H Toyota παραδίδει 100 υδρογονοκίνητα ταξί

Toyota Mirai Copenhagen

Η δανέζικη πρωτεύουσα ξεκίνησε τον «πράσινο» μετασχηματισμό των ταξί της πόλης αποκτώντας 100 Toyota Mirai υδρογόνου, μέσω της υπηρεσίας DRIVR, στο πλαίσιο του στόχου να έχει ολοκληρωτικά μηδενικών ρύπων ταξί μέχρι το 2030.

Τα ταξί βρίσκονται στο επίκεντρο της προσπάθειας των αρχών της πόλης της Κοπεγχάγης να πετύχει το στόχο μηδενικών ρύπων στο κέντρο της, και στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας εντάσσεται η απόκτηση εκατό ταξί Toyota Mirai που κινούνται με κυψέλες υδρογόνου για τις ανάγκες της υπηρεσίας DRIVR.

Συγκεκριμένα, κάθε καινούριο ταξί που θα πωλείται και θα κυκλοφορεί στην πόλη της Δανίας δεν θα εκπέμπει CO2, και ο τελικός στόχος είναι να έχει ανανεωθεί όλος ο στόλος των ταξί της πόλης μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπηρεσία DRIVR, που λειτουργεί μέσω εφαρμογής στο smartphone, είναι μία από τις υπηρεσίες ταξί της πόλης που βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της μετάβασης στο «πράσινο» μέλλον. Εδώ και καιρό παρέχει στους πελάτες την επιλογή ανάμεσα σε ταξί με υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, και τώρα δίνει και την επιλογή ταξί υδρογόνου σε συνεργασία με την Toyota.

Όλα τα υδρογονοκίνητα ταξί είναι Toyota Mirai με κυψέλες καυσίμου. Πρόκειται για το πρώτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, που καίγοντας υδρογόνο δεν εκπέμπει τίποτα περισσότερο από σταγονίδια νερού - ενώ παράλληλα παρέχει την απαιτούμενη αυτονομία που χρειάζεται ένα ταξί, το οποίο μέχρι πρότινος έκαιγε ρυπογόνο diesel.

Με την εισαγωγή 100 ακόμα ταξί υδρογόνου, παράλληλα, δίνεται και το έναυσμα για την ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού υδρογόνου στην πόλη - ενός τομέα που είναι μια από τις μεγάλες παγκόσμιες προκλήσεις για την ανάπτυξη, παγκοσμίως, του συγκεκριμένου καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επένδυση, σε συνεργασία με τη δανέζικη κυβέρνηση, θα είναι μεγάλη, αλλά το ίδιο θα είναι και τα οφέλη της - καθώς ο ανεφοδιασμός διαρκεί μόνο ελάχιστα λεπτά, και η παραγωγή του καυσίμου δεν ρυπαίνει, σε σχέση με τον ηλεκτρισμό. Παράλληλα, τα υδρογονοκίνητα ταξί θα αποτελέσουν κινητά εκθέματα για την βιωσιμότητα και την πρακτικότητα των αυτοκινήτων υδρογόνου και στο εμπόριο, για τους ιδιώτες.

Ο Δήμος της Κοπεγχάγης διεξήγαγε διαγωνισμό μεγάλης κλίμακας πριν επιλέξει την υπηρεσία DRIVR για να διαχειριστεί τα υδρογονοκίνητα ταξί. Σε πρώτη και κύρια προτεραιότητα τίθενται οι μεταφορές, με τα συγκεκριμένα ταξί, παιδιών με κινητικές δυσκολίες, πολιτών με νοητικά προβλήματα, πολιτών που πρέπει να μεταφερθούν στο νοσοκομείο, δημοτικών υπαλλήλων και πολτικών που μετακινούνται για υπηρεσιακά θέματα.

Πέραν της Κοπεγχάγης, η Toyota αναφέρει ότι διευρύνεται διαρκώς το ενδιαφέρον για ταξί υδρογόνου στην παγκόσμια βιομηχανία των αυτοκινητιστών. «Είμαστε έτοιμοι να παρέχουμε ακόμα πιο πολλά ταξί υδρογόνου, καθώς προχωρούμε εμπρός. Με αυτό τον τρόπο, υποστηρίζουμε την προσπάθεια της DRIVR να γίνει η πιο 'πράσινη' εταιρεία ταξί της Δανίας» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota Δανίας, Alar Metsson.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 100 ταξί υδρογόνου της DRIVR εντάσσονται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρήσης υδρογόνου για τις μετακινήσεις, Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) και Zero Emission Fleet vehicles For European Rollout (ZEFER).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ