Ο ιαπωνικός γίγαντας προγραμματίζει καταιγισμό ηλεκτρικών Toyota και Lexus την προσεχή τριετία, επιταχύνοντας το ρυθμό της υπό το νέο πρόεδρο Koji Sato.
Ο Sato αφήνει στο παρελθόν το σκεπτικισμό του προκατόχου του Akio Toyoda για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και -υπό την πίεση και της κυβέρνησης και των επενδυτών της εταιρείας- εξαπολύει την εμπορική επίθεση με σκοπό να ανταγωνιστεί τους Αμερικανούς και Ευρωπαίους κατασκευαστές που έχουν ήδη ανοίξει το βηματισμό τους μακριά από την Toyota.
Έτσι, όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος ο Sato, οι γκάμες των επιβατικών Toyota και Lexus θα εμπλουτιστούν με δέκα αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το 2026, με στόχο από τη χρονιά εκείνη ο όμιλος να φτάσει τις 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις EV ετησίως. Το 2022 πούλησε μόλις 16.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από το σύνολο των 9,5 εκατομμυρίων πωλήσεών της παγκοσμίως.
BUY NOW
Ποια νέα ηλεκτρικά Toyota και Lexus, λοιπόν, πρέπει να περιμένουμε; Μετά την παρουσίαση του πρώτου εξ αυτών το 2022, του bZ4X που εγκαινίασε την ηλεκτρική γκάμα «beyond Zero» μπαίνοντας στην υπερ-δημοφιλή κατηγορία των C-SUV, και πρόσφατα του Lexus RZ 450e, θα ακολουθήσει το bZ3 -ένα sedan Crossover- που όμως θα αφορά μόνο την κινεζική αγορά.
Για την Ευρώπη προς το παρόν έχει ακουστεί μόνο η ηλεκτρική έκδοση του C-HR και ένα συμπαγές sports-coupe που ενδέχεται να αναβιώσει το MR2 βασισμένο στο Sports EV που παρουσίασε ο Toyoda το Δεκέμβριο του 2021. Όσο για τη Lexus, προς το παρόν έχει ακουστεί μόνο η φήμη για τον υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικό διάδοχο του LFA, με 700 χιλιόμετρα αυτονομία.
Μέχρι στιγμής ο όμιλος Toyota κρατά κλειστά τα χαρτιά του, έπειτα από την παρουσίαση των 16 ηλεκτρικών παραγωγής και πρωτοτύπων που παρουσίαζε μαζικά το Δεκέμβριο του 2019. Δεν έχει κάνει καν γνωστό αν θα εξελίξει νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίπλα στην e-TNGA που χρησιμοποιεί και για τα αυτοκίνητά της με θερμικό κινητήρα.
Παράλληλα με μια ενδεχόμενη νέα πλατφόρμα, η ιαπωνική εταιρεία επενδύει στην ηλεκτροκίνηση με κύριο κριτήριο να απλοποιήσει την παραγωγή -όπως ήδη κάνει η Tesla- μειώνοντας το κόστος, και επίσης εξελίσσει την τεχνολογία των μπαταριών στέρεου τύπου. Απότερος στόχος της είναι να πουλά τουλάχιστον 3,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο από το 2030.
Η επιθετική πολιτική του Sato στην ηλεκτροκίνηση, παρόλα αυτά, δεν ακυρώνει τα σχέδια της εταιρείας για το υδρογόνο, τα βιοκαύσιμα και άλλες εναλλακτικές μορφές καυσίμων. Η Toyota, θυμίζουμε, έχει επενδύσει βαρέως στην εξέλιξη της τεχνολογίας της χρήσης υδρογόνου απευθείας στους θαλάμους καύσης του θερμικού κινητήρα - μια τεχνολογία με τη δυναμική να φέρει μια επανάσταση στην αυτοκίνηση.