
Καθώς το Xiaomi SU7 είναι ένα από τα ευφυέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του πλανήτη και σημειώνει τεράστια εμπορική επιτυχία, το περίφημο Apple iCar έμεινε στο συρτάρι.
Οι δύο ανταγωνιστικοί κολοσσοί του κόσμου της τεχνολογίας είχαν πριν από λίγα χρόνια τις ίδιες φιλοδοξίες για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με υψηλές δυνατότητες ημι-αυτόνομης ή και πλήρους αυτόνομης οδήγησης. Σήμερα, η Xiaomi έχει πραγματοποιήσει τις φιλοδοξίες αυτές με τεράστια επιτυχία, ενώ η Apple όχι. Τι έκανε τη διαφορά;

Σε γενικές γραμμές, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι η κινεζική εταιρεία είχε ένα σαφές όραμα και, κυρίως, ένα καλά καθορισμένο πλάνο δράσης - κάτι που η Apple δεν είχε ποτέ, καθώς εξαρχής ήταν υπερβολικά φιλόδοξη.
BUY NOW
Το περίφημο Apple iCar έχει μακρά ιστορία, καθώς οι πρώτες διαρροές για την ύπαρξή του χρονολογούνται από το 2014, όταν ακόμα ήταν γνωστό ως Project Titan.

Το πρόβλημα ήταν ότι η Apple, μια εταιρεία χωρίς καμία εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία, ήθελε να πάει πολύ μακριά, πολύ γρήγορα. Οι αρχικές προβλέψεις ήταν να κυκλοφορήσει το όχημα το 2015 ή το 2016, και μάλιστα με πλήρως αυτόνομη οδήγηση - κάτι που ούτε το 2025 δεν έχει επιτευχθεί.
Αυτό σήμαινε ότι το project έπρεπε να αναθεωρηθεί πολλές φορές, τόσο ως προς τις τεχνολογικές απαιτήσεις (αρχικά Level 4 αυτόνομης οδήγησης, που αργότερα υποβιβάστηκε σε Level 2 το 2023), όσο και ως προς τα διαρκώς μετακινούμενα χρονοδιαγράμματα (πρώτα το 2026 και μετά το 2028).

Τελικά, μετά από μια δεκαετία αναποφασιστικότητας, η Apple ανακοίνωσε την οριστική ακύρωση του αυτοκινήτου στις αρχές του 2024.
Σε αντίθεση με τη μακρά και ατελέσφορη πορεία του Apple iCar, η Xiaomi έδωσε ένα τέλειο παράδειγμα αστραπιαίας επιτυχίας. Το 2021, η κινεζική εταιρεία ανακοίνωσε για πρώτη φορά την πρόθεσή της να κατασκευάσει αυτοκίνητο. Αντί να χρονοτριβήσει ατελείωτα, μέσα σε μόλις δύο χρόνια, το 2023, αποκάλυψε το Xiaomi SU7.

Χρειάστηκε μόλις ένας επιπλέον χρόνος για να το βγάλει στην αγορά, με απρόσμενη επιτυχία. Μέσα στο 2024 δέχθηκε 248.000 παραγγελίες και παρέδωσε 135.000 αυτοκίνητα την ίδια χρονιά.
Τον Φεβρουάριο του 2025, η Xiaomi παρουσίασε το SU7 Ultra, την εκρηκτική σπορ έκδοση του μοντέλου, και γνώρισε και πάλι τεράστια επιτυχία. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι 10.000 διαθέσιμες μονάδες για όλο το έτος εξαντλήθηκαν αμέσως, ενώ μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί πάνω από 20.000 επιπλέον παραγγελίες.

Η άνοδος της Xiaomi είναι τόσο ραγδαία, που ακόμα και η Tesla ανησυχεί. Η αμερικανική εταιρεία χρειάστηκε πέντε χρόνια για να πουλήσει 200.000 αυτοκίνητα, ενώ η Xiaomi το πέτυχε σε μόλις έναν χρόνο.