota bZ4X θα πλαισιώσει σύντομα ένα σαφώς πιο προσιτό Toyota bZ3, το οποίο θεωρείται από πολλούς τον βασικό ανταγωνιστή του Tesla Model 3.
H Toyota ωστόσο δεν θα μείνει εκεί, καθώς στη Σαγκάη αποκάλυψε δύο ακόμα ηλεκτροκίνητες προτάσεις, οι οποίες σύντομα θα περάσουν στη γραμμή παραγωγής. Πρόκειται για τα bZ Sport Crossover και bZ FlexSpace, δύο πρωτότυπα μεν τετράτροχα τα οποία θα πατήσουν για πρώτη φορά στην άσφαλτο μέσα στο 2024.
Η εμπορική πορεία των δύο νέων μοντέλων θα ξεκινήσει από την κινεζική αγορά, ενώ μέχρι και το 2026 θα ακολουθήσουν αθροιστικά 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η Toyota «ποντάρει» στον όγκο πωλήσεων και όχι στη δημιουργία niche μοντέλων που απευθύνονται στους λίγους και καλούς, τα ηλεκτροκίνητα τετράτροχα που θα φέρουν τη σφραγίδα της θα πρεσβεύουν τις αξίες που οι Ιάπωνες έχουν εμφυσήσει και στις συμβατικές προτάσεις του.
Κατά δήλωση του Koji Sato, το πέρασμα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης θα γίνει με τον τρόπο που η Toyota γνωρίζει, με την παραγωγή προσιτών και αξιόπιστων μοντέλων.