Με 21.142 πωλήσεις τον Φεβρουάριο στην κινεζική αγορά, η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Aito της Huawei βρέθηκε για δεύτερο διαδοχικό μήνα στην κορυφή μεταξύ των νεοφυών κατασκευαστών της χώρας.
Η μεγάλη εμπορική επιτυχία της Huawei δίνει μια εικόνα από το μέλλον σχετικά με την ανταγωνιστικότητα, και τελικά την επικράτηση, των μεγαθηρίων της ηλεκτρονικής τεχνολογίας και των smartphones που κάνουν το βήμα προς την αυτοκίνηση απέναντι στους κλασσικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας.
Η Aito, που ανήκει στη Huawei και τη γνωστή στη χώρα μας Seres, παρέδωσε 21.142 αυτοκίνητα το Φεβρουάριο του 2024, κερδίζοντας την πρώτη θέση μεταξύ των νεοφυών κινεζικών εταιρειών αυτοκινήτου. Έτσι, ξεπέρασε την ήδη καθιερωμένη Li Auto Inc, που διέθεσε 20.251 αυτοκίνητα, για δεύτερο μήνα.
BUY NOW
Η διαφορά των δύο αυτών εταιρειών από την τρίτη σε πωλήσεις είναι αρκετά μεγάλη, καθώς η Nio Inc παρέδωσε “μόνο” 8.132 τον περασμένο μήνα, χάνοντας ποσοστό 20% των πωλήεών της. Ακολουθεί η Xpeng Inc, με 4.545 πωλήσεις, παρότι η τελευταία θα αύξανε την παραγωγή της μετά την επίλυση των προβλημάτων προμήθειας εξαρτημάτων που αντιμετώπιζε.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η ανάδυση της Huawei προκαλεί σημαντικά προβλήματα στις άλλες νεοφυείς κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων: η Li Auto είναι οριακά κερδοφόρα, ενώ η Nio αντιμετωπίζει ήδη ζημίες, που αγγίζουν τα 2,63 δισ. ευρώ ετησίως.
Μεταξύ όλων των εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας, στην κορυφή παραμένει βεβαίως η BYD Co - που επίσης ξεπέρασε την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις EV. Η BYD πούλησε το Φεβρουάριο 121.748 αυτοκίνητα, αλλά βεβαίως μεταξύ αυτών δεν περιλαμβάνονται μόνο ηλεκτρικά αλλά και plug-in υβριδικά.
Η αμερικανική Tesla σημείωσε τον ίδιο μήνα 60.365 πωλήσεις των αυτοκινήτων που παράγει στο gigafactory της Σαγκάης, που είναι οι λιγότερες μηνιαίες της πωλήσεις για πάνω από ένα χρόνο. Συνολικά στην Κίνα το Φεβρουάριο πωλήθηκαν 1,1 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, μη συμπεριλαμβανομένων των minivans.
Τον ίδιο μήνα του 2023 είχαν πουληθεί 21% περισσότερα αυτοκίνητα, ενώ η πτώση των πωλήσεων σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο ήταν της τάξης του 46,2%. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι το Φεβρουάριο οι Κινέζοι γιορτάζουν το Σεληνιακό Νέο Έτος, και κάνουν διακοπές ή επιστρέφουν στους τόπους καταγωγής τους, αφήνοντας στην άκρη προσωρινά την αγορά νέου αυτοκινήτου.
Θυμίζουμε ότι το κύριο μοντέλο της Aito, το Aito M5, παράγεται από τη Seres, τη μάρκα που πρόσφατα είδαμε να εισάγεται και στη χώρα μας. Μάλιστα, το Seres 5 που διατίθεται ήδη στην Ελλάδα, αποτελεί ουσιαστικά τον «αδελφό» του M5.