Το δεύτερό αμιγώς ηλεκτρικό της Toyota, μετά το Crossover bZ4X, θα είναι το bΖ3, ένα συμπαγές πεντάθυρο hatchback που θα έρθει αντιμέτωπο στην Ευρώπη με το γερμανικό ανταγωνισμό.
Τα αρχικά bZ σημαίνουν «beyond Zero», που είναι η ονομασία που έχει προσδώσει η Toyota στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της. Αυτή περιλαμβάνει την παρουσίαση 30 καινούριων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2030 για τις αγορές της Ευρώπης, της Ασίας και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Πέρσι η ιαπωνική εταιρεία έβγαλε στην αγορά το bZ4X (μαζί με το δίδυμό του Subaru Solterra), ένα Crossover στο μέγεθος του RAV4. Πριν λίγους μήνες παρουσίασε στην Ιαπωνία μεμιάς 16 πρωτότυπα, στα οποία θα βασιστούν στο εγγύς μέλλον οι εκδόσεις παραγωγής των bZ1, bZ2, bZ2X, bZ3, και bZ5, μεταξύ άλλων.
BUY NOW
Έτσι λοιπόν, τώρα έρχεται η σειρά του bZ3 για το δημοφιλές στην Ευρώπη Segment C όπου θα βρει αντιμέτωπο το Volkswagen ID.3. Το σύστημα ηλεκτροκίνησης του bZ3, σύμφωνα με πληροφορίες, θα μεταφερθεί αυτούσιο από το bZ4X, και θα βασιστεί στην ίδια -καινούρια- «ηλεκτρική» πλατφόρμα e-TGNA της Toyota. Θυμίζουμε ότι bZ4X δίνει την επιλογή ενός ηλεκτροκινητήρα με 204 ίππους, είτε δύο ηλεκτρικών μοτέρ με 218 hp και τετρακίνηση.
Αν επιβεβαιωθεί η χρήση του ίδιου ηλεκτρικού συστήματος, θα συνδυαστεί με τη μπαταρία των 71,4 kWh, η οποία -στην περίπτωση του bZ4X- χαρίζει αυτονομία 460 έως 500 χιλιομέτρων, αναλόγως της έκδοσης.
Ο σχεδιασμός και η αισθητική του bZ3 θα ακολουθήσουν τη φιλοσοφία του bZ4X, με παρεμφερή μινιμαλιστικά και αιχμηρά φώτα LED, τη θύρα φόρτισης στη θέση της γρίλιας, δυναμικές νευρώσεις στο καπό και στο αμάξωμα, καθώς και με μεγάλους αεραγωγούς αεροδυναμικής ροής στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία φέρεται να έχει δώσει έμφαση στους εσωτερικούς χώρους του ηλεκτρικού της hatchback.
Τα μικρομεσαία ηλεκτρικά hatchback κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στην Ευρώπη. Ενδεικτικό είναι ότι στην πρώτη του πλήρη χρονιά στην αγορά, το 2021, το VW ID.3 πούλησε στην ήπειρό μας 72.723 αντίτυπα - και το μόνο που έχει μειώσει (κατά περίπου 30%) τις φετινές του πωλήσεις είναι το πρόβλημα προμήθειας ημιαγωγών που εξακολουθεί θα επηρεάζει ιδιαίτερα την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ