Τη γενναία απόφαση της ανάπτυξης του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη γηραιά ήπειρο πήραν οι Υπουργοί Μεταφορών των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο κύβος ερρίφθη. Η ευρωπαϊκή ήπειρος θα αποκτήσει μέσα στα επόμενα χρόνια το πυκνότερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον πλανήτη μετά και τη συμφωνία που επετεύχθη στο Λουξεμβούργο ανάμεσα στους υπουργούς Μεταφορών των 27 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
H συμφωνία για τη δημιουργία ενός πυκνότερου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τοποθετείται στο πλαίσιο της δημιουργίας του απαραίτητου πλαισίου το οποίο θα επιτρέψει στον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως και το 2030.
BUY NOW
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, λοιπόν, τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν για τη δημιουργία νέων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με σκοπό να ενισχύσουν τη διάδοση και τη χρήση οχημάτων μηδενικών ρύπων.
Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία φορτιστών ανά 60 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, δίνοντας προτεραιότητα στους κεντρικούς οδικούς άξονες των ευρωπαϊκών κρατών, χωρίς παρ’ όλα αυτά να εξαιρούνται και οι δευτερεύοντες δρόμοι.
Η δέσμευση για τη δημιουργία τουλάχιστον ενός σημείου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 60 χιλιόμετρα θα αναγκάσει τις χώρες που βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της σχετικής κατάταξης να αποκτήσουν τη στοιχειώδη υποδομή, ωστόσο, υπάρχουν και εκείνες που διαθέτουν ένα εξαιρετικά πυκνό δίκτυο φορτιστών.
Για παράδειγμα στην Ολλανδία υπάρχουν ήδη εγκατεστημένοι 47 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα όταν στη Γαλλία η αναλογία είναι μόλις 4,7 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου.
Αυτό που δεν έχει προσδιοριστεί είναι ο μηχανισμός που πρόκειται να δημιουργηθεί ώστε να ενισχυθεί το δίκτυο φόρτισης, ωστόσο, το πιο πιθανό σενάριο θέλει τη παροχή κινήτρων ή ακόμα και επιδοτήσεων για την εγκατάσταση νέων φορτιστών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων της γηραιάς ηπείρου.