Ένα project δεκαετίας και εκατομμυρίων δολαρίων, το περίφημο Apple Car, έγινε στάχτη. Πριν αποφασίσει να το εγκαταλείψει, όμως, ο αμερικανικός κολοσσός είχε πολύ φιλόδοξα πλάνα και επεδίωξε μεγάλες συνεργασίες.
Σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, η Apple είχε ξεκινήσει το “Project Titan” για την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου το 2014, απασχολώντας περίπου 2.000 εργαζομένους της. Αρχικά το πλάνο ήταν το EV να είναι αυτόνομα κινούμενο, αλλά στην πορεία η ιδέα αυτή εγκαταλείφθηκε.
Η Apple δεν μίλησε ποτέ δημόσια για το πρόγραμμα αυτό, παρότι προχωρούσε σε προσεκτικές διαρροές προς τον Τύπο. Τα προβλήματα για το πρόγραμμα φέρεται να ξεκίνησαν το 2022, με την αποχώρηση πολλών διευθυντικών στελεχών λόγω έλλειψης υποστήριξης από τη διοίκηση της Apple.
BUY NOW
Πάντως, τους τελευταίους μήνες πολλοί κατασκευαστές διαπιστώνουν την πτώση της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακόμα και η Tesla, ενώ εταιρείες αυτόνομων οχημάτων -όπως η Cruise και η Waymo της Google- δεν έχουν καταφέρει να βγάλουν τα προϊόντα τους πέραν του Σαν Φρανσίσκο.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Apple θα μεταφέρει πολλούς από τους εργαζόμενους στο Project Titan σε άλλα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), όπως είναι το ChatGPT και το OpenAI, στα οποία ο κολοσσός των ηλεκτρονικών έχει χάσει πολύ έδαφος.
Μετά από όλα αυτά, ένα νέο δημοσίευμα στις ΗΠΑ έριξε φως στα πλάνα του Steve Jobs για το Apple Car, καθώς και στις συμφωνίες που είχε προσπαθήσει να κάνει η εταιρεία μετά το θάνατο του ιδρυτή της για να εξελίξει το Project Titan.
Η Apple είχε εις βάθος συζητήσεις με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz, η General Motors, η Ford, η Toyota, η Tesla και άλλες. Οι συζητήσεις με τη Mercedes κατέρρευσαν όταν η γερμανική εταιρεία ζήτησε να χρησιμοποιεί και η ίδια το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Apple στα δικά της αυτοκίνητα - και οι Αμερικανοί αρνήθηκαν.
Οι συζητήσεις με τη Ford περιλάμβαναν το ενδεχόμενο να πωλείται το Apple Car με το σήμα της Lincoln, αλλά και αυτό ναυάγησε. Πέραν αυτών, η αμερικανική εταιρεία είχε επαφές και με τις Kia, Hyundai, BMW και Porsche για την από κοινού εξέλιξη του αυτοκινήτου της. Καμία δεν τελεσφόρησε.
Επίσης, η Apple προσπάθησε να αγοράσει μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες για να εξελίξει το αυτοκίνητό της, και έφτασε κοντά να αποκτήσει τη McLaren - αλλά απέτυχε. Το 2015 εξέτασε το ενδεχόμενο να αγοράσει και την -πολύ μικρότερου μεγέθους, τότε- Tesla, έναντι 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, ο Elon Musk αρνήθηκε, και τώρα υποδέχθηκε στο Twitter/X την είδηση του τέλους του Apple Car με ένα αρκετά χλευαστικό post.
Η ιδέα αγοράς μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου η Apple να συνεχίσει το ταξίδι της ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, είχε εκφραστεί ήδη από το 2008 από τον Steve Jobs, όπως συνεχίζει το δημοσίευμα του Bloomberg. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να αγόραζε ακόμα και τη General Motors, που αντιμετώπιζε την εποχή εκείνη σοβαρά προβλήματα επιβίωσης υπό το βάρος της μεγάλης οικονομικής κρίσης του '08.
Όμως, ο Jobs εντέλει αποφάσισε ότι δεν είχε έρθει ακόμα ο καιρός για την Apple να επεκταθεί τόσο, και αφοσιώθηκε στην εξέλιξη του iPhone. Ο Tim Cook, που ανέλαβε την εταιρεία, ανέσυρε την ιδέα του Apple Car και την έβαλε στις ράγες το 2014, αλλά δέκα χρόνια μετά έφτασε σε αδιέξοδο.